Wanneer ben je nu TE dik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:55

orri schreef:
Ik vind iemand te dik als die persoon zichzelf ermee in de weg zit of als die persoon zichzelf er lichamelijk of geestelijk mee in de vernieling helpt,
dat geldt ook voor dunne mensen.
Beoordeel anderen er niet snel op, mezelf vaker.


Vind je mij dan ook niet te dik. Weeg trouwens 91 kilootjes, schoon aan de haak! En ben 1.85m.

IK vind mezelf veel te dik. Met name als ik weet dat ik vroeger 75 woog. Voel me af en toe echt niuet happy ermee. Maar als ik boven de 100 uit ga komen, zal ik helemaal flippen. Zo een duidelijke buik is gewoonweg vaak niet gezond. In mijn ogen ben je dan ook te dik.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:57

Prima schreef:
[Vind je mij dan ook niet te dik. Weeg trouwens 91 kilootjes, schoon aan de haak! En ben 1.85m.

IK vind mezelf veel te dik. Met name als ik weet dat ik vroeger 75 woog. Voel me af en toe echt niuet happy ermee. Maar als ik boven de 100 uit ga komen, zal ik helemaal flippen. Zo een duidelijke buik is gewoonweg vaak niet gezond. In mijn ogen ben je dan ook te dik.
[/quote]


Mij idem dito. Veel mensen zeggen dat ik niet te dik ben, maar ik heb altijd 55 kilo gewogen tot mijn 20e, daarna 57 of 58 kilo en dat weeg ik allang niet meer: vanaf mijn 27e ging het mis en ik weeg nu iets van 65 kg. Voor mij is dat te zwaar. Vergeleken met sommige anderen misschien niet, maar wel vergeleken met mezelf eerst.

Cowgirl

Berichten: 23750
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:27

Volgens mij vind iedereen zichzelf altijd te dik.
Er kunnen altijd wel een paar kilo's af.

Ik ben zelf al een paar weken aan het lijnen en het gaat heel goed.
van 74Kg (met de kerst) naar 69 kg vandaag.
Ik ben 1.70m en ga lekker door met eten zoals ik op dit moment doe
Heb maat 44(wort al iets te groot) en kan mezelf best leuk kleden.
Je bent in mijn ogen te dik als je er klachten van krijgt, je normale kleren uitgroeid, je conditie achteruit gaat etc.


Misschien ligt het er ook aan waar je vet gaat zitten, Daardoor kun je er als een rolmops uitzien of gewoon als een stevig persoon.

Mer1980

Berichten: 18883
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:50

Ik vind iemand pas dik als je het verschil tussen borsten en buik niet meer kan onderscheiden door de rollen vet. Wat ik ook lelijk vind dat de buik helemaal over de broek heen komt. Iemand hoeft dan niet perse te dik te zijn, maar kan beter een maatje groter kopen zodat het niet opvalt.

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:33

andre van duin:
iemand is te dik als de broek afzakt bij de enkels en je kont er nog inzit

verder ben ik het eens met merilyn:
Ik vind iemand pas dik als je het verschil tussen borsten en buik niet meer kan onderscheiden door de rollen vet. Wat ik ook lelijk vind dat de buik helemaal over de broek heen komt. Iemand hoeft dan niet perse te dik te zijn, maar kan beter een maatje groter kopen zodat het niet opvalt.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:14

Ik heb ook een half jaar bij de dieetiste gelopen en ik viel ook haast niet af. Ik hield me er echt goed aan. Zoals ik eerder al zei sport ik ook regelmatig. Ik ben in half jaar zo'n 4 kilo afgevallen, als het zo langzaam gaat heb je niet echt motivatie meer. Ik heb ook tijdje Herbalife gedaan, de kilo's vliegen er af en het is er ook wel afgebleven. Ik vond ide shakes alleen zooooo vies dat ik er mee gestopt ben.
Ik ben vanaf gisteren ook weer begonnen met lijnen. Ik eet weinig vlees en aardappelen en veel groente en fruit. Snoepen deed ik al bijna nooit.
Eerst wilde ik wel 15 kilo afvallen maar ik weet gewoon dat dat niet haalbaar is voor mij. We gaan nu eerst voor de 5 kilo, en daarna zien we wel verder.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:56

marieketencate"]
[quote="Llewella schreef:
Wanneer je echt te dik bent Verward Als je gezondheidsproblemen krijgt, als je niet meer lekker in je lijf zit (en dan hebben we het niet over de dametjes die met hun maatje 38 vinden dat ze te dik zijn).


