Is vrijgezel zijn tegenwoordig belachelijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Is vrijgezel zijn tegenwoordig belachelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 11:56

Ca. 6 maanden geleden ben ik door mijn ex om belachelijke reden aan de kant geschopt, sterker nog, hij weet de rede niet eens! 4jaar relatie, hop aan de kant gezet. Enfin, ben dus vrijgezel, een echte "happy single" :D , ben meer gaan werken, meer bij mn paardjes, heb heel veel "girlsnights" met vriendinnen, eigenlijk gaat alles goed, geen stress, geen gezeur, geen verplichtingen, helemaal top dus!

Vaak krijg ik rare reacties daarop, als je verteld dat je al iets meer dan 6mnd vrijgezel bent, kijken mensen of ze water zien branden, dat je iets zegt wat heel erg raar is, sommige vinden me zelfs zielig :(:) ,
Mensen zijn dan in de veronderstellling dat je dan wel iets van een scharrel hebt, want sja mensen hebben nou eenmaal hun behoeftes. Ja klopt ik heb zeker mijn behoeftes! maar ik ben niet een of andere sloerie die maar met iedereen het bed in duikt, ik heb geen scharrel, en ik wil niet alleen iemand voor de s.ks. Op een of andere manier word je dan raar aangekeken, en vinden mensen het maar vreemd. En mensen kijken nog gekker als ik zeg dat ik ook niet op zoek ben en geen man in mn leven wil... En het is me niet 1 keer over komen dat mensen zo reageren, maar het gebeurd regelmatig!

Tuurlijk mis ik 's avonds wel iemand, maar over het algemeen vermaak ik me prima!

Ben ik nou maf? Of wat?

Romyv

Re: Is vrijgezel zijn tegenwoordig belachelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:58

nee dat vind ik niet!! Ik was ook altijd de eeuwige vrijgezel en heb er nooit problemen mee gehad.. Op een gegeven moment ging het wel kriebelen omdat ik ALTIJD de enige vrijgezel was in de vriendengroep..

Nu ik een relatie heb, hecht ik dus ook veel waarde aan mn vrijheid.. Hij denkt daar net zo over dus dat werkt super.. Je moet doen waar je je goed bij voelt, onzin als andere daar een mening over moeten hebben toch!?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:59

In deze omgeving maakt het niets uit of je vrijgezel bent of niet. Je wordt iig niet met schele ogen aangekeken als je zegt dat je geen relatie hebt.

Zal wel aan jou omgeving liggen. Niets van aantrekken, als het je zo bevalt houden zo!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:01

ik moet ook wel zeggen dat veel mensen in mijn vrienden kring getrouwd zijn, en sommige al kids hebben, maar deze mensen accepteren het gewoon, en natuurlijk is het niet raar of een probleem voor hun, maar het is meer als ik nieuwe mensen/ mannen leer kennen,

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:05

Ja, je bent mal. Nee, ik vind van niet, maar mensen in jouw omgeving vinden je situatie klaarblijkelijk niet de norm en wie niet volgens 'de norm' leeft, wordt idd aangekeken alsof ie gek is.

"Maar wil je dan geen relatie?!"

"Maar wil je dan geen kinderen?!"

Enzovoorts. Wat niet de norm is in de kringen waarin je verkeert, wat tegen de verwachtingen is, enz: daar zetten mensen hun vraagtekens bij. Of ze het dan ook meteen afkeuren is een tweede, vaak wel, maar niet elk onbegrip leidt ook meteen tot afkeuring.

Trek je er maar niets van aan! Je valt niemand 'lastig' met je single bestaan. ;) :P
Als je er zelf maar gelukkig mee bent, he? :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:05

het maakt niet uit vind ik

nou laatst voegt iemand me toe op msn blijkbaar was die 13
vroeg die toevallig gistere nog of ik een foto van mijn zusje had mijn zusje is 11
ik vroeg ja hoezo wil je die ik ga niet in het wildeweg foto's van me zelf of iemand geven hoor
kreeg ik als antwoord
ja als ik haar leuk vind wil ik wel verkering nou wat heb ik dan nu weer ik zei ja waarom wil je dan persee verkering?
ja dan kunnen we samen kletsen en naar de film enz,
nou pardon??
ik zei zo ja dat kun je toch ook met vrienden naar de film en kletsen doen we hier regelamtig hoor ;)
nee dat was dom kreeg ik als antwoord waar ik dus op antwoorden oke bedankt dan ben ik dus dom en nog heel veel andere
en ik heb gezecht dat hij pas 13 is dat hij echt nog geen vriendin MOET hebben hoor nee dat moest volgens hem

nou gaat het tegenwoordig zo?
ik had echt zoiets van wat is hier aan de hand?

