Bevallen van een overleden kindje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisa_pluisje

Bevallen van een overleden kindje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 12:15

Vorige week woensdag kregen wij te horen dat ons kindje waarvan
ik 17 weken in verwachting was niet meer in leven was.
Vrijdag 13 februari is de bevalling ingeleid en op zaterdag 14 februari
is ons zoontje Marijn geboren, hij was puntgaaf en mankeerde niks maar
had de navelstreng drie keer om zijn nekje gedraaid waardoor hij overleden
is.
Ik hoop dat ik reacties krijg van mensen die dit ook meegemaakt hebben
en die daarna nog steeds een kinderwens hebben.
Liefs Lisa

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:17

Wat vreselijk dat dit moest gebeuren, ik heb er geen ervaring mee maar wil je wil veel sterkte wensen! Y;(

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:17

Oo wat afschuwelijk! Zo wordt het mooiste in je leven een nachtmerrie...
Heel, heel veel sterkte gewenst!

LF_xx_D

Re: Bevallen van een overleden kindje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:19

Wat vreselijk.. :oo
heel veel sterkte!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:20

bah wat naar!!
Heel veel sterkte...en ik hoop dat jullie over een tijdje als jullie er weer aan toe zijn een gezonde baby krijgen!
heel veel sterkte!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:20

Ten eerste: Heel veel sterkte!

Het kindje van mijn collega is met 24 weken overleden.
Ook zij moest toen een bevalling meemaken.
Het kindje zag er verder heel normaal uit, alleen ze was veel te klein.
De oorzaak is nooit gevonden.
Maar of zij nog een kinderwens heeft weet ik niet....

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:21

Jeetje wat afschuwelijk zeg. Sterkte met dit verlies :*

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:21

ik heb (gelukkig) niet persoonlijk zelf hetzelfde meegemaakt als jullie maar wel in mijn omgeving van heel nabij meegemaakt.

Het is verschikkelijk en je moet echt de tijd nemen om alles een plek te geven want vergeten doe je het nooit. Houd er ook rekening mee dat je partner er anders mee om kan gaan dan jij of hoe jij zou willen..geef elkaar daar de ruimte in. Na verloop van tijd merk je ook dat anderen in de omgeving de draad weer oppakken en er minder naar vragen bij jullie..dat kan een domper zijn.

Het stel wat ik van heel dichtij heb meegemaakt heeft 2 jaar na het verlies van hun eerste zoontje weer ouders geworden, hij is inmiddels al wat jaartjes oud en alles gaat goed.... in jullie geval is het aangetoond dat er geen erfelijke afwijking o.i.d. in het spel is geweest, het is domme, heel er domme pech...

Mijn vriendin had tijdens de zwangerschap heel erg veel stress maar de laatste maanden kon ze er echt van genieten. Nu zijn het hele beschermende ouders en soms vraag ik me af of dat ook zo was geweest als het eerste kindje niet dood was geboren.

Heel veel sterkte en ik wil nog wel even zeggen dat het best bijzonder is dat Marijn geboren is op Valentijn..die dag zal nooit meer hetzelfde zijn voor jullie maar maak er wel een bijzondere dag van.....

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:22

Jeetje zeg, ik heb geen ervaringen hiermee..
Maar wil je toch heel veel sterkte wensen :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:24

Heel veel sterkte, een wieg die leeg blijft is de grootste nachtmerrie voor iedere ouder. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat je erover moet praten en het een plekje moet proberen te geven.
Nogmaals, sterkte!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:26

Ik heb het gelukkig ook niet mee gemaakt. Maar ik wil je wel erg veel sterkte toewensen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:26

sterkte, Het is toch een zware klap die je krijgt.

Ik ken ook iemand die bevallen was van een overleden kindje en bewust een tijdje hebben gewacht met opnieuw zwanger raken. Plus de angst dat het kindje weer dood zou gaan was bij hun erg groot. En de babykamer niet het zelfde gemaakt maar helemaal anders.

Nogmaals sterkte en hopelijk gaat het de volgende keer wel goed.

PenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:30

Allereerst natuurlijk veel sterkte gewenst! Helaas heb ik zelf ook iets gelijksoortigs meegemaakt. Ons kindje is met 20 weken doodgeboren omdat het een ernstige chromossomafwijking had en een open ruggetje. Hij was iets kleiner dan hij had moeten zijn maar dat kwam door de chromosoomafwijking. Hij is geboren 7 april 2007. Helaas ben ik daarna alweer een aantal keer zwanger geweest wat echter steeds uitmonde in een (vroege) miskraam. Gezien mijn leeftijd lijkt het er niet meer in te zitten dat ik ooit kinderen zal krijgen. We blijven het echter proberen. Mocht je nog wat willen weten kun je altijd even pb-en.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:31

Wat erg voor jullie.... :(:)

Ik ken een stel wat hun kindje na de volledige zwangerschap heeft verloren, gewoon gestorven bij de geboorte. Zij hebben daarna nog twee kindjes gekregen, maar de zwangerschap is bij hun steeds een hel geweest. En dan eigenlijk vooral voor de vader. Die jongen zat er na die negen maanden beide keren helemaal doorheen, die vrat zichzelf op van de zenuwen.

