Moet op een buskaart een officiele pasfoto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riss

Moet op een buskaart een officiele pasfoto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 12:34

Hoi mensen :wave:

Ik moet een nieuwe buskaart gaan halen, dus een stamkaart + een maandkaart.
Maar nou moet op die stamkaart een pasfoto, jammer genoeg heb ik geen pasfoto's meer.
Nou heb ik zelf wel een goede camera, en kan zo een foto maken die net lijkt als een pasfoto die je bij een officiele fotograaf zou laten maken.
Mag dat? Mijn moeder zegt namelijk dat het niet mag, maar ik denk, ach die buschauffeur gaat heus niet checken of het een echte foto is of niet, als het net lijkt als een normale pasfoto, toch? :+
Dus ik denk, wat kan het kwaad, ik bespaar wat geld en maak zelf gewoon een prima foto.

Wat vinden jullie daar van? Kan dat? :))

Laura_

Re: Moet op een buskaart een officiele pasfoto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:36

denk het niet..
denk dat je toch even naar fotograaf moet om een foto te laten maken..

shariyerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:38

Pasfoto
De pasfoto op uw Connexxion Jaarkaart is 5 jaar geldig. Vraagt u de kaart voor het eerst aan? Plak dan een originele pasfoto op het formulier. Voor een juiste verwerking van uw formulier is het erg belangrijk dat u de foto precies binnen de daarvoor bestemde ruimte plakt.

www.connexion.nl

Dus het antwoord is ja, er moet een orginele foto op.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:41

Denk ook dat het een officiele pasfoto moet zijn, de buschauffeur zal dit idd niet checken, maar wel de mensen die je kaart gaan maken ;) Met een foto die je zelf maakt kun je te makkelijk sjoemelen en mensen op jouw kaart laten reizen door hem wat onduidelijk af te drukken etc.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:05

Sowieso krijg je de kaart zelf mee naar huis, en moet je zelf een foto er in plakken. Ik denk namelijk dat het niet echt kwaad zou kunnen als het gewoon op een pasfoto lijkt toch? Ook al zou het niet mogen, zo streng zijn ze daar niet mee met het busreizen, ik heb de mensen nog nooit aandachtig foto's zien inspecteren om te kijken of ze wel bij een fotograaf zijn gemaakt of niet :P .
Ik heb ondertussen al pasfoto's gevonden, ook al zijn ze niet echt recent.
Denk dat ik toch zelf een foto ga proberen te maken, er zit een goede portret functie op mijn camera,
als het uiteindelijk toch niet lukt plak ik die oude pasfoto dr wel op :+
Maar bedankt voor de reacties iedereen :)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:07

Sorry maar dit vind ik nogal dom, je vraagt aan ons wat je moet doen.. en wat mag en niet mag.. de mensen die hier reageren zeggen dat het niet mag.. en je gaat het toch doen.. als de foto lukt teminste...
nouja dat is mijn mening maar ik zou of die oude erop doen of gewoon een nieuwe maken...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:12

Ik heb op mijn ns kaart ook een niet officiele foto laten plaatsen (die moest ik zelfs opsturen). Zolang jij er gewoon duidelijk opstaat, de foto het juiste formaat is en hij scherp is op alle punten maken ze er volgens mij geen probleem van :) Op mijn vorige rijbewijs had ik zelfs een eigen gemaakte foto zitten :+

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 13:13

Ja ik vroeg naar jullie mening, het is niet dat ik er zelf geen mening over heb. Als jullie nou bijvoorbeeld allemaal hadden gezegd van tuurlijk kan het, had ik er geen seconde over nagedacht.
Ik weet ook niet hoeveel mensen hier met een buskaart reizen, maar mijn mening zou zijn dat het dus best zou kunnen. Ik wou gewoon weten hoe andere mensen hier over denken.
2 van de 3 reacties beginnen toch ook met Denk,
dat wil niet zeggen dat dat gelijk is toch?
Als ik de vraag had gesteld aan al mijn mede busreizigers denk ik dat er genoeg mensen zouden zijn die zouden zeggen dat dat heus geen probleem zou zijn. :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 13:41

ik zou gewoon een paar officiele foto's laten maken. Kan nooit kwaad om die een aantal te hebben. Straks loop je volgende keer weer tegen hetzelfde probleem.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:30

Als je zekerheid wilt bel je even met de busmaatschappij, dan weet je waar je aan toe bent en krijg je ook geen reacties van mensen die het niet zeker weten.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 14:31

ik heb toen ook gewoon een foto van mn gezicht alleen, wel klein natuurlijk maar mag wel.

nu heb ik chipkaart en daar moet wel pasfoto op.. ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:19

Het mag best hoor. Ik zal je meer vertellen: het mag zelfs op je paspoort of rijbewijs. Als je foto maar voldoet aan alle eisen die aan een pasfoto worden gesteld.