Stalken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Audi_16

Stalken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 23:40

Ja.. we worden nu al weken gestalkt op de huis telefoon.. echt zwaar irritant.
Ik heb nooit opgenomen omdat hij meestal overdag belde..maar net ging dus de telefoon en ik nam dus op en meteen begon hij iets te banketstaaf in het buitenlands..kon hem dus niet verstaan.
Hij heeft nu al 5x gebelt.. daarvan heb ik 3x opgenomen en ik heb hem gevraagt of hij zou willen stoppen met dat kansloze gedoe toen begon hij van ' ik maak je dood , ik maak je dood '
Dit maakt mij nu wel bang omdat ik een half jaar geleden iets heb meegemaakt ( reden vertel ik liever via de pb als je het graag wilt weten )
Maar wat kunnen we nu doen?
Nummer kunnen we niet achterhalen
Morgen moet ik zoiezo naar het politiebureau, dus ik geef het daar wel meteen door.

Ik heb trouwens ook mijn voor en achternaam genoemd toen ik voor de eerste keer opnam.. |o
Laatst bijgewerkt door Audi_16 op 24-02-09 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:43

He gatverdamme, wat ontzettend vervelend!

Hebben jullie nrherkenning? Zo nee, dan is dat handig om te hebben. Miosschien kan je t telefoonbedrijf vragen het debstreffende nummer te blokkeren? En maak er idd melding van bij de politie. Herken je zijn stem?

manonxxlove

Re: Stalken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:47

bahh dat klinkt scary, weet niet of de politie er wat mee gaat doen, anders moet je even alle tijden opschrijven van wanneer hij gebelt heeft, misschien dat ze dan kunnen achterhalen waar het nummer van daan komt???

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 23:51

Gulpje schreef:
He gatverdamme, wat ontzettend vervelend!

Hebben jullie nrherkenning? Zo nee, dan is dat handig om te hebben. Miosschien kan je t telefoonbedrijf vragen het debstreffende nummer te blokkeren? En maak er idd melding van bij de politie. Herken je zijn stem?

Nee, we hebben helaas geen nummerherkenning.
Idd, morgen even naar onze telefoon bedrijf bellen!

Nee, maarja, stemmen klinken altijd anders door de telefoon heen..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 08:01

He gadverdamme!

Iemand die het nogal de lol ervan in ziet om mensen bang te gaan maken.
Jammer dat je geen nummerherkenning hebt.
Herken je ook niets of iemand waar jij of je vriend of je ouders een soort conflict mee hebben?

En tsja dat je de eerste keer met je voor en achternaam op nam hmm dat was misschien niet zo slim geweest
maar goed doordat jullie geen nummerherkenning hebben had het net zo goed de buurvrouw of familie bij wijze van kunnen zijn.

Gewoon aangifte er tegen doen ook al doen ze er nog niet indirect meteen wat aan als het er maar om gaat dat ze er iig vanaf weten.

Sterkte ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 08:04

ik ben makkelijk, neem op en leg de hoorn naast de telefoon........ leef je uit, en bedreig mijn dressoir tot je er moe van word :D :D :D

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 08:22

Maar hij heeft alleen je huistelefoonnummer? Niet van je mobiel ofzo?
Je zou ook een tijdje de stekker eruit kunnen doen en gewoon je familie
enzo zeggen dat ze je tijdelijk alleen op mobiel kunnen bereiken...
Als hij 100x belt zonder resultaat houd ie misschien wel op :)
En je weet wel wie het is?

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 08:38

Hè bah, heeft zo iemand nou écht niks beters te doen dan een beetje kansloos mensen pesten op deze manier?