Nu achteraf is dat het natuurlijk wel waard geweest, al was het wel erg zwaar.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:33

Lisa,
Wat vreselijk dat dit jullie is overkomen!
Mijn zus heeft dit ook meegemaakt, toen ze bijna 9 maanden zwanger was.
Haar kindje is ook doodgeboren en had de navelstreng om haar nekje.
Het was een heel mooi meisje!
Hierna heeft ze nog 2 gezonde kinderen gekregen.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit grote verlies!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:34

Wat erg! Veel sterkte met het verlies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:34

mijn moeders eerste kindje is tijdens de bevalling overleden omdat de artsen de situatie verkeerd hadden ingeschat. Daar heeft mijn moeder nu 30 jaar later erg veel verdriet om, vooral omdat ze het kindje niet mocht zien/aanraken of wat dan ook ( dat was vroeger heel normaal dat je het kindje absoluut niet mocht zien) ze weet wel dat het een jongetje was en ze heeft hem robin genoemd. Daarna had ze nog wel een kinderwens maar dat is ook niet allemaal vlekkeloos gelopen. na robin werd patrick geboren daar was alles goed mee, toen werd ramon geboren en daar was ook alles goed mee, toen was ze in verwachting van een tweeling waarvan er 1 tijdens de geboorte is overleden, met de ander ( micha) was alles goed dat kindje mocht ze ook niet zien, daarna kreeg ze een miskraam en toen werd ik geboren

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:35

Heel veel sterkte met dit grote verlies!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:37

Jeetje wat erg zeg! Heel erg veel sterkte.
Mijn nicht was zwanger van een tweeling, waarvan 1 baby het ook niet gered heeft.. Met de andere baby (nu 4maand) gaat alles gelukkig goed.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:39

Ten eerste heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies!
Mijn moeder heeft het 2 keer meegemaakt, met 4,5 maand zwangerschap en 5,5 maand zwangerschap dat beide kindjes zijn overleden, 2 jaar na elkaar.
2 zwangerschappen verliepen goed. De zwangerschap van mij en mijn tweelingzusje verliep niet goed aangezien mijn tweelingzusje tijdens de zwangerschap was overleden en ik ook bijna wegging.
Ze heeft na het overlijden van de 3 kindjes wel weer zwanger willen worden.
Nu na zoveel jaren heeft ze het er vaak nog moeilijk mee, maar is wel heel erg blij (dat hoor ik vaak van haar) dat ze ons heeft gekregen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:41

Wat vreselijk zeg :(:) Ik heb geen ervaring oid met dit doort dingen, maar wilde je gewoon graag heel veel sterkte toewensen :*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:42

Jeetje wat heftig.

Vind het heel dapper dat je er zo over wilt praten, erover praten maakt de pijn niet minder, maar wel waarschijnlijk wat meer dragelijk.

Ikzelf heb het niet meegemaakt, maar ik geloof wel dat kinderen die voor de geboorte sterven , bepaalde zielen zijn die nog even het aardse gevoel willen hebben gevoeld, voor ze een hogere ziel worden.
Meer ga ik er op dit forum niet over uitwijden.
Maar ik heb er prachtige boeken over gelezen, en vind het een mooi idee dat zulke zielen jouw lichaam kozen om nog even dat aardse gevoel te hebben.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:44

Ik wil je heel veel kracht toewensen met dit verlies.
Een oud collega van mij heeft ook haar baby verloren na 8 maanden zwangerschap.
Dit vanwege zwangerschapsvergiftiging, ze kwamen er te laat achter en toen ze de baby wouden halen was het al te laat....
We zijn naar de begravenis geweest......dat gaat je echt door merg en been.... ;(

Of ze weer kinderen wil...denk het wel aangezien ze een groot gezin wouden.
Maar wanneer....
Het was zo'n enorme schok voor hun..

Praat er met mensen over, het zal je helpen om dit te verwerken..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:12

Heel erg dit, ik wil jullie heel veel sterkte toewensen :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:20

Mijn zoon [nu 21 jaar] werd geboren met de navelstreng strak om zijn nek heen.We weten niet hoelang de navelstreng er al omheen heb gezeten,maar hij werd met een blauw hoofdje geboren.Gelukkig heeft de verloskundige,zodra zijn hoofdje er uit was, gelijk de navelstreng terug gedraait om zijn nek.Hij kleurde gelijk weer mooi bij en toen kon de rest geboren worden.Hij heeft er wél een vorm van autisme aan over gehouden door dat zuurstof gebrek.Ik wens jullie heel veel sterkte.