HELP!!! ex blijft in mijn hoofd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheiba

HELP!!! ex blijft in mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 13:49

Ik heb 5,5 jaar een relatie gehad. ik heb het zelf uitgemaakt omdat het gewoon echt niet meer werkte tussen ons. inmiddels zijn we heel goede vrienden geworden.
Het is nu bijna een jaar uit. inmiddels ben ik weer met een andere jongen gaan date. maar op de een of andere manier voel ik me gewoon niet prettig bij hem. hij is heel lief, geduldig, houd van dieren (paarden), heeft leuke humor, eigelijk is het gewoon echt de jongen die ik zoek.
maar toch voel ik me niet prettig als ik samen met hem op de bank zit. steeds denk ik dan weer aan mijn ex. dan ik hem nu misschien wel kwest. Ik weet zeker dat ik geen gevoelens meer voor hem heb, want deze had ik al een half jaar voor ik het uitmaakte niet meer.

Ben ik gewoon nog niet toe aan een nieuwe relatie? of is het iets ander...

Kan iemand mij tips geven hoe ik hier mee om moet gaan?

Zitaswoon

Re: HELP!!! ex blijft in mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:54

Hoe voel je je als je aan die jongen denkt? En als je aan je ex denkt? Ik bedoel, heb je verliefde gevoelens, of gewoon een goed gevoel, vriendschappelijk dan?

Zoiets is heel moeilijk... Denk je dat je je ex kwetst, of weet je dat je hem kwetst? Gewoon eens een tijdje goed over nadenken... Meestal is je ex niet voor niets je ex, ook al kom je nu heel goed overeen als vrienden...

En misschien ben je nog niet toe aan een nieuwe relatie, maar dat kan je alleen maar zelf voelen, als je je niet goed voelt bij die nieuwe jongen moet je wel snel beslissen, om ook hem niet onnodig te kwetsen...

Succes!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:55

Misschien ben je er onbewust toch niet overheen?
5,5 jaar is natuurlijk niet niks!

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 13:58

als ik aan mijn ex denk dan denk ik aan hem al een echte vriend. een nieuwe relatie zou ik niet willen met hem. het is idd niet voor niks mijn ex.

als ik aan die jongen denk dan voel ik geen verliefdheid maar ook geen afschuw zeg maar.

ik mijn vorige relatie was ik vrij afhankelijk. ik wil dit niet nogmaals mee maken. maar ben hier wel bang voor....
ook is deze jongen heel wat jaren ouder wat mij ook wat beangstig.... maar toch zoek ik ook wel een oudere jongen, want ik wil graag vastigheid...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:01

Ik had hetzelfde.... liep dik 4 jaar met hem, ik maakte het zelf uit omdat het gewoon niet goed meer voelde en werkte. Toen het uit was begon ik na een tijd steeds meer aan hem te denken etc. We waren ook super goede vrienden. Ondertussen (bijna 5 mnd na het uit ging) hebben we ook weer wat :o

Wat het betreft vergeten enzo kan ik je eigenlijk niet helpen. Maar volg je gevoel!!! Dan komt het goed!

edit: en dat je ex niet voor niks je ex is, heb ik ook altijd gezegd. Bij ons liep het anders dus :=

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 14:04

dat ik niks met hem wil ik me heel duidelijk. hij is een super vriend nu voor me maar dat was echt heel anders toen we een relatie hadden.
en wat moet ik tegen die jongen zeggen. ik ben helemaal gespannen als ik tegen hem aan zit ofzo. dat moet hij toch ook voelen? wel dat ik het toch ook wel wil...

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:05

Hmm meid, als je geen verliefd gevoel hebt bij die nieuwe jongen, zou je het dan mss niet beter laten..?
Ik bedoel, weet niet hoe oud of jong je bent, maar er zitten genoeg vissen in de zee hoor! En je moet niet denken dat 'dit het dan wel is', nope, je moet weer tot over je oren verliefd zijn, niet kunnen eten, constant lachen, vlinders in de buik!

Bij mij is het net 2 maanden uit met mn vriend, we zijn wel vrienden en hopen ook hele goede vrienden te blijven (wie weet komen we wel terug samen, ooit?), maar ik wil niet iets 'dat mooi zou kunnen zijn als...', ik wil iets waarvan ik denk 'waw! Dit is het!' En ik wens iedereen zo'n gevoel toe... Al ben ik er zelf naar op zoek;-)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:06

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 14:08

dat is ook zo maar moet zo iets niet groeien? ik heb nog nooit gehad dat ik gelijk over mijn oren verliefd was. bij mij moet zo iets groeien. ik wil graag eerst iemand kennen voor dat ik er gelijk een relatie mee begin.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:13

Misschien niet gelijk verliefd, maar zoals jij omschrijft hoe je je voelt lijkt het met ook niet helemaal goed zitten. Je moet je afvragen of het dan wel de juiste persoon is...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:15

Marjo_x schreef:

INDERDAAD!

TS; Neem hier een kijkje, werkelijk waar, je bent niet de enige die dit meemaakt.
Veel mensen zitten er na jaren nog mee, of hebben het een plek gegeven maar denken nog veel aan hun ex.
Het is allemaal niet raar dat je nog veel aan hem denkt, maar je moet die nieuwe jongen in jouw leven ook de KANS geven om in jouw leven te zijn. :)

Helaas doet je verhaal me net als rowo aan alsof het toch niet helemaal goed voelt. Maar dit kan misschien komen omdat je deze jongen geen/niet genoeg kans geeft om in jouw leven te zijn...

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 14:21

ik durf hem niet goed in mijn leven te laten. ik ben bang dat ik dadelijk weer afhankelijk wordt maar dan van hem. en dat wil ik gewoon niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:26

Iemand waarmee je zo lang samen bent geweest kun je niet in een jaartje helemaal verwerken.

In veel gevallen kost dat méér dan 5 jaar.
Dus eigenlijk is het helemaal niet zo gek dat je je nu nog een beetje raar voelt.

Wat je je af moet vragen is, of dat rare gevoel je in de weg zit, of dat je tijdens een nieuwe relatie gewoon goed "mee kunt leven".

Zoiets verwerken kost gewoon heel erg veel tijd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:55

xxxmarexxx schreef:
ik durf hem niet goed in mijn leven te laten. ik ben bang dat ik dadelijk weer afhankelijk wordt maar dan van hem. en dat wil ik gewoon niet...

Je hoeft niet afhankelijk te worden.
Ik heb uit mijn vorige relatie (niet te vergelijken met die van jou, het duurde slechts 9 maanden) geleerd dat ik niet afhankelijk hoef te zijn. Dat ik geen man nodig heb, dat het slechts een aanvulling op mijn leven is, geen invulling.