Wie heeft er ook een Opel Corsa? Ferooz overleden :-(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Wie heeft er ook een Opel Corsa? Ferooz overleden :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 14:17

Ik heb bijna 1 1/2 jaar een Daihatsu Feroza gehad... Was er heul wijs mee, stoer autootje, startte altijd, en bracht me keurig met paard en al naar de wedstrijden...
Tot ik dinsdag van huis reed, nog geen 2 minuten weg was, een knal hoorde, mn motorlampje ging branden en de motor uitviel... Toetoet aan de kant gezet, nooit meer starten. Startmotor deed t maar motor zelf pakte nooit aan. De vriendelijke ANWB meneer stelde de diagnose: gebroken nokkenas. Zeldzaam. Pas de 2e keer in zijn wegenwachtcarriere van 8 jaar.. Echt overleden.. |(
Monteur heeft er nog es naar gekeken, maar waarschijnlijk heeft de oliepomp geweigerd, of zat de leiding verstopt, want er zat in een bepaald deel echt geen olie meer... Niks meer aan te redden.

Ik vanochtend naar de monteur geweest, super man trouwens, die deed zelfs de auto van mijn opa vroeger nog, en daar een ander autootje uitgezocht. Een Opel Corsa'tje is het geworden, back to basic :P Ik had voor de Ferooz een heel oud Polo'tje die me echt nooit liet staan, en ik hoop dat ik met deze net zoveel mazzel heb! Kan nu gewoon de auto van mn pa meenemen als ik met de trailer op pad moet, heeft een Scenic die net getuned is, en die trekt t op zn sloffen. Kon eerder niet ruilen met de auto's omdat ik een eind weg woonde, dit is een stuk cheaper :+
Nog meer bokkers met een Corsa? Hoe bevalt ie? Zijn ze zuinig?

Ik twijfelde tussen de Corsa ('94) en een Twingo uit '96... De Twingo was een stukkie luxer, heerlijke stoeltjes, maar had nogal wat lakschade, gaf me de indruk dat er niet zo netjes mee omgesprongen was, en 20.000 meer op de teller. Daarnaast ben ik niet zo Renault-achtig (mn vader heeft altijd Renaults maar dus ook altijd gezeur... Wel super comfortabel rijden, maar daar lever je wel een stukkie degelijkheid voor in heb ik t idee) De Corsa is nog helemaal netjes, geen rare dingen. Komt met een nieuwe apk, zaterdag ga ik m ophalen. De Ferooz gaat waarschijnlijk naar een liefhebber die nog wat aan de onderdelen heeft, toen ie bij de monteur stond had er al iemand naar gevraagd. Is verder ook nog een supermooie auto, helemaal voor zn leeftijd, zitten stoere brede lichtmetalen onder met goede banden, is qua onderdelen echt nog wel wat waard.

Paan

Re: Wie heeft er ook een Opel Corsa? Ferooz overleden :-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:25

Ik had een corsa en heb nu weer een corsa. Ben er super blij mee. Heb toen ook in een Twingo gereden toen ik m'n eerste corsa kocht, maar die vond ik niet zo stabiel. Dus voor mij is het een super auto. En ik rijd er dagelijks ongeveer 70 kilometer mee. Heeft me nog nooit laten staan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:34

Ken je iemand die goed kan lassen? Ze roesten nogal eens flink...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:37

Ik heb nu inmiddels mijn vierde Corsaatje :D :D Lijkt me duidelijk dat ik er wel tevreden over ben.

Het is een leuk karretje, waarin ik overal naar toe sjees.
Echt bijzonder zuinig rijdt hij, geloof ik, niet in vergelijking met andere merken.
Met alle Corsa's heb ik nooit extreme kosten gehad. Alleen bij mijn vorige kon ik om de 2 maanden naar de garage omdat een van de lampjes weer eens kapot was

Nu moet ik er bij zeggen dat de Opelgarage vlak naast de school staat waar ik werk. Als er wat is, kan ik dus meteen terecht.
De monteurs kennen me, die zien me regelmatig met een klas voorbijlopen en dat zal misschien een beetje helpen wat service betreft.

