Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
CD28 schreef:Ja dat kan. Als je een contract hebt voor bepaalde tijd kan deze beëindigd worden als je in de ziektewet zit.
CD28 schreef:Ja dat kan. Als je een contract hebt voor bepaalde tijd kan deze beëindigd worden als je in de ziektewet zit.
TinkerTreas schreef:Het is een grote instelling, dus ik ga ervan uit dat ze wel weten wat ze kunnen maken en wat niet. Maar het voelt zo oneerlijk....
Ik ga komende week naar de UWV, en dan zal ik het bij hun nog voorleggen. Zij zullen vaker met dit soort dingen te maken hebben denk ik.
Liezel1 schreef:TinkerTreas schreef:Het is een grote instelling, dus ik ga ervan uit dat ze wel weten wat ze kunnen maken en wat niet. Maar het voelt zo oneerlijk....
Ik ga komende week naar de UWV, en dan zal ik het bij hun nog voorleggen. Zij zullen vaker met dit soort dingen te maken hebben denk ik.
tje.. oneerlijk...
Aan de andere kant: hoe eerlijk is het als jij elke maand wél je salaris zou ontvangen omdat je in de ziektewet zit, maar níet voldoet aan jouw gedeelte van het contract, namelijk je studie volgen.
Ik denk dat je dit van de andere kant moet bekijken. Jij volgt de studie niet meer die je werkgever betaalt. Daarbovenop zit je ook nog in de ziektewet en is het niet duidelijk wanneer je weer aan de slag kan. Je bent gewoon vreselijk duur voor die instelling op dit moment. Zij doen die investering in jou, die zich terug zal vertalen in een contract waarbij je waarschijnlijk een x aantal jaren bij dezelfde instelling zal moeten worden. Maw, ze betalen jouw opleiding, je salaris en geven je uitzicht op een min of meer vast contract ivm het betalen van de opleiding. Als dit dan allemaal niet door blijkt te gaan kan ik me voorstellen dat ze de kosten zoveel mogelijk willen terugdringen.