help ff vraagje over leeftijdsverschil wat moet ik doen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_sabinee

help ff vraagje over leeftijdsverschil wat moet ik doen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 11:41

heeyy

ik heb ff een vraag wat vinden jullie hiervan
ik vind een jonge leuk en hij mij we zijn allebei goed gek }:0
vinden veel dingen allebei leuk
en hij vind dat paardrijden niet erg hij gaat zelfs mee

maaar
hij is 19 (word dit jaar 20)en ik word vrijdag 25.......
nu is mijn moeder hier dus helemaal op tegen die vind dit niets en men zus ook niet
mijn moeder wil hem als het echt wat word niet eens binnen laten:(

wat moet ik hier nu mee

wat geven jullie als advies,en wat te doen.....

liefs

Mars

Re: help ff vraagje over leeftijdsverschil wat moet ik doen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:44

Waarom reageert je moeder zo en wat zijn haar bezwaren? Bij het zien van de titel dacht ik 'o jee' maar ik vind dit alles behalve een schokkend leeftijdsverschil moet ik zeggen.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 11:45

haha nou mijn moeder zegt gewoon het zijn nog kleuters en dat gaat gewoon niet....
is al 5 jaar jonger en ze lopen nog eens 3 jaar achter zegt ze dan ook

ze zegt ook zolang ik nog thuis woon ze dat niet toe laat

voor de rest zegt ze niets ze zwijgt verder

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:46

Mijn vriend is ook 20, ik ben 25.
Hij was 17 toen ik m leerde kennen en ik net 23. Het gaat prima tussen ons :)
Ik vind het raar dat je moeder er zo'n probleem van maakt. Was het wel ok geweest als hij bv 23 geweest was? Als jullie elkaar leuk vinden, wat maken die 5 jaar dan uit? 5 jaar is niet eens een erg groot verschil en hoe ouder je wordt, hoe kleiner het verschil voelt.
Ga er gewoon voor zou ik zeggen en probeer een goed gesprek met je moeder te hebben om erachter te komen wat haar zo tegen staat. Misschien kunnen jullie tot een midden weg komen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:47

Ik vind dit ook absoluut niet schokkend. Mijn vent en ik schelen ook zoveel.. ik heb er geen probleem mee en mijn ouders ook niet, geloof ik :P
Maar waarom reageert je moeder zo? Heb je dat ook gevraagd? Misschien eens rustig met haar praten over waarom ze zo reageert op jouw vriend? Het is toch jouw leven, niet die van je moeder.. toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:47

Lijkt me geen onoverkomelijk iets hoor.
Ikzelf deed wel wat lacherig laatst toen ik een leuke jongen ontmoette die 21 bleek te zijn. Ik ben 27. Maar dat is meer omdat ik geen jonge jongen meer wil, heb het er even mee gehad. :D

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:48

Ik vind dit leeftijdsverschil totaal niet schokkend. Ik ken genoeg mensen waarvan de man jonger is dan de vrouw. Als jij hier gelukkig mee bent, dan heeft jouw moeder dit te accepteren.

Je bent toch een volwassen vrouw die eigen keuzes kan maken?

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 11:49

ja ik snap het ook niet....daarom ook ff op zon manier want vrienden vinden het ook niet gek alleen mijn moeder en zus

ik heb geprobeert te praten maar ze zegt nu niets meer het is nu zeer gezellig thuis :+

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:50

Wat belachelijk. De ene 20 jarige is de andere niet. Sinds wanneer worden mannen sowieso volwassen? Mijn man is ook een stuk jonger dan ik ben en dat gaat prima.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:50

sylaine4ever schreef:
haha nou mijn moeder zegt gewoon het zijn nog kleuters en dat gaat gewoon niet....
is al 5 jaar jonger en ze lopen nog eens 3 jaar achter zegt ze dan ook

ze zegt ook zolang ik nog thuis woon ze dat niet toe laat

voor de rest zegt ze niets ze zwijgt verder

Ik mag hopen dat ze het fatsoen heeft om die jongen eerst eens te leren kennen voordat ze m zo veroordeeld. Misschien is hij nog wat minder volwassen, als jij daar geen problemen mee hebt, wat is haar probleem dan? En misschien is hij juist wel volwassen voor zijn leeftijd en geslacht (niet slecht bedoeld, maar dat maakt je moeder ervan) Als het niet werkt omdat hij nog te jong is komen jullie daar vanzelf achter. Heeft ze bij eerder (potentiële) vriendjes ook zo moeilijk gedaan?

Lastig..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:51

Ik zou er niet mee kunnen lachen als mijn moeder zich zo bemoeid met mijn privéleven, of er nu een leeftijdsverschil is of niet.

Komaan zeg, je bent 25 en je laat je behandelen als een 14jarige die haar eerste vriendje heeft :? .