voor mij maakt het niet uit ik ben ook al dik 2 maanden vrijgezel vind het wel lekker hoor heb er echt geen problemen mee

groetjes

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:07

Ik ben al jaren single, ik heb er zelf weinig problemen mee en wie er wel een probleem mee heef tis mijn probleem niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:08

Ik zou zeggen, enjoy life! Ik vind niks raars aan vrijgezel zijn, ongeacht je leeftijd!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:08

maar ook gewoon dat het raar is dat ik niet even iemand opscharrel, en met alle respect voor de mensen die wel zo zijn.... ik niet! ik moet er niet aan denken! ik wacht wel tot ik de juiste persoon gevonden heb, en tot die tijd, vermaak ik me uitstekend! Mensen die ook niet geloven dat ik al ruim 6maanden droog sta,

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:09

Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar hier is het meer dan normaal hoor als mensen op hun 23e zeggen dat ze single zijn. M

Maar inderdaad zoals JosaV zegt, blijkbaar is bij jullie de norm anders. Hier ligt die norm toch echt ietwat anders. Maar helukkig mag je helemaal zelf weten in deze aan welke norm jij je wilt houden! Jij bent nu gelukkig zo, dus prima! Geniet ervan!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:11

hahah kom uit omg. amsterdam! ik woon onder de rook van schiphol ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:12

Iedereen moet gewoon doen waar ze zichzelf het beste bij voelen, bij de een is dat steeds een andere scharrel en jij hebt andere principes, nou prima toch? Ik vind het ook echt raar dat mensen je daarop aan kijken.

Ik ben zelf 21 en heb nog nooit een relatie gehad (niet dat ik niet wil, alleen nog niet mijn prins op het witte paard tegengekomen), en als ik er zo met wat mensen in mijn omgeving over praat dan ben ik echt lang niet de enige.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:12

qt_shetties schreef:
maar ook gewoon dat het raar is dat ik niet even iemand opscharrel, en met alle respect voor de mensen die wel zo zijn.... ik niet! ik moet er niet aan denken! ik wacht wel tot ik de juiste persoon gevonden heb, en tot die tijd, vermaak ik me uitstekend! Mensen die ook niet geloven dat ik al ruim 6maanden droog sta,

Toen ik vrijgezel was werd me ook constant opgewezen dat ik wel een erg brave studente was! Er werd zelfs gesuggereerd dat ik inmiddels wel spinnewebben tussen mijn benen moest hebben groeien, dat dan weer wel. Want inderdaad wordt verondersteld dat als je vrijgezel bent (vooral in studentencircuit) je toch wel wekelijks met de benen wijd gaat. Maar eerlijk gezegd vonden ze het volgens mij wel cool dat ik gewoon doe waar ik zelf zin in heb en dat is dus niet, seks hebben met de eerste de beste. Na een jaar werd ik verliefd en heeft mijn vriend die zogenaamde spinnewebben wel weer opgelost. En ik heb er nooit last van gehad! Het gaat erom, dat je zelf moet doen waar je je goed bijvoelt, want dat ben jij!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:13

whahahahahahahahah ja nou het is inderdaad zoals jij het beschrijft ook al zit ik niet in het studenten circuit

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:15

qt_shetties schreef:

Zo was ik ook. Als het me niet interesseert, had ik geen zin om er tijd in te steken! Want die tijd kon ik lekker gebruiken voor de paarden en vrienden/vriendinnen.

Ik heb me jarenlang rot geamuseerd, vanalles beleefd, ik kon dagboeken volschrijven, mocht ik willen. :D

In de familie ging zelfs op het ogenblik een roddel, dat ik lesbienne was, gewoon omdat ik eens een van mijn beste vriendinnen verdedigde, die dat wel was. En dat allemaal omdat ik liever alleen bleef!
Intussen zijn andere nichten van mijn leeftijd getrouwd & gescheiden, en heb ik een schat van een vriend.

Niets van aantrekken en je ding doen!!!

Edit: ik word er wel 30 en heb nu 2,5 jaar een relatie. Op je 23ste??? Toen was ik aan het fuiven als een gek, van dinsdag tem zaterdag!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:15

Blijkbaar is niet scharrelen ook niet de norm...
Gewoon doen waar jij gelukkig van wordt! Je valt er niemand mee lastig, lang leve de moderne tijd waarin je mag doen wat je zelf goed zint zolang je geen wetten breekt. Gelukkig schrijft de wet jou niet voor dat je moet scharrelen of een relatie moet hebben. Er is niks mis met jou. :P Het is pas mis als je je gaat aanpassen aan wat anderen van je verwachten en er ongelukkig van wordt. :j

