Probleem met draadloos internet op laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Probleem met draadloos internet op laptop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 19:35

Hallo,

Mijn draadloos internet lag er zonet ineens uit en ik krijg het niet meer opgestart en zit nu dus gedwongen vast aan een kabeltje :+. Er staat in mijn taakbalk nu een tekentje van een computer met een soort 'gevarendriehoek' en bij status staat "geen of beperkte verbindingsmogelijkheden." Signaalsterkte is uitstekend.

Mijn moeder zit op haar eigen laptop en heeft daar wel draadloos internet. Het ligt dus wel aan mijn laptop heb ik het idee. Opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Via http://192.168.1.254 kwam ik op de homepage van onze modem (speedtouch 780). Daar wat omgekeken en bij controle voor de internetservice kwam eruit dat er "NietOK Verbinding naar gateway (195.190.249.58)".

Veel verder dan dit kom ik niet. Hoe moet ik dit oplossen?

Alvast bedankt :) :)
Paulien

CoonArt

Re: Probleem met draadloos internet op laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:29

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 15:45

HD, bedankt voor de tip! Ik heb de modem opnieuw opgestart en ik heb inmiddels weer draadloos internet - dus ik lig weer lekker op m'n kamer onder een dekentje.
Opnieuw een verbindingscontrole gedaan, de verbinding naar de gateway is nog steeds niet goed en op het modem brand 1 lampje te weinig, namelijk die van Ehternet. De rest brand wel op 1 na wat ook zo hoort. Weet iemand hoe je dit probleem uit de wereld helpt? :)

fabienne

Re: Probleem met draadloos internet op laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:11

Als er geen computers bedraad op het modem aangesloten zijn, brandt het ethernetlampje inderdaad niet; wel het WLAN lampje (aan de kleur van het WLAN lampje kan je zien welke beveiliging is ingesteld: groen voor WPA beveiliging, oranje voor WEP en rood als de beveiliging uitgezet is)

http://www.speedtouch.nl/docs/ST780sip_UserGuide.pdf