Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
, 
Ik bedoel dat alsje het via patrimonium (of hoe het tegenwoordig heet) doet je sowieso goedkoper uitbent. Mja als je nog niet staat ingeschreven heeft dat ook geen nut, ben je pas over paar jr aan de beurt... Mistic schreef:Poeh, ik vind 2 maanden borg en 1 maand huur bemiddelingskosten erg veel. Een beetje huis kost tegenwoordig 900 euro aan huur. Ik denk dat er niet veel mensen zijn die zo even 3600 euro uit hun mouw schudden.
TS, is het een huis dat je graag wilt hebben? Dan zou ik kijken of je het allemaal zwart op wit kan krijgen en zoek alles goed uit.
Vraag anders eens aan een andere makelaar hoe hun zulke dingen regelen.
)
en dan wachten we het even af
maargoed eerst de boel maar eens na rekenen.
Voorheen moest je elk half jr reageren en ben toen al vele malen 2de 3de etc geworden. Mistic schreef:Ik denk dat er niet veel mensen zijn die zo even 3600 euro uit hun mouw schudden.
beetjegek schreef:Mistic schreef:Ik denk dat er niet veel mensen zijn die zo even 3600 euro uit hun mouw schudden.
Misschien niet, maar als je wilt gaan huren (ik neem aan dat TS nu nog thuis woont), dan zijn dit echt niet de grootste kosten waar ze rekening mee moet houden.
Je hebt ook meubels, gordijnen, wasmachine, potten/pannen etc etc etc nodig, tenzij je het volledig gemeubileerd kunt huren. Ook al begin je met 2e hands of gekregen meubels, dan nog blijft het een flink bedrag qua aanschaf van alle benodigdheden.
TS, misschien kun je het bedrag aan borg zolang lenen van je ouders en dat ze dat terugkrijgen zodra jullie het terugkrijgen.

Nuage schreef:Ik heb helaas ook weleens een woning gehuurd met een kale huur van 1250. Wij moesten 1 maand huur betalen, een maand borg en bemiddelingskosten van 890 euro. Vond het ook nogal hoog allemaal.
Ik vind het vreemd dat ze in jullie geval 2 maanden borg vragen. Dat vind ik erg veel, ook aangezien de overige kosten al zo hoog zijn. Misschien is hier iets voor te regelen met de verhuurder.