Tot ik dinsdag van huis reed, nog geen 2 minuten weg was, een knal hoorde, mn motorlampje ging branden en de motor uitviel... Toetoet aan de kant gezet, nooit meer starten. Startmotor deed t maar motor zelf pakte nooit aan. De vriendelijke ANWB meneer stelde de diagnose: gebroken nokkenas. Zeldzaam. Pas de 2e keer in zijn wegenwachtcarriere van 8 jaar.. Echt overleden..
Monteur heeft er nog es naar gekeken, maar waarschijnlijk heeft de oliepomp geweigerd, of zat de leiding verstopt, want er zat in een bepaald deel echt geen olie meer... Niks meer aan te redden.
Ik vanochtend naar de monteur geweest, super man trouwens, die deed zelfs de auto van mijn opa vroeger nog, en daar een ander autootje uitgezocht. Een Opel Corsa'tje is het geworden, back to basic
Ik had voor de Ferooz een heel oud Polo'tje die me echt nooit liet staan, en ik hoop dat ik met deze net zoveel mazzel heb! Kan nu gewoon de auto van mn pa meenemen als ik met de trailer op pad moet, heeft een Scenic die net getuned is, en die trekt t op zn sloffen. Kon eerder niet ruilen met de auto's omdat ik een eind weg woonde, dit is een stuk cheaper
Nog meer bokkers met een Corsa? Hoe bevalt ie? Zijn ze zuinig?
Ik twijfelde tussen de Corsa ('94) en een Twingo uit '96... De Twingo was een stukkie luxer, heerlijke stoeltjes, maar had nogal wat lakschade, gaf me de indruk dat er niet zo netjes mee omgesprongen was, en 20.000 meer op de teller. Daarnaast ben ik niet zo Renault-achtig (mn vader heeft altijd Renaults maar dus ook altijd gezeur... Wel super comfortabel rijden, maar daar lever je wel een stukkie degelijkheid voor in heb ik t idee) De Corsa is nog helemaal netjes, geen rare dingen. Komt met een nieuwe apk, zaterdag ga ik m ophalen. De Ferooz gaat waarschijnlijk naar een liefhebber die nog wat aan de onderdelen heeft, toen ie bij de monteur stond had er al iemand naar gevraagd. Is verder ook nog een supermooie auto, helemaal voor zn leeftijd, zitten stoere brede lichtmetalen onder met goede banden, is qua onderdelen echt nog wel wat waard.
.
. Heb heb inmiddels 3 jaar en hij doet het echt altijd. Inmiddels heeft die 163000 gelopen en doe ik hem weg maar ik heb wel 3 jaar lang plezier van die auto gehad
Ik vind het een zuinige goedkope prima auto.