hoelang na dato mag je een bekeuring versturen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

hoelang na dato mag je een bekeuring versturen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:55

Kreeg net een bekeuring binnen uit Zwitserland van augustus 2008.
Had 13 KM te hard gereden, ik let er in het buitenland altijd heel goed op dat ik niet te hard rij maar ok, blijkbaar ff niet wakker geweest.
Maar ik vind een half jaar na dato wel erg laat om die bekeuring nog binnen te krijgen, nou weet ik dat je in Europa de bekeuring binnen 3 maanden binnen moet hebben en hem anders niet hoeft te betalen, maar Zwitserland is niet lid van de EU en kan er verder niks over vinden.
Is er iemand die weet binnen welke termijn je zo'n bon binnen moet hebben?
(ik ga dr verder niet moelijk over doen hoor, dan had ik maar op moeten letten maar vind het wel erg laat dat ie binnenkomt)

marrlinde

Re: hoelang na dato mag je een bekeuring versturen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:57

hoeveel moet je betalen dan? is het erg vel? ik vind het inderdaad ook wel erg lang.. :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:02

Wij gingen vorig jaar op wintersport naar Frankrijk, vriend was ook mee en die reed ook een stuk. In Frankrijk mag je 130, vriendlief reed toevallig net een stukje 135 en werd geflitst. Maar tot op heden nog geen bekeuring gezien en morgen gaan we weer op wintersport, dus waarschijnlijk komt ie ook niet meer.

Vindt t overigens wel raar dat je voor 13 km een bekeuring krijgt. Tuurlijk is t te hard, maar vaak beginnen ze daar niet eens aan omdat het meer geld aan manuren e.d. kost om uit te zoeken wie wat waar enz. dan dat de bekeuring is. Je kan de ANWB even bellen?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:05

Het mag zelfs nog na twee jaar.

En die bekeuring van Frankrijk gaat er vast aan komen, en 5 km te hard is in Frankrijk al snel 95,-

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 14:06

het bedrag is 77,95 euro. (120 CHF)

ANWB was een goeie, heb net ff gebeld.
Volgens hun verjaard een bekeuring pas na 5 jaar en als ze je pakken in dat land terwijl je je bekeuring nog niet betaald hebt moet je die ter plekke betalen of anders nemen ze je auto in beslag tot je hem wel betaald hebt.

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:05

5 jaar is wel lang! Ik ken ook iemand die in Italie geflitst is en zij kregen pas na een jaar de bekeuring thuis..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:47

pfft, ik zou bijna zeggen, niet betalen en de volgende keer dat je naar zwitserland gaat het bedrag gewoon meenemen cash (A) just in case...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 17:01

dat is ook een idee Shiloh.
Zo stom, ik kijk in het buitenland altijd heel erg uit dat ik niet te hard rij en dan blijkbaar toch gedaan. Nou ja stom zullen we maar zeggen

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:01

klopt een bekeuring verjaard pas na 5 jaar.
Zou `m gewoon lekker betalen maar dat was je al van plan las ik...

@shiloh: waarom zou je `m niet betalen je hebt toch iets gedaan dat niet mag dan moet je ook opdraaien voor de consequenties... Natuurlijk kan het een keer gebeuren maar dat weet je als je auto rijd...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:01

Nou wij hebben een bekeuring laatst binnen gekregen (Oke het was dan wel een parkeerboete) maar 2 jaar geleden hadden we deze bekeuring officieel gekregen (Briefje achter de ruitenwisser). We waren toen bij mijn moeder en bij haar is alleen parkeren voor vergunninghouders en ze heeft een bezoekerspas maar wat bleek nou, ivm ze die nog maar pas had wisten wij veel dat je die bezoekerspas eerst moest aanmelