Naam manegebedrijf voor ondernemingsplan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Naam manegebedrijf voor ondernemingsplan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 11:26

Hey!
Voor mijn studie (HBO Paardensport te Deurne) moet ik een ondernemingsplan opstellen m.b.t. de paarden. Ik heb gekozen voor een manegebedrijf, aangezien deze kant mij het meest trekt. De bedoeling van dit ondernemingsplan is dat je het zo maakt, dat wanneer je in de toekomst een bedrijf wilt beginnen, je er meteen mee naar de bank kan. School wil ons dus al wat meegeven voor in de toekomst waar wel degelijk wat aan kunnen hebben. We moeten hier dus serieus mee aan de slag en het zal naast de betreffende docent ook medebeoordeeld worden door iemand van een bank- of accountantskantoor. Tevens moet je een advisieur zoeken welke je kan helpen met je ondernemingsplan. Hiervoor heb ik een bevriende accountant van mijn ouders gevraagd en deze heeft toegezegt. Allemaal best serieus dus!

Nu ben ik al best ver met het uitwerken van mijn bedrijfsformule etc etc, ik heb alleen nog geen naam! Toch wel belangrijk aangezien dat het visitekaartje zal worden van het bedrijf. Heb zelf al lopen malen maar ik kom op niks orgineels uit.

Ik wil iig iets in de richting van "Hippisch Centrum" in de naam hebben. Alleen wat daarna....?!

Dus bijdeze:

Hebben jullie orginele ideeën? Laat ze horen!

Thats_Me

Re: Naam manegebedrijf voor ondernemingsplan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:58

Je achternaam er achterna bijvoorbeeld. Gewoon iets wat bij jou past. Zoals je zegt je moet er zelf mee aan de slag kunnen als je zou willen na je opleiding. Dus het moet wel iets zijn wat bij jou past.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 12:17

Dat is geen slecht idee! Ik ben zelf een creatieve, vrolijke en gemotiveerde meid, maar toch, een naam verzinnen is best lastig :) . :+

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:38

In welke regio wil je iets openen? Er zijn nogal wat maneges/verenigingen die naar een bepaald water/vlakte/gebied/gemeente in de buurt vernoemd zijn :).

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 14:43

In Zwolle

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:47

Ik vind Hippisch Centrum Zwolle nog niet eens zo raar. :)
Klinkt wat 'internationaal'.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:09

Plaats zou ik wel afraden. Voor het geval je toch ooit besluit met je bedrijf te verhuizen dan zit je wel aan je naam vast. En ja ik heb dat wel eens met een bedrijf meegemaakt en die vonden het dus achteraf geen goede keuze een plaats in de naam maar konden er weinig meer aan veranderen omdat het al zo was ingeburgerd onder de klanten.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:21

Dat ondernemingsplan heb ik ook gemaakt! Mijne ligt nog wel op school.. Vond het niet makkelijk en bij mij in de klas zijn er 10 van de 17 gezakt voor de opleiding vanwege deze opdracht, succes met je ondernemingsplan.. Hippisch centrum.... zou ik niet doen, je hebt in zwolle toch ook al Hippisch centrum de Haerst..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:38

Toch een huiswerktopic.... hier een slotje.