Bij de politie melding van maken dat dit je gebeurt. En misschien is het ook niet onverstandig om voor jezelf een lijstje bij te houden met tijden wanneer hij belt en wat hij zegt. Dat maakt het voor een aangifte makkelijker, dan kan je laten zien dat hij stelselmatig belt. De bedreigingen ook opschrijven hoor, dit kan zomaar niet :(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:16

Gatsie wat eng zeg, en wat bestaan er toch een kansloze mensen op deze wereld... Goed dat je naar de politie gaat, dan heb je het in ieder geval maar vast gemeld. Ik hoop dat ook je telefoonprovider hier iets aan kan doen, want dit is wel heel vervelend natuurlijk.
En anders is nummerherkenning idd wel heel handig, dan kun je hem gewoon laten bellen en is de lol er snel vanaf.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:24

KiWiKo schreef:
ik ben makkelijk, neem op en leg de hoorn naast de telefoon........ leef je uit, en bedreig mijn dressoir tot je er moe van word :D :D :D

Ja, maar dat is wel heel simpel gezien, zeker aangezien TS zegt dat ze al eens iets meegemaakt heeft.
TS, ik zou gewoon vast even met de politie bellen. En nummerherkenning is in een kwartiertje geregeld - hoewel hij waarschijnlijk een privenummer gebruikt.
Sterkte!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:47

De tijdstippen noteren wanneer hij gebeld heeft, Dit een aantal dagen achter elkaar doen, volgens mij kunt je dan via je provider het nummer wel laten blokkeren.

En laat je niet gek maken door een of andere zieke geest die het leuk vindt om mensen te stalken.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:55

Een gastoeter naast je telefoon leggen, wanneer die weer belt gewoon keihard dat ding in je hoorn toeteren dan leren ze het echt wel snel af!

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:00

als ie 3 keer achter elkaar belt in bepaalde tyd dan kan je naar je provider bellen en als ie geheim beld ook hun kunnen dan achter komen wat het nummer is dan krijgt hij via sms waarschuwing of zoiets doe lekker aangifte en dit dan zoekt de politie dat wel uit

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 14:57

kippiekipp schreef:
Maar hij heeft alleen je huistelefoonnummer? Niet van je mobiel ofzo?
Je zou ook een tijdje de stekker eruit kunnen doen en gewoon je familie
enzo zeggen dat ze je tijdelijk alleen op mobiel kunnen bereiken...
Als hij 100x belt zonder resultaat houd ie misschien wel op :)
En je weet wel wie het is?

Ja, alleen huistelefoon gelukkig!
maarja, we zouden de stekker er wel uit kunnen trekken maar daar schieten we niet echt veel mee op.
Ik woon nog bij mijn ouders, en mijn moeder heeft geen mobiel alleen maar vader, maar die werkt overdag en ik zit op school.

Nee, ik weet echt niet wie het is, weet alleen dat het een buitenlander is vanwege zijn accent.
het rare is wel, hij praat niet tegen mijn moeder, vader of mijn zusje.. alleen tegen mij en mijn jongste zusje..

Maarja, ik moet zometeen naar de politie toe, dus ik geef het wel meteen door.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:03

Succes bij de politie.
Rot voor je. Hoop dat de politie het goed oppakken en dat je provider kan helpen.

__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:51

Succes bij de politie.
Hoop dat hij stopt met die irritante telefoontjes. :)
En sommige mensen moeten echt een leven zoeken.

(@KiWiKo: Haha. :+ )

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:05

ja ik weet hoe het is ik word al gestalkt sinds ik mijn nieuwe nummer heb in juni 2 jaar
het is echt stront vervelend
ook krijg ik smsje ik kom je vermoorden etc,
is echt om bang van te worden
ik had dat een keer kreeg ik een sms ik kom je vermoorden en allemaal onzin erbij en toen ineens stond mijn fiets stil net of er iemand aan mijn bagagedrager hond bleek dat mijn schouder tas daar het hangsel van tussen het wiel zat mijn hart ging te keer gek
kwam er een oud vrouwtje me helpen maar ik stond letterijk te trillen op mijn benen tranen in mijn ogen

