Niet weten wat je wilt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Niet weten wat je wilt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 21:22

Heb jij dat ook wel eens, dat je niet weet wat je moet doen....

Ik heb weer zo'n moment.

Heb te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd.
Ben momenteel assistent accountant, heb totaal geen ervaring met dit vakgebied en een opleiding op dit gebied heb ik ook niet gevolgd. Na een half jaar is mijn baas er achter gekomen dat het toch niet bevalt/ klikt. De ervaring die ik niet heb, is wel nodig wil je dit vak kunnen uitoefenen.

Hiervoor heb ik 2 jaar bij een bank gewerkt, heel leuk werk, maar je moet commercieel zijn en dit ben ik niet. Ik wil niet met targerts werken. Administratief bij een bank is er wel, maar hier wordt momenteel in gereorganiseerd.

Heb dus een afgeronde mbo opleiding. Bank en Verzekeringswezen.
Daarnaast heb ik nog een aantal cursussen gedaan.

Nu moet ik dus op zoek naar wat anders, maar ja wat.
Opleiding?
Ander werk in het vak waar ik nu zit?
Heel wat anders?

Ik weet niet meer wat ik wil. Ben al dagen aan het denken wat ik nu moet, maar ik kom er niet uit.

Hebben hier meer mensen last van.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:35

Ik begrijp je gevoel wel :j

Ik ben begonnen als jobstudent bij een kledingwinkel waar ik echt leuke collega's had.Na een half jaar zat mijn laatste jaar er bijna op en was ik er nog echt uit wat ik wilde...Al gaan werken of nog een extra jaar erbij. Op dat ogenblik stopte er ook een collega waardoor er een plekje vrijkwam voor mij en uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en ben ik daar vast begonnen.In het begin allemaal héél leuk natuurlijk.Er was mij eerst een contract van 20u belooft waar ik opzich wel tevreden mee was.Natuurlijk wilde ik liever een fulltime job maar goed, het was een begin. Uiteindelijk werden die 20u er maar 18u maar klopte ik wel elke week 25-35u waardoor ik enorm veel overuren had staan.Die kon ik als halftimer niet in vakantiedagen opnemen maar ik wilde niet dat ze uitbetaald werden daar ik er dan serieus belast op zou worden!!Na veel gezever en gedoe later wist ik het wel...Dit was niets voor mij!

Ik ben volop beginnen sollisiteren in allerlei tuincetra's en uiteindelijk na veel heen en weer geloop kon ik beginnen bij Aveve, maar wel met een vervangingscontract van 1maand :\ Ik wilde het eerst niet aannemen omdat ik bij de kledingwinkel een vast contract had en dat toch sterker is dan een vervangingscontract, bovendien was er maar heel mss een kans dat het verlengd zou worden...Ik trok mijn stoute schoenen aan en nam het contract bij Aveve aan!!En dat heb ik me nooit beklaagd :D

Ondertussen werk ik er bijna 6 maand,vast in dienst ook en ben ik verantwoordelijk voor de rayon van de Gallagher producten en het paardengerief!Beter kon ik het niet treffen dus :j

Ik kan alleen zeggen dat een risico nemen soms echt positief kan uitdraaien als je het maar hard genoeg wilt en er volop achter staat! :j Ik zou zeker lekker eens rondkijken war er voor jou nog allemaal te rapan valt op werkgebied!

tallechie

Re: Niet weten wat je wilt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 21:41

Heb natuurlijk al heel wat gedaan.
Ik weet in ieder geval wat ik niet wil.

Alleen heb wel een eigen woning dus ik moet wel mijn vaste lasten kunnen betalen.

Dat is voor mij wel iets waar ik heel goed over na denk. Ik wil niet in de problemen komen.

Ik kan nu namelijk een aanbod aannemen en bij een stal gaan werken en dan in september een opleiding op paarden gebied gaan werken. Maar dan ga ik er financieel bijna 1000 euro op achteruit.
Aan de ene kant denk ik ik moet de gok wagen, aan de andere kant denk ik straks gaat het wel fout...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:26

[LZP] > [STW]