Ik heb trouwens nooit een roestige gehad ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:38

Heb een paar jaar de Corsa (1995) van mijn moeder gehad. Was echt mijn autootje! Reed heerlijk, klein maar wel stevig (als je een deur dichtdoet, doe je ook echt een deur dicht zeg maar). Best zuinig, ik deed 1 op 15 geloof ik.
Weinig tot geen problemen mee gehad. Aan het eind wel vrij veel roest bij een of andere balk, hadden we kunnen laten lassen, konden hem toen echter goed verkopen (aan iemand die ook nog kon lassen).
Kan het je wel aanraden. Maar automerkenvoorkeur blijft erg persoonlijk. Ken ook wel iemand die er nog niet in begraven wil worden.. dus..

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:10

Ik heb een corsa uit 2000, prima auto om mee te rijden, tot nu toe nog niet heel veel pech mee gehad alleen roest die aardig. Staat opel ook wel bekend om hoor dat ze roesten, als jou corsa geen kunstof wielkassen heeft zal ik dr als ik jou was nog wel een keer overna denken of je m wel wilt hebben, daar roesten ze het hardst weg ;)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:01

Ik heb 5 jaar een Corsa gehad, heeft mij in al die jaren nog nooit in de steek gelaten (op een lege accu na in de winter), was inmiddels 13 jaar oud dus wou eigenlijk een jongere auto. Prima wagen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:32

ik heb ook bijna 4 jaar met heel veel plezier mijn corsa gereden.

Toen ik hem wegdeed was hij 13 jaar oud. Nooit geen gekke dingen mee gehad. Gewoon onderhoud, keer nieuw bandje en dat was het.

super fijne auto, zoals eerder gezegd degelijk in elkaar gezet.
Rijd nu een Ford Ka van 4 jaar oud, ook een superfijne auto. Maar de Opel Corsa is wel iets meer auto.

Ik vind het echt een aanrader, je kan er Destinietje ook over pben, die heeft er ook 1 met veel plezier gereden.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:06

Die van mij is uit 2001, rijdt 1 op 15 en ik ben er ontzettend tevreden mee. Ik rijd vrij veel op de snelweg en ongeveer 30.000 km per jaar. De Corsa is wel een kleine en zuinige auto, maar geeft toch een veilig en vertrouwd gevoel op de snelweg. Degelijk wagentje.

Jammer van je Daihatsu, maar als je wil kiezen tussen de Corsa of de Twingo zou ik gaan voor de Corsa.
Zo qua merk en type auto af gezegd. Ik weet niet hoe beide auto's er uit zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 02:50

Voor je de auto koopt laat dan even de distribitieriem checken of die wel vervangen
is of je moet nokkenassen verzamelen *D

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 06:36

Nu ken ik ook iemand die nou juist net zo'n nokkenas verhaal had met haar Corsa. En Corsaatje kon ook meteen naar de auto-begraafplaats. En ander vriendinnetje wiens Corsa inderdaad ook aan elkaar gelast moest worden. Heb zelf ook Corsa gereden, qua comfort niks te klagen, maar ding reed op gas en dat is gewoon niet zo'n stabiel systeem, dus dat had zijn weerslag wel op de auto zelf. Kan al met al niet zeggen dat ik zo laaiend enthousiast ben over Corsa dat ik zonder meer weer voor Corsa zou gaan.

Maar goed over de Renault Twingo, Franse auto's? Kan maar één ding zeggen: Niet Doen.

Feroza is trouwens jarenlang mijn droomauto geweest.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:02

Wij hebben een Opel Corsa C - 1.4 sport staan uit ´94. En hebben we eigenlijk nog nooit klachten gehad en ook dat fabeltje van roesten hebben wij er nog nooit aan meegemaakt, tis ook maar net hoe je ermee omgaat en hoe je hem laat onderhouden ect ... Hij laat ons absoluut nooit in de steek (terwijl vriendliefs werk-auto een nog nieuwe peugeot van 2008 nu al 4x mee naar garage geweest is), terwijl de peugeot dan wel lekkere stoelen heeft, maar motorische mag de peugeot zich wel meer op gaan verbeteren!

Maar met de opel hij rijd hartstikke zuinig laat ons nooit in de steek (zo hebben we een keer de gok genomen met een errug lege tank, lampje knipperde om thuis ermee te halen, wat vervolgens gelukt is), en dat was vanaf Almere naar A.dam, en bij Almere-Hout begon ie al te knipperen... ;)

Mijn ouders hebben altijd opels gehad ´t zijn goeie sterke auto´s wat je nooit in de steek zal laten (mits het er ook vanaf hangt hoe je ermee omgaat natuurlijk)...