Iedereen mag toch vinden dat hij of zij te dik is? Oke, vergeleken met anderen ben je dan misschien helemaal niet dik, maar als je naar jezelf kijkt en je bent niet tevreden of je voelt je er niet zelfverzekerd bij, dan mag dat toch?? Ik snap niet dat je eerst wel 100 kilo moet wegen om jezelf te dik te mogen vinden! (terwijl die mensen die heel zwaar zijn er misschien helemaal niet mee zitten en zich prima voelen)
Uitzondering dan voor mensen die duidelijk te dún zijn en nog beweren dat ze te dik zijn, de zgn anorexiapatienten...die gaan dus duidelijk te ver.
[/quote]

TE dik is voor mij als iemand idd te zwaar is vanwege de bmi en daar idd ook problemen mee heeft.
Als je maatje 38 hebt en je vind jezelf een beetje propperig worden mag je dat inderdaad vinden, maar het is totaal niet in vergelijking met mensen die idd een behoorlijk overgewicht hebben.

Dat om te voorkomen dat jonge mensen zich aangepraat krijgen dat ze idd te dik zijn, en dan heb ik het over degene die daardoor richting anorexia gaan neigen of bijv boulimia, of gewoon een erg minderwaardigheids complex door krijgen wat vaak niet terecht is (mijn schoonzusje vind zichzelf ook te dik terwijl ze echt mooi slank is).

Ik heb zelf nooit een maatje 38 gehad Verward Tong uitsteken Ben vanuit de kindermaten meteen naar maatje 40/42 gegaan, maar had als kind zijnde al een gewichtsprobleem.

Zonnetje81
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 00:26

Er wordt hier door sommige net gepraat of je het allemaal aan een touwtje hebt. Bijv, met paardrijden zou ik het nie mooi vinden oogt niet echt sportief blablabla......
Sommige mensen hebbennou eenmaal een andere bouw. Mijn boven en ondermaat schelen twee maten!!! Dat is altijd zo geweest en door lijnen zou dat niet veranderen......
Je hebt wel iets in de hand maar niet alles!! Als je geen echte uitschieters hebt gehad sinds je jeugd denk ik dat je het al best aardig doet.

Als je mij op de foto zet tm mn middel zou je niet zeggen dat ik zo'n grote ase zou hebben........tja familieprobleem?? Ik heb namelijk wel een mooie platte buik maar anderen hebben het misschien weer andersom, een onderkin/wat vetrollen op de buik maar weer dunne benen......
En zo is dr altijd wel iets. Maar om zo oordelend te zeggen ik vind het niet mooi zo van ik heb het aan een touwtje.....nee dat vind ik niet kunnen.
En maten noemen is onmogelijk want maten zeggen niet altijd iets. Sommige mensen hebben gewoon een blubberiguiterlijk terwijl ze misschien dunner zijn als een ander, kleding doet ook veel enz enz.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:21

Llewella"]
[quote="marieketencate"][quote="Llewella schreef:
Wanneer je echt te dik bent Verward Als je gezondheidsproblemen krijgt, als je niet meer lekker in je lijf zit (en dan hebben we het niet over de dametjes die met hun maatje 38 vinden dat ze te dik zijn).


Iedereen mag toch vinden dat hij of zij te dik is? Oke, vergeleken met anderen ben je dan misschien helemaal niet dik, maar als je naar jezelf kijkt en je bent niet tevreden of je voelt je er niet zelfverzekerd bij, dan mag dat toch?? Ik snap niet dat je eerst wel 100 kilo moet wegen om jezelf te dik te mogen vinden! (terwijl die mensen die heel zwaar zijn er misschien helemaal niet mee zitten en zich prima voelen)
Uitzondering dan voor mensen die duidelijk te dún zijn en nog beweren dat ze te dik zijn, de zgn anorexiapatienten...die gaan dus duidelijk te ver.
[/quote]

TE dik is voor mij als iemand idd te zwaar is vanwege de bmi en daar idd ook problemen mee heeft.
Als je maatje 38 hebt en je vind jezelf een beetje propperig worden mag je dat inderdaad vinden, maar het is totaal niet in vergelijking met mensen die idd een behoorlijk overgewicht hebben.

Dat om te voorkomen dat jonge mensen zich aangepraat krijgen dat ze idd te dik zijn, en dan heb ik het over degene die daardoor richting anorexia gaan neigen of bijv boulimia, of gewoon een erg minderwaardigheids complex door krijgen wat vaak niet terecht is (mijn schoonzusje vind zichzelf ook te dik terwijl ze echt mooi slank is).

.
[/quote]
Ik ben het eens met Llewela. Ik vind dat jonge grieten met maat 38 toch niet moeten zeuren want als ze hun zelfvertrouwen daar uit moeten halen en het lukt NOG niet, is er toch iets mis. En daar moet je niet in mee gaan, het kan inderdaad uitlopen op anorexia. Ze moeten leren relativeren en zichzelf TOCH mooi te vinden. Het is niet goed dat iemand zichzelf pas mooi gaat vinden als ze te mager wordt.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:13

Mwah Desiree, ik denk nog steeds niet dat je naar de maat moet kijken.
Ik heb mt 38 en heb toch echt wel vet, dat kan Llewella trouwens beamen Haha! zij heeft mij gezien. Ik heb vet op mijn buik en bovenbenen, daarom wil ik nog wat kilo`s kwijt, dat maakt mij geen anorexiapatient.

