werk: Horeca of kassière ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

panache

werk: Horeca of kassière ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 17:10

Heey,
ik ben opzoek naar een baantje, ik werkte eerst in een supermarkt, maar omdat ik heel veel wedstrijden had trok ik het niet meer.
Nou is het zo dat ik terug mag komen, en ik heb weer extra tijd..
maar aan de andere kant lijkt me de horeca ook wel leuk, maar je hoort er zoveel negatiefs over?
't schijnt erg hard werken te zijn, en je loopt continu, en vooral in de zomerperiode is het zwoegen?
maar als kassière zit je de hele tijd, en als ik klaar was met werken was voelde ik me best moe.. (want ik vond het best geestdodend)..
Maar het is wel m'n vertrouwde plekkie..
het verschil qua loon is in de horeca €4,- en supermarkt €3.40..
Horeca krijg je wel fooi, maar je hebt natuurlijk ook minder prettige werktijden...

Ik weet dat deze supermarkt aan mijn wensen qua tijden kan voldoen..
In de horeca weet ik dat niet..

Help, wat is jullie advies????????

Stephaniiee_

Re: werk: Horeca of kassière ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:12

Ik zou doen waar je je het beste bij voelt :) Heb je er aanleg voor om de horeca in te gaan? Niet verlegen, niet gaan klungelen met dienbladen etc etc..

Als ik jou was zou ik lekker naar je oude vertrouwde plekkie gaan! :j

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 17:21

ik denk dat ik wel de aanleg heb voor de horeca, ben niet heel verlegen, soms beetje onzeker (alleen in het begin).. of ik met dienbladen omkan gaan? uhmm ja dat weet ik niet :o

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:14

Ik vind de horeca superleuk!!!! Ik zou echt níet achter de kassa willen, dat lijkt me echt niks. En ja, horeca is misschien hard werken, maar ik ga met veel plezier naar mn werk, zou het niet willen missen :D

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:18

Je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Jij moet toch die keuze maken. Stel je gaat de horeca in en je vind het helemaal niks en je wilt eigenlijk naar de supermarkt maar dan is je baantje weg. Of je gaat bij de supermarkt werken en dan blijf je je afvragen of de horeca toch niet beter was. :)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:00

Tja wat wil je in de horeca gaan doen? dat is ook een ruim begrip,horeca..
Restaurant?bar?cafe?hotel?lunchroom?

Restaurant vind ik zelf minder leuk om te doen of maar achter de bar staan vind ik wel leuk. werk via uitzendbureau dus elke dag ergens anders en maak dus ook van alles mee. alles heeft zn voor en nadelen.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:03

Achter de kassa kan het ook heel gezellig zijn! Je komt veel verschillende mensen tegen en als je een beetje spontaan bent, zit je de hele dag gezellig te kletsen met iedereen. Erg leuk!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:05

Heb beide gedaan... en nog. Kassiere als bijbaantje vroeger, werk nu in de Horeca. Echter het is niet alleen met dienbladen lopen. Ho Re Ca..... dus meer als alleen obertje spelen. Baantjes genoeg!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:06

horeca is veel leuker vind ik :D je tijd gaat sneller om, je werk gaat je minder snel vervelen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:07

Horeca is idd bikkelen. Wat je ook doet, het is hoe dan ook hard werken. Ik heb werkdagen die lopen van 9 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds met 2x een half uurtje pauze. Je begint met het schoonmaken van de plees en het opzetten van het terras, en je eindigd met het uitschrobben van de keuken. Of juist dagen van maar 2 uurtjes, als er niets te doen is, waarbij je alleen maar in de keuken of het restaurant hangt, te kletsen. Meestal loop je de benen uit je lijf om het gasten naar de zin te maken, en soms is het enige wat je doet plankjes schoonmaken, speelgoed opruimen enz. Er zitten altijd minder leuke klussen tussen, zoals 200 messen poleren of de afwas. Je hebt mensen die hemelen je op, en je hebt mensen die je nauwelijks een blik waardig keuren. Je hebt schattige kindertjes die vragen of ze alsjeblieft een glaasje fristi mogen, en je hebt ettertjes die languit op de vloer gaan liggen krijsen. Je hebt mensen die je heel ruim tippen, en mensen die tot op de cent passen en geen halve stuiver aan fooi achterlaten.

Het is gevarieerd, geen dag gaat als de vorige. Maar het is wel heel erg hard werken. Je hart moet er liggen, anders hou je het niet vol/

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:08

dat ligt natuurlijk ook aan het verschil tussen een echte (fulltime) baan en een bijbaantje

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:09

ik doe al meer als 10 jaar horeca
hard werken maar wel super leuk
veel afwisseling ect

wat ook leuk is en ook goed verdient
is ziekenhuis en bejaardentehuizen
(wel in de keuken dan )

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:19

Wil je veel uren maken? of wil je liever vaste werktijden? Ben je flexibel en een doener?

Ik werk bijna 7 jaar in de horeca. Ben begonnen als afwasser, daarna keukenhulp en ik kan nu de kleine kaart zelfstandigdraaien en in de avond lukt mij ook wel in een - niet al te grote drukte - het vetsmelten ook al wel aardig :D (zonder dat ik er een opleiding voor gevolgd heb).
Het is inderdaad hard werken. Ik maak vaak uren van 12 tot 12 en ik heb een zomer gehad waarin ik 7 dagen in de week werkte. En jup, het paard schiet er af en toe er een beetje bij in, idem als je sociaal leven. Maar voor mij is mijn werk toch een beetje mijn hobbie. Het is keihard door ploeteren, af en toe flink gezeur van mensen. Soms niet eens pauzes, of een snelle pauze. HEb je net eten op tafel gezet voor je collega's komen er ineens een heel tal gasten binnen, waardoor het eten overgeslagen moet worden. Daar moet je tegenkunnen. Ik ben gek op mijn loon en de fooien. Ik vind het werk en mijn collega's te gek. Ik ben blij dat ik ondanks mijn leeftijd - 25 - daar nog steeds terecht kan!!!

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:37

Hoi,

Ik werk bij McDonalds in Duiven. Heel makkelijk qua werktijden: Je hebt je eigen beschikbaarheid waar eigenlijk altijd rekening mee gehouden wordt.
Bij McD. heb je veel verschillende werkzaamheden: kassa, drive, keuken die ook weer uit verschillende dingen bestaat. Ik werk 4 avonden in de week van 17:00u tot 23:00u. Dit kun je zelf helemaal bepalen: welke dagen je wilt werken en hoe veel uur.

Ik ben 20 en verdien €5,16. Daarnaast krijg je in mei vakantie geld en ook bij een x aantal uren die je werkt krijg je snipperuren.

Een nadeel is wel dat je met drukke periode en rustige periode hebt te maken. Soms is het net wat drukker op het moment dat je eigenlijk klaar bent. Dan is het met zijn allen ff aanpoten en 5 a 10 minuten later kun je ook daadwerkelijk gaan.

Ik heb er ook over nagedacht of ik niet liever in een supermarkt zou willen werken dan in de horeca. Maar met school en de pony's hield ik eigenlijk geen tijd meer over dan 's avonds. Een supermarkt is tot 20:00u open hier en als ik dan om 4 uur thuis ben, om 17:00u kan beginnen, dan moet je iedere dag werken, wil je een beetje loon binnen krijgen. Plus het feit dat je vakantiegeld bij het loon in zit.