Afzetterij? computer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Afzetterij? computer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 21:29

Een kleine maand geleden hebben we een nieuwe pc gekocht. Andere startte op de een of andere manier niet meer op. We zijn er dan ook niet achter gekomen waardoor dit kwam. Pc bij de lokale winkel binnengebracht met de vraag hem na te kijken. Week later gebeld of ie klaar was, maar ze hadden nog geen tijd gehad, blablabla, en niet veel zin (was al vanaf we hem binnenbrachten). Gevraagd wanneer hij klaar zou zijn, hadden hem nl nodig voor school en moest er niks meer aan te maken zijn dan hadden we een nieuwe nodig. Plots :)* :)* :)* was nakijken niet meer nodig want er was toch niks meer aan te maken (helderziend blijkbaar want ze hadden hem nog niet nagekeken), wij vriendelijk gevraagd om hem toch na te kijken, maar dit gingen ze niet meer doen, aangezien ze dachten dat hij niet meer te redden viel. Tja wat doe je dan. even aan gedacht toch nog ergens anders te gaan, maar dan toch niet gedaan. toch maar een nieuwe dus. nu vorige week vanalles uitgeschakeld, konden niet meer op internet enzovoort. Virusscanner was op onverklaarbare wijze uitgevallen en bijgevolg virus. Computer weer binnengebracht, gaan hem na een paar dagen ophalen. Krijgen we een rekening van 85€ voorgeschoteld. toch maar eens nagevraagd hoe het kwam dat de rekening zo hoog lag, kregen we dit te horen: Ja er stonden 4 accounts op, dus moeten we het 4 keer rekenen. bij al onze computers stonden er altijd 4 acounts op, maar nooit hebben we 4x de normale rekening moeten betalen. zoiets is toch niet normaal. Om even de computer op een externe aan te sluiten en te doorlopen. Zoiets snap ik echt niet. Is het dan echt zoveel meer werk. andere bedrijven hebben er nooit een probleem van gemaakt. Iig hebben ze daar een klant minder. Eerst een computer aangesmeerd zodra ze hoorden dat als de andere niet gemaakt kon worden we een nieuwe nodig hadden, en nu weer dit...

Frances

Re: Afzetterij? computer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:34

Jeetje volgens mij wordt je flink belazert daar :P ik zou er dan ook idd niet meer terug gaan. Wat een onzin dat ze het 4 keer moeten rekenen vanwege 4 accounts... :? Als er een virus opzit, zit dat toch op alle accounts? waarom zouden ze ze dan alle 4 moeten doorlopen.. zoiezo klinkt het echt als onzin en ik heb er dan ook nog nooit van gehoord..
Wel vraag ik me af.. kregen jullie geen garantie dan op de computer? Dat je moest betalen voor de reparatie?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:35

Ik zou naar een betrouwbaar computer'bedrijf' gaan..!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 21:43

pintogirl schreef:
Ik zou naar een betrouwbaar computer'bedrijf' gaan..!

Dat is het hem net, bedrijf bestaat al jaren, en is normaal goed gekend, maar op deze manier zal het niet lang duren vrees ik.

@ frances: Ja we hebben normaal wel garantie, maar blijkbaar dekt die garantie het niet zeker? Kan ik nog altijd eens navragen.
Dat was ook mijn reactie. een geluk dat ik hem niet ben gaan afhalen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:46

Hmm raar, ik dacht altijd dat op alles minimaal een jaar garantie zit, maar dat is dan weer misschien alleen op onderdelen en niet op virussen. Ik heb niet bepaald verstand van computers :') maar als er een virusscanner opzat en die er ineens uit werd gegooit lijkt me dat weer aan een computeronderdeel ofzo liggen.. raaar. Die garantie zou ik inderdaad eens navragen. En misschien een idee om eens bij een andere computerzaak na te vragen hoe dat zit met meerdere accounts en virussen? Als ze daar dan zeggen dat het onzin is zou ik die winkel eens een boos telefoontje geven :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 21:47

idd ze mogen nog een 'lieve' mail van mij verwachten (bellen lukt meestal niet tijdens de kantooruren voor mij)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:49

Misschien een idee om even langs de rechtswinkel te gaan? Volgens mij word je behoorlijk genaaid en kun je ze gewoon dwingen om het onder de garantie te laten vallen. :)

