Digitale camera, wie helpt mij met de tekentjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manda

Digitale camera, wie helpt mij met de tekentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 20:34

Ik heb nu al een tijdje een nieuwe digitale camera, de panasonic DMC-TZ4. Ik kan er best aardige foto´s mee maken, maar bijna allemaal op de automatische stand...

Ik heb de gebruiksaanwijzing erbij, maar daar staat geen duidelijke uitleg in over de instellingen. Ik heb de hoop dat jullie een aantal begrippen/ tekentjes voor me kunnen vertalen.

Het gaat om:
Als ik de camera in de stand heb, modus normale foto.

De ISO. Welke moet ik invullen als ik binnen in huis foto´s wil maken. Waar redelijk wat licht is, maar als de slimme iso uit staat krijg ik voornamelijk bewogen onduidelijke foto´s. Ik kan kiezen tussen tussen 400 800 en 1600. En als ik buiten een foto maak?

Witbalans: kan ik kiezen uit een aantal tekentjes, AWB, zonnetje, wolkje, huisje?, lampje en een tekentje van een voerkantje met twee driehoekjes eronder. Wat betekenen die dingen?

Meetfunctie? Kan ik kiezen uit drie dingen. Een stikje tussen haakjes, niks tussen haakjes of alleen een stipje zonder haakjes. Wat is dit?

Wat betekend AF mode?

Stabilisatie mode. kan ik kiezen tussen off, mode 1 en mode 2. Wat is voor wat?

Wat betekend LCD mode?

Als ik de ISO heb ingesteld kan in de sluitertijd niet meer instellen? Hoezo dat?

Nou ja, ik hoop dat jullie een paar van mijn vragen kunnen beantwoorden en eventueel wat tips kunnen geven. Ik heb erover zitten denken een curcus digitale fotografie te volgen of een boek te kopen erover. Ik denk het laatste want een hele curcus vind ik nou ook weer niet nodig.

CoonArt

Re: Digitale camera, wie helpt mij met de tekentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:39

Zonnetje: voor een zonnige dag
Wolkje: voor een bewolkte dag
Huisje: voor binnenshuis
Lampje: voor als er veel TL verlichting is
AF: Autofocus
ISO niet meer instellen? Staat hij dan in de automatische stand? Dan moet je hem op Manual zetten!
LCD mode: schermpje aan?