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:18

JoSav schreef:
Gewoon doen waar jij gelukkig van wordt! Je valt er niemand mee lastig, lang leve de moderne tijd waarin je mag doen wat je zelf goed zint zolang je geen wetten breekt. Gelukkig schrijft de wet jou niet voor dat je moet scharrelen of een relatie moet hebben. Er is niks mis met jou. :P Het is pas mis als je je gaat aanpassen aan wat anderen van je verwachten en er ongelukkig van wordt. :j

Amen! applaus voor jou laatste zin! Die kunnen een hoop jongeren op hun spiegel schrijven denk ik!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:18

JoSav schreef:

mooi gezegt!

ik heb overigens 6 jaar "vast" gezeten eerst 2 jaar, daarna 4 jaar. redelijk snel van de ene relatie in de andere. Dus ik vind het heerlijk zo,

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:19

herken het helemaal wat je schrijft!

mijn vriend is 32 jaar vrijgezel geweest, had nog nooit in zijn hele leven een serieuse relatie gehad hij had wel afentoe een scharrel maar voor zijn leeftijd had hij vrij weinig scharrels.
Mijn vriend had nooit zin aan het gedoe wat erbij komt kijken, hij kon gaan en staan waar die wou kon doen wat die wou geen rekening houden met geen gezeur van de vrouw enzo.
toen ik bij hem kwam was het enorm wennen voor hem maar hij zegt ook ondanks dat ik je niet kwijt wil ben ik blij dat ik zolang "vrij" heb kunnen leven.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:19

JoSav schreef:
Het is pas mis als je je gaat aanpassen aan wat anderen van je verwachten en er ongelukkig van wordt. :j

Een waarheid als een koe, geweldig geformuleerd. Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:48

Ik ben 17 en zelfs ik word af en toe aangekeken alsof ik onmiddelijk aan de antidepressiva moet omdat ik geen relatie heb.
Nu moet ik echt absoluut niet denken aan een relatie, ik pas me niet zo makkelijk aan en hou veeel te veel van mijn vrijheid.
Het hele gebonden zijn, ik word er ongelukkig van, verveel me heel snel al de boom uit.
Nou heb ik wel altijd een scharrel eigenlijk, en dat vind ik prima. :j

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:52

Ik ben sinds novenmber weer vrijgezel en dat bevalt me super, kan doen en laten wat ik wil, eigen tijd indelen, geen rekening hoeven houden met iemand, niemand die zeurt dat ik altijd bij de paarden zit :D En ik scharrel niet, ik heb 1 keer met een wildvreemde gezoent en dat vond ik niks, dus aan scharrelen doe ik ook niet, en die spinnenwebben, nou dat zal mij een worst wezen niemand die ze ziet. T kan me echt niks schelen wat een ander van mijn niet actieve seksleven vind.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:58

Ben nu bijna een jaar weer vrijgezel. Bevalt me prima.
Geen gezeur dat ik te veel bij mijn paard zit, geen verantwoording afleggen.

Soms mis ik het wel als je s'avonds alleen op de bank tv zit te kijken.

En aan de mensen die zeuren dat ik een vriend moet hebben trek ik me niks van aan. :D
Kom vanzelf wel weer eens iemand tegen.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:06

Sjiiiiiiiiiiiiiiiiiii t zeg dan zou het met mij écht heel triest gesteld moeten zijn. Ben sinds 4,5 maand weer single na 3,5 jaar samenwonen en wordt over 2 weken 33 jaar…

Jeeeuuuuuuuuutje zeg, wat erg…weg leven, weg toekomst en weg geluk.

Rot op joh, lekker doen waar je zin in hebt zonder íemand dan ook maar enige verantwoording te hoeven afleggen. Dat is pas het echte gevoel van vrijheid blijheid, zelfstandigheid en onafhankelijkheid. Vermaak je en geniet van het leven, met of zonder vent, het kan allebei.

Life isn’t about waiting for the storm to pass, it’s about learning how to dance in the rain!!!

Enne, nu zo zonder die ex van me ben ik gelukkiger dan ik in járen ben geweest, terwijl ik zo n foute relatie nou ook weer niet had.
Het gaat om je eigen levensgeluk hoor!

Lekker laten ouwehoeren al die mensen en lekker je eigen goddelijke gang blijven gaan en zelf zo invullen zoals JIJ dat wilt; het is JOUW leven!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:10

ben nu ruim een jaar vrijgezel na een rotrelatie va 3,5 jaar. vind het nog steeds heerlijk lekker alle tijd voor mn paard op wedstrijd wanneer ik da wil geen gezeur lekker veel werken vind het dus wel lekker hoor. sommige mensen doen idd erg vreemd als je zegt da je al zo lang vrijgezel bent.