dat vrouwtje woonde daar mocht ik mee naar binnen heb ik een kopje thee gekregen heeft ze me gerust gestelt ze was rond de 80 jaar
zei ze zo nou als iemand aan je fiets had gehangen had ik heb afgemaakt begon ze te laggen
ik kon haar nog iedere dag tegen als ik naar school ga ik moet 1,5 uur fietsen en dan zegt ze altijd doe je voorzichtig:P

of dan vraagt ze waneer ik weer thee kom drinken echt super aardig vrouwtje heb haar daarnaar nog een bosje bloemen gebracht
overigens belt hij me de laatste paardagen weer maar ik neem niet op maar het is wel zwaar irritand hoor
helaas kan orange/t-mobile er niets aan doen helaas :(

mijn oma heeft ook een keertje iemand gehad die dat deed toen heb ik tegen haar gezecht leg een fluit naast de telefoon en als die belt heeeel hard in de hoorn fluiten met gewoon z'n simpel fluitje
'k denk dat die man wel heeft geweten wat hij fout deed hihi
hij heeft daarnaar nog 2 of 3 keer proberen te bellen en mijn oma heeft weer in de hoorn gefloten en hij heeft al een hele tijd niet gebelt dus mischien dat proberen

good luck!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:13

Jessjj22? Waarom heb je nog geen stappen ondernomen? Deze malloot is al twee jaar bij je bezig inclusief bedreigingen?! En zo te horen maakt het een behoorlijkee indruk op je! Zou je niet eens naar de politie gaan??

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:16

Vadalma schreef:
Jessjj22? Waarom heb je nog geen stappen ondernomen? Deze malloot is al twee jaar bij je bezig inclusief bedreigingen?! En zo te horen maakt het een behoorlijkee indruk op je! Zou je niet eens naar de politie gaan??

heb ik gedaan 2X al mijn buurvrouw werkt ook bij de politie zij heeft het ook al gemeld maar ze kunnen er helaas niets aan doen
wij hebben al alles op alles gezet
helaas ik baal er ook van eerst is het 2 of 3 maanden rustig geweest nu is het sinds een week ofzo weer bezig

ik weet wel dat hij het op zijn ex vrouw heeft gemunt zei heeft hun kinderen bij de man weg gehaalt en die wilt hij terug
hij heft vaker smsjes gestuurt van wel 5 of 6 berichten lang waar ik dit dus allemaal uit opmaak
groetjes

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:17

En ts inmiddels al langs de politie geweest? brr ik zou er ook niet blij van worden zeg :(:)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:03

@jessj22 als hij een sms stuurt krijg je toch ook zijn nr te zien of niet?Kan je hem terug laten bellen door een vriend misschien dat dat helpt.

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 22:43

Frouk schreef:
En ts inmiddels al langs de politie geweest? brr ik zou er ook niet blij van worden zeg :(:)

Ja, ik ben vanmiddag geweest.
Ze zei dat ik moest noteren wanneer hij gebelt had, en ik moet het telefoon bedrijf bellen, heb dit vanmiddag al doorgeven aan mijn moeder, maar ze heeft nog steeds niet gebelt!
Ik kan pas aangifte doen als onze telefoonbedrijf er niks aan kan doen...
Hopen dat mijn moeder morgen belt, anders doe ik het zelf wel :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:38

zigranta schreef:
@jessj22 als hij een sms stuurt krijg je toch ook zijn nr te zien of niet?Kan je hem terug laten bellen door een vriend misschien dat dat helpt.

mijn stiefvader heeft al eens gebelt maar heeft helaas niet geholpen we weten alleen zijn naam:P

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:28

Dat is flink beroerd dan,er lopen nog altijd meer gekken los dan dat er vast zitten!Maar misschien dat de politie een keer naar hem kan bellen dat maakt misschien meer indruk.(weet niet of ze zoiets doen maar als je het niet vraagt weet je het niet)