Het ligt gewoon niet aan je maat maar aan je bouw.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:20

flair schreef:
Mwah Desiree, ik denk nog steeds niet dat je naar de maat moet kijken.
Ik heb mt 38 en heb toch echt wel vet, dat kan Llewella trouwens beamen Haha! zij heeft mij gezien. Ik heb vet op mijn buik en bovenbenen, daarom wil ik nog wat kilo`s kwijt, dat maakt mij geen anorexiapatient.

Het ligt gewoon niet aan je maat maar aan je bouw.

ja maar slimmeke, dat is iets wat je niet met lijnen goed kunt maken, maar met TRAINING! vet kun je het beste verwijderen op die plaatsen door het om te zetten in spierweefsel. Kijk nou naar mij: had vroeger 38, maar evengoed een papkont. Bij maat 36 zou ik die ook hebben gehad, maar met oefeningen zou ik er pas vanaf komen. Helaas heb ik dus geen discipline, dus nog altijd een papkont!

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:23

Nou ik heb maat 38 en af en toe maat 36 qua broeken en ik
vind ook dat ik dikke billen heb. En als ik even wil zeuren
over mijn dikke billen dan mag dat best wel vind ik Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:39

Prima"]
[quote="orri schreef:
Ik vind iemand te dik als die persoon zichzelf ermee in de weg zit of als die persoon zichzelf er lichamelijk of geestelijk mee in de vernieling helpt,
dat geldt ook voor dunne mensen.
Beoordeel anderen er niet snel op, mezelf vaker.


Vind je mij dan ook niet te dik. Weeg trouwens 91 kilootjes, schoon aan de haak! En ben 1.85m.

IK vind mezelf veel te dik. Met name als ik weet dat ik vroeger 75 woog. Voel me af en toe echt niuet happy ermee. Maar als ik boven de 100 uit ga komen, zal ik helemaal flippen. Zo een duidelijke buik is gewoonweg vaak niet gezond. In mijn ogen ben je dan ook te dik.
[/quote]

Als ik eerlijk moet zijn dan vind ik jou niet te dik.
Maar het gaat er om wat je zelf vind.
Roken is veel slechter voor je dan 91 kilo wegen, overigens weegt mijn man ongeveer 80 kilo.

Kom maar gezellig trainen
Laatst bijgewerkt door orri op 12-03-03 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:43

Desiree, lieve schat Haha! waarom denk je dat ik naar de sportschool ga

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:46

flair schreef:
Desiree, lieve schat Haha! waarom denk je dat ik naar de sportschool ga

oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh!
Slapen

nu snap ik het.... grijnsz!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:29

Merilyn schreef:
Ik vind iemand pas dik als je het verschil tussen borsten en buik niet meer kan onderscheiden door de rollen vet. Wat ik ook lelijk vind dat de buik helemaal over de broek heen komt. Iemand hoeft dan niet perse te dik te zijn, maar kan beter een maatje groter kopen zodat het niet opvalt.



Mijn borsten en buik zijn echt twee tegenpolen van elkaar volgens mij..
Borsten zit haast niets...Al het vetweefstel zit in mijn buik....Boos!

Mijn buik past gelukkig nog wel in mijn broek...

Bij Te dik, kijk ik ook altijd naar de gezondheid...Ben je in goeie gezondheid, maar voor het oog Te dik, lijkt me afvallen niet noodzakelijk...
Helaas ziet het oog altijd wel te veel....

Meestal wordt er al snel gezegd dat iemand te dik is, als iemand niet " voldoet" aan de vrolijke meisjes op tv of iets dergelijks....iedergeval..in mijn omgeving....

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:16

ik vind iemand dik als je duidelijk vetrollen door de kleding heen ziet , een buikje heeft of rond is. ik heb nu maat 34 , maar ben ook niet zo groot (en pas 15 Knipoog ) mooiste maat voor dames kan je niet zomaar zeggen , ligt aan hoe de persoon gebouwd is.
BMI= 18.07 volgens dat ding ben ik pas te zwaar wanner ik 71 kilo weeg ( ik ben 1.68 ong. ) met 70 kilo ben ik nog steeds goed op gewicht , kan ik nog wel ff door eten Haha!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:26

Ik wou dat ik 70 woog!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 18:58

Ik vind een mooie maat voor vrouwen...maat 40. Ik houd niet echt niet superslank, er mag best wel wat 'aan'zitten..

Ik zelf vind mezelf veeeeeeeeeeeeeeels te dik.
Ik ben 1.68 en ik weeg 70 kg.

Als ik mezelf in de spiegel zie, moet ik heel vaak huilen, ik vind het echt verschrikkelijk! Maar ik ben mijn hele leven al zo geweest.
Ik ben verslaafd aan eten, als ik niet kan eten dan vlieg ik tegen de muren op. Ik heb ook nog eens een stofwisselingsprobleem, dus is het nog veel moeilijker om af te vallen.

Ik heb een BMI van 24....het is nog niet té dik, maar ik voel me gewoon niet lekker zo en ik voel me lelijk zo, dus er moet 10 kg vanaf.