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:51

Ik lever zelf ook regelmatig hardware aan particulieren en bedrijven, maar ik heb nog niet eerder meegemaakt dat zaken "zomaar" uitvielen. Nou is Windows Vista niet het meest fijne systeem om te installeren, maar het lijkt erop dat of de configuratie niet correct is geweest (slechte virusscanner en iets te onzorgvuldig geïnstalleerd) of er een virus binnen 1 van de accounts heeft rondgezworven. Hoe dan ook, had dit probleem hoogstwaarschijnlijk op voorhand voorkomen kunnen worden. Daarnaast vind ik het heel apart dat er voor elk account kosten in rekening worden gebracht. Zelf reken ik kosten voor het opschonen van het systeem, ongeacht de hoeveelheid accounts. Een virussweep gaat immers over het hele systeem en niet specifiek per account.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:55

als je een virus hebt, zit dat inderdaad in de gehele computer! verder staan alle 4 accounts op 1! computer, dus via 1 hoofdaccount kunnen ze alle accounts nakijken. Het slaat dus nergens op dat ze iets 4 keer moeten nakijken, want er staat ook maar 1 keer een programma (bv windows) op en ook maar 1 keer een virus. Ik zou hier niet mee akkoord gaan! gewoon niet betalen en als je dat al wel hebt gedaan, dan eisen dat je het terug krijgt. stap anders naar de consumentenbond oid.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 22:27

Arno24 schreef:
Ik lever zelf ook regelmatig hardware aan particulieren en bedrijven, maar ik heb nog niet eerder meegemaakt dat zaken "zomaar" uitvielen. Nou is Windows Vista niet het meest fijne systeem om te installeren, maar het lijkt erop dat of de configuratie niet correct is geweest (slechte virusscanner en iets te onzorgvuldig geïnstalleerd) of er een virus binnen 1 van de accounts heeft rondgezworven. Hoe dan ook, had dit probleem hoogstwaarschijnlijk op voorhand voorkomen kunnen worden. Daarnaast vind ik het heel apart dat er voor elk account kosten in rekening worden gebracht. Zelf reken ik kosten voor het opschonen van het systeem, ongeacht de hoeveelheid accounts. Een virussweep gaat immers over het hele systeem en niet specifiek per account.

Idd hoe hij uitgevallen is weet ik niet, maar opnieuw aanzetten lukte niet. volgens hen hadden we iets anders geinstalleerd, zou eerlijk gezegd niet weten hoe of wat. Ik ben niet zomaar de persoon die op eigen houtje aan de computer gaat prutsen. Daarnaast hadden ze wel gezegd dat een week of zo geleden al problemen met die virusscanner geweest waren.
Ik vond het ook erg apart, schrok me een ongeluk toen ik de rekening zag.

Rechtswinkel hebben we hier naar mijn weten niet, al zou het wel een handig iets zijn in dit geval.

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 22:32

Yep, vriendelijk gezegd een "ondeskundige" computerwinkel. :roll: Helaas zijn er daar best aardig wat van. Dit soort dingen mogen ze niet maken, ik zou het er ook zeker niet bij laten zitten!

Ik zou een mooie brief opstellen over de hele gebeurtenis en alle documentatie verzamelen die je er over hebt. Even Googelen naar consumentenrecht, die zijn er juist om ons tegen dit soort dingen te beschermen.

Mijn vriend heeft ook een computerzaak, gelukkig weten hoe je wél moet klanten om moet gaan. Computers binnen 3 dagen fixen tegen een fatsoenlijk tarief, uitleg geven over wat er mis is en alles doen om het zootje te redden. Bovendien moeten ze graag willen repareren, daar verdienen ze immers aan. Aan een nieuwe computer meestal VEEL minder. Of het was echt een raar bedrijf. :n

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 22:55

Ik heb hen nu 'nog vriendelijk' gemaild met de vraag of ik een verklaring kan krijgen ivm de hoge rekening en het in rekening brengen van 4 computers. Heb ook het hele voorval en het vorige nog eens uiteen gedaan.
Jullie bedrijf klinkt idd zoals zou moeten. Zoiets doe je gewoon niet vind ik. Ik laat het er iig niet bij. Benieuwd wat voor reactie ze zullen geven.