Hoe houd je je bloesjes netjes als je ze hebt gestreken? Bij mij gaan ze toch een beetje kreuken en verhangen op het hangertje.
En hoe neem je bloesjes zo kreukvrij mee in een tas?
Ervaringen en tips, graag!
borrie01
Geplaatst: 22-02-09 11:07
ik heb van die kleding zakken die bestaan er ook in klein formaat speciaal voor blousen. daar zit vaan een gaatje aan de onderkant die haak je om de bovenkant van het hangertje en hij past in een tas.
Ik bij een aantal bloesjes dat ze niet tot bovenaan knopen hebben. Dan gaat het daar inzakken. Als ik het bovenaan vastzet met een knijper gaat het weer trekken op mn schouders waar dan weer kreukels ontstaan.
Ik heb daar wel van geleerd dat ik alleen nog maar bloesjes koop die tot bovenaan knopen hebben
Gewoon ruim ophangen op hangertjes die groot genoeg zijn zodat de schouders niet afhangen, en de knoopjes netjes dicht doen. Ik reis redelijk veel en bloesjes vouw ik gewoon netjes op voor in m'n tas of koffer, maar als ik op m'n (hotel-) kamer aankom dan hang ik alles wel meteen uit.
@ Sonja: hoe vouw je ze op? Gewoon op de voorkant leggen, zijkanten iets naar binnen vouwen en dan de mouwen zodat ze naar beneden 'wijzen' en dan dubbel?
Rugpand naar boven. Mouwen horizontaal eroverheen. Dan in de breedte dubbel vouwen. Daarna in de lengte in 3en vouwen. Dan blijft je kraag namelijk netjes.