scholen slecht geregeld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

scholen slecht geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:01

Ik heb vaak het idee dat op de meeste scholen in nederland alles maar slecht geregeld is...
Bij mn vorige opleiding ben ik gestopt omdat er helemaal geen rekening werd gehouden met mijn privesituatie, ik kon het niet meer trekken toen.
Maar mn huidige opleiding is niet veel beter...
Laat of niet reageren op mail, leraren die niets weten, van het kastje naar de muur gestuurd worden..
Ik word er zo moe van!
Voorbeeldje, wij hebben recht op 2 herkansingsmogelijkheden per jaar.
Nou moet ik toevallig nog 1 vak herkansen (die heb ik inmiddels al 4 keer gedaan :o )
Nu hebben ze die herkansing gepland tijdens onze halfjaarsstage.... Ik voordat ik op stage ging al naar verschillende leraren geweest, maar niemand die mij kon vertellen hoe dit nou moest...
Ik loop namelijk stage in Polen en kan dus niet even voor 1`toets open neer gaan...
Ik verschillende mensen gemaild, examencommissie onder andere, maar er wordt niet op gereageerd!
Nu kreeg ik eindelijk antwoord vanuit school, ja ik had dan gewoon pech en moet het volgend jaar maar weer proberen...
Maar ja volgend jaar ga ik afstuderen, dus ik wil heel graag zonder achterstand daaraan beginnen....Ik ben bang dat ik daardoor studievertraging oploop...
Maar ja, ik ben steeds aan het mailen, maar ze willen gewoon niks regelen...
Zucht, ik vraag me af of dit bij meerdere scholen zo gaat?

Thats_Me

Re: scholen slecht geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:26

Tja als de herkansingsperiode valt tijdens jou stage in het buitenland dan heb je inderdaad gewoon pech. Ze bieden je de mogelijkheid om te herkansen ben je er niet dan inderdaad volgende keer beter. Is en blijft toch echt je eigen verantwoordelijkheid.

Dat scholen verder slecht geregeld zijn klopt. De communicatie verloopt meestal niet zo soepel := Daar kan wat mij betreft nog zeer veel in verbeteren.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:52

Tsja, dan heb je inderdaad pech. Ze bieden je de mogelijkheid om het in te halen, ben je er dan niet... dan moet je het op een andere tijd inhalen. Soms kan je nog wat regelen met de docent van het vak, is mijn ervaring, maar dan moet diegene wel erg goed gemutst zijn.

Verder zijn er inderdaad altijd dingen slecht geregeld op scholen, maar wat doe je er aan...

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:53

tjah ik erger me er zo aan!!
De docent van het vak die is al weg van school....