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:33

Ik heb ook een corsa uit 94 en ik ben er tevreden mee. Ik rij best veel kilometers, maar hij doet het altijd prima en rijdt zuinig.
Ik heb een keer de versnellingsplaat kapot gehad maar dat was het.

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:40

vriendlief heeft nu zijn tweede corsa, met de eerste heeft hij ruim 400.000 km gereden zonder noemenswaardige kosten. Nu heeft hij een andere en dat is ook een hele fijne auto, wat jonger en dus ook zuiniger (diesel) Zelf heb ik een zoef zoef zoeki uit 96 en die heeft me behalve met de accu en een keer vocht in de verdeelkap ook nog nooit laten staan, daar staat inmiddels bijna 2 ton op (en dat is ook aanzienlijk voor benzine had ik begrepen). Dus hier erg tevreden over toetoets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:22

Ook ik heb een Corsa. Uit 2001, erg fijn autootje, zuinig, stabiele wegligging en heeft tot op heden een klein mankementje gehad.
Rij er regelmatig mee op de snelweg en ook dan geeft de Corsa mij een veilig en stabiel gevoel.
Roesten kan ik mij niet in vinden, heb nog geen plekje roest gevonden op mijn auto. Dan moet ik er wel bij vermelden dat mijn auto ook regelmatig netjes gewassen wordt. Onderhoud is gewoon erg belangrijk.

In mijn ogen dus zeker een aanrader!
Veel succes met het maken van je keuze!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:32

Mijn Corsa had 298.000 op de teller toen die wegging waarvan 165.000 door mij gereden in die 5 jaar, was van 95. Heb hem eigenlijk weggedaan omdat er een lek in de benzinetank zat, anders had ik hem nog gehad want was net weer goedgekeurd (ze hadden de lek niet gezien omdat ik hem bijna leeg had gereden) }> .
Nu heb ik een Suzuki Swift, ook een fijne outo.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 11:55

Ik heb een Opel Corsa uit 1992 :+: . Heb heb inmiddels 3 jaar en hij doet het echt altijd. Inmiddels heeft die 163000 gelopen en doe ik hem weg maar ik heb wel 3 jaar lang plezier van die auto gehad :j Ik vind het een zuinige goedkope prima auto.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:45

Ik ben ook enorm happy met mijn corsa!
Is nog een vrij jonge (2005 of 2006) en geeft gewoon een veilig gevoel op de snelweg, terwijl je er in de stad ook overal mee weg komt en makkelijk kan parkeren ;)

Ik rij er een kleine 200 kilometer op een dag mee, ook met het slechte weer van de laatste tijd niets te klagen gehad :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:17

Ik heb ook een Corsa (uit '93), die staat momenteel te koop wegens auto van de zaak.

Ik heb er wél veel kosten aan gehad, komt meer door de verkoper dan door de auto zelf, de verkoper is niet helemaal eerlijk tegen me geweest. Heb er een aantal centen ingestoken, maar alles is nu zo'n beetje vervangen.

Verder een prima auto!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:38

Ik heb ook een Corsa, uit 1995. Fijn karretje, je hebt ook wel vaak kleine auto's waarbij je met een windvlaag al in de berm zit, dat gevoel heb ik niet met een Corsa, ze zijn wel aardig stevig op de weg. Ben er wel blij mee, maar volgend jaar wil ik een andere auto kopen, grotere. Succes met je nieuwe kar!

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:14

Ik heb vanaf 2001 tot eind 2008 in mijn Corsa uit 1997 gereden. Nooit wat mee gehad, echt een super auto. Als ik moet kiezen voor een 2e auto komt er ook weer een Corsa.

Heb mijne weggedaan omdat we een andere auto kochten, een grotere, rijd nu een Seat Cordoba uit 2005 en dat is meer auto, maar mijn Corsa was echt mijn auto en daar moet ik nu nog even aan wennen.

Distributieriem moet bij de Corsa om de 60duizend vervangen worden, dus zeker even kijken of het al gedaan is.

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:15

Ik heb ook een Corsa uit 1999 waar 198.000 op de teller staat en ben super tevreden over lekker zuinig goede wegliggen.
En ik heb bij me corsa geen last van roest. Ligt er ook net aan hoe je zelf er mee om gaat.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:38

Ik rij nu in een Cordoba. Dat is dus juist echt helemaal "mijn" auto.