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:06

ik vind eerlijk gezegt de reactie van je mama het meest onvolwassen als ik zo brutaal mag zijn.....
En ik kan me wel voorstellen dat het voor jou ook even slikken is, 5 jaar verschil, ik zelf vond een jongen leuk die 3 jaar jonger was, was ook even een gek idee, maar als ik samen met hem was, merkte ik er niets van, (is ook niet zo n groot verschil natuurlijk) maar ik zou zeggen GO FOR IT!
Waarom niet? En ook vind ik dat je zus en moeder hem eerst moeten leren kennen voor ze er een oordeel over hebben.

succes

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:09

mijn vriend is 11 jaar ouder. ook daar was mijn moeder zeer op tegen. heb toen direct gezegt je accepteerd het en je doet normaal als hij er is of ik pak mijn koffers. uiteindelijk zijn we er samen uit gekomen en hebben we ervoor gekozen dat ik mijn koffers zou pakken (om andere redenen als mijn vriend) inmiddels is ze beter met mijn vriend als met mij en vind ze hem helemaal super!

vind dat je moeder hem eerst moet leren kennen. tuurlijk ergens heeft ze wel gelijk dat jongens van die leeftijd nogal kinderachtig kunnen zijn maar zo kunnen ook vrouwen van oudere leeftijd kinderachtig zijn. het verschild per persoon.
vind het raar dat ze hem niet eerst wil leren kennen.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:10

Wettelijk gezien is hier niets op aan te merken. En ook maatschappelijk vind ik dit allesbehalve schokkend. Je moeder is idd onvolwassen in dezen. Het is misschien niet wat ze had verwacht, maar om die paar jaar hoeft het echt niet meteen een verkeerde match te zijn. Zeg nou zelf, zo groot is het verschil toch niet? En dan nog, wat ook meespeelt is waar jij en waar hij in je/zijn leven staat. Dat maakt een verschil zo mogelijk nog kleiner.
Je moeder mag zich wel wat opener opstellen en hem (en jullie) eerst een eerlijke kans geven alvorens met allerlei vergezochte bezwaren te komen die misschien wel helemaal geen betrekking op jullie hebben.

Doen wat je hart je ingeeft in deze!

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:16

dank jullie wel!!!!
dit is zo goed om te horen

ja zij heeft hier niets tegenin in te brengen heb ik ook al gezegt maar goed....

nee bij andere vriendjes heeft ze niet zo gedaan eentje was zelfs 2.5 jaar jonger heb ik zelfs 3 jaar meegehad

waar haar probleem ligt weet ik niet zegt ze ook niet net nog geprobeert maar ze vliegt een gat in de lucht as ik er ook iets over zeg.....dus eerst maar ff laten afkoelen.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:17

Hey Sabine! Wat super om te lezen dat je verliefd bent :)!

Maaruhmm, als je moeder hem leert kennen en ziet hoe leuk hij is en hoe blij je ermee bent, draait ze wel bij! Ik bind het een beetje flauw van haar eerlijk gezegd. Als jij hem toch leuk vind is het prima! Ga gewoon kijken waar het schip strand, daarbij maakt die leeftijd niks uit!

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:19

Ik zou dit echt niet pikken van mijn moeder. Ze heeft één keer gezegd dat ze een jongen van 20 te oud vond toen ik 15 was en daar kon ik nog wel beetje inkomen, maar zelfs toen heb ik gezegd dat ik 'm toch wel buiten huis om zou zien en ze 'm eerst moest leren kennen. Na een paar weken was hij mijn ouders beste vriend tot grote ergenis van mij :+ Op jou leeftijd zou ik helemaal zeggen dat je moeder normaal moet doen en het jou leven is. Zou hem niet laten lopen daarom, dan maar tijd niet bij jou thuis af spreken ofso. Zie mijn moeder al aankomen dat ik niet met iemand om mag gaan, nu 24 en al 5 jaar het huis uit zwanger en ga volgend jaar trouwen, allemaal zelf voor gekozen en dan wil jou moeder je met 25 jaar de les gaan lezen ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:22

Het lijkt me dat als je 25 bent je moeder daar helemaal niks meer over te zeggen heeft TS....
Ik neem aan dat je op jezelf woont dus ik zie het probleem niet zo

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:26

Wildgirl schreef:
Het lijkt me dat als je 25 bent je moeder daar helemaal niks meer over te zeggen heeft TS....
Ik neem aan dat je op jezelf woont dus ik zie het probleem niet zo

Helemaal mee eens, je bent al hartstikke volwassen en je moeder gedraagt zich momenteel redelijk onvolwassen :Y).
Als jij hem leuk vindt, hij hou leuk vindt; waarom niet? Je moeder draait vanzelf wel bij, en anders niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:26

Het is juist hartstikke hip om een jonger vriendje te hebben :). Er is echt niks op tegen hoor.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:30

nee woon nog wel thuis kan het anders niet opbrengen :(

ik zei ook al ik moet er mee leven hun niet maar dat werkt ook niet.....

@loess ja ben ik verliefd vind die paarden leuk en doet ie lief zijn ze er thuis optegen
en bij jou?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:36

Ik dacht; heb je weer zo'n topic van een 15 jarige die verliefd is op een 28 jarige _O-

Maar dit vind ik niet een probleem :) Het is maar 6 jaar toch? Of vinden je ouders het erg dat je vriend jonger is dan jij ipv ouder wat vaker voorkomt?

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:37

ja dat weet ik dus niet krijg hier geen hoogte thuis ervan...
baal ervan maar door dit topic weet ik wel dat iker voor ga

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:38

Niet opbrengen?
Nee, kwestie van prioriteiten stellen.... ;)
wel 2 paarden en niet op jezelf; die keus heb je zelf gemaakt.

edit, typo, zie dat je 1 paard hebt

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:40

lekker belangrijk, zolang het leuk is moet je daar toch van geneiten! Leeftijd is maar een getal, go for it!