sport management & ondernemen op HVA

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

titan

sport management & ondernemen op HVA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 12:53

Hallo,

ik heb me dit jaar ingeschreven voor SM&O op de HvA,
ik wil deze studie gaan doen, als ik niet wordt ingeloot voor fysio, :Y)
Was wel even benieuwd of er hier ook nog mensen zijn die
zich voor de studie hebben ingeschreven;)
Of mensen die deze studie al doen, hoe het bevalt enzo

thnx alvast

titan

Re: sport management & ondernemen op HVA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 17:41

Niemand???

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:35

Een vriendin van me heeft deze studie gedaan.
Een paar maanden :+
Ze vond het veel te veel economie en dat vond ze niet leuk.
Toen is ze gestopt.
Sorry, verder geen positieve verhalen voor je :+

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:44

2 vriendinnen van mij zijn er vorig jaar mee begonnen. 1 daarvan heeft haar propedeuse gehaald en is toen gestopt om bij de politie te gaan, maar ze vond de studie & de school wel erg leuk. Mijn andere vriendin doet het nog steeds en ze heeft het er erg naar haar zin.
Van deze kant wel positieve verhalen dus ;) Al moet je er wel rekening mee houden dat er idd veel economie bij komt kijken en het niet alleen maar leuk sporten is. 2 vrienden van me dachten dat en die zijn er dus wel mee gestopt. Maar bij hen kwam het echt doordat ze iets heel anders van de studie hadden verwacht.

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:49

ooww okej, njah binnekort de toeltaingstest, dus hopen dat ik daar doorheen kom.
Maar mijn eerste keuze is sport fysio, en als ik daar niet voor wordt ingeloot, wil ik deze studie gaan doen.

maar iig bedankt, dacht eerst ook dat het meer sporten was, maargoed is natuurlijk management en ondernemen, dus economie moet er wel bij komen:P, miss nog meer mensen ervaringen??

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:06

Natasja91 schreef:
Een vriendin van me heeft deze studie gedaan.
Een paar maanden :+
Ze vond het veel te veel economie en dat vond ze niet leuk.
Toen is ze gestopt.
Sorry, verder geen positieve verhalen voor je :+

teveel economie op een management&ondernemen opleiding.... wat verwacht je dán :=

Is er een loting op fysio op de HvA dan?

Als je meer wilt sporten zou ik ALO gaan doen, of gezondheid, management & sport (ofzo iets, weet het niet precies hoe die opleiding heette :P)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:11

Ik heb een half jaar speco gedaan, denk dat t wel redelijk vergelijkbaar is. Het haakt iig in op de opleiding commerciele economie.

En laat dat nou net het geen zijn wat ik niet leuk bleek te vinden :Y)

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 21:56

ja is sinds dit jaar ook loting op fysio op de HvA, maar fysio wil ik het liefst in Breda doen, maargoed ben al blij als ik wordt ingeloot haha
En het gaat mij niet persee erom dat ik de hele dag sport, maar vind het vooral (of lijkt me leuk) dat het inhaakt op de sport, en het er toch mee te maken heeft.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:04

ow, dan is de loting er welgeteld 1 jaar vanaf geweest _O-. Alleen afgelopen jaar was er geen loting op de HvA. :P

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 22:15

haha jaa dacht ook eerst van mooi, tenminste 1 school zonder inloting, ken je daar nog terrecht.
Maar helaas pindakaas:P gewoon afwachten tot de loting

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:03

Ik heb de andere variant gedaan, ik heb JCU gedaan. Ben in oktober 2006 afgestudeerd. Toen ik de opleiding deed waren er nog weinig marketingboeken specifiek gericht op de sportmarkt, wij hadden gewoon les uit dezelfde boeken als CE had. Gelukkig is dat nu anders (voor mij niet maarja) nu zijn de meeste lesboeken specifiek gericht op de sportmarkt. Zo heb je nu een boek 'Wetteksten voor de sport' (zoiets iig) ik had kes uit een gewoon saai rechtboek, dit is natuurlijk maar een klein voorbeeld.

Verder vond ik de sfeer op school erg goed. Het is een kleine knusse opleiding en iedereen kent elkaar en de docenten zijn erg betrokken bij de studenten (geloof alleen dat het aantal studenten nu wel gegroeid is maar dit heb ik ervaren). Op mijn opleiding leefde de sport echt heel erg. Iedereen wist wat de uitslagen waren van het afgelopen weekend en niet alleen in zijn/haar eigen sport maar alle sporten, in de pauze ging het ook over sport, de webstrijden die gespeeld waren over opmerkelijke gebeurtenissen op een OS. Persoonlijk vond ik het ook leuk om te horen hoe andere het er bij andere sporten aan toe gaat.

Beetje lang verhaal geworden zie ik...

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 19:47

haha okej, klinkt wel als een goede ervaring dus;)
En dat was ook op de Hva?
Is er trouwens ook erna makkelijk aan een baan te komen?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:35

Ja ik heb op de HvA gezeten dat was toen ook nog maar de enige JCU in nederland, inmiddels zijn er meer.

Ik ben uiteindelijk bij mijn stagebedrijf blijven werken maar het 'sportonderdeel' binnen het bedrijf is uiteindelijk overgenomen door nieuwe stagaires en daarna geflopt. Ik ben toen de nieuwe stagaires kwamen andere werkzaamheden gaan doen. Nu heb ik sinds kort verhuisd naar Nijmegen en ben nu werkzaam bij de klant van mn oude werk wat niet-sportgerelateerd is. Maar ik houdt de site van NOC*NSF in de gaten ;) Als een beetje sportgerelateerd bedrijf of instelling ziet dat je een sportopleiding heb gedaan dan ben je al met één been binnen... Het zou ideaal zijn als je in de buurt van nieuwegein woont, daar is Het Huis van de Sport gevestigt en daar heb je dus voldoende keus.

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 09:44

kejj, toen ik op de open dag van Hva kwam, viel me op dat het inderdaad niet een erg grote school is(die afdeling) maar ik stond wel echt te kijken van alle sport facaliteiten(turnzaal, sauna, fitnes ruimte enz.) mjah wat verwacht je anders bij een sport opleiding haha :Y
Op moment woon ik in Gouda, geloof ik neit erg in de buurt, maar ga dan als ik die opleiding ga doen toch op kamers denk ik na t 1e jaar, en dan kan k altijd nog kijken waar k terrecht kom haha;)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:34

Ben je op de locatie naast het Amstel station geweest?? Daar heb ik namelijk gezeten maar misschien is het nu verplaatst ofzo...

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 13:36

ik ben naar de locatie in sloterdijk, amsterdam geweest.
moest van station sloterdijk nog deel mt de bus erna toe. dus ik denk dat het op een andere plek is.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:31

Dat is de locatie waar de ALO zit en daar hebben ze natuurlijk sportzalen;) Weet dat de ALO ook een Sportmanagementvariant heeft maar dan doen je zegmaar de eerste 2 jaar ALO en daarna kan je kiezen of je door gaat met de ALO en dus gym/sportleraar wilt worden of je gaat de economische kant opgaat. Je moet dan dus ook de sporttest doen om toegelaten te worden volgens mij...

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 10:39

oow ok.
Ja klopt, ik moet eind maart een sporttest doen daar, om toegelaten te worden. maar geloof dat je al in de eerste jaren ook economie enzo erbij krijgt? iig dat is wat ik ervan begrepen had.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:16

Heb geen idee, ik heb dus een andere variant gedaan. Ik hoop dat je je goed voorbereid op de sporttest, op mijn middelbare school konden de mensen die ALO wilde gaan doen aan een speciaal pragraama deelnemen om zich voor te bereiden op de sporttest omdat deze best pittig is. Geloof dat je ook nog een her-sporttest mag doen als je de eerste keer niet wordt toegelaten...Suc7 met de test

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 14:04

jaa ben me al paar weken gericht aan het voorbereiden, op waar je daar getest wordt. Krijg geloof ik wel andere test dan de ALO, omdat ze gewoon een beeld willen krijgen hoe je ervoor staat. Maar precies weet ik het ook niet;)

heel erg bedankt alvast

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 08:41

Nou ik heb mijn toelatings test volgende week vrijdag,(27e)
Nog meer mensen op die dag, of andere dag de toelating?

titan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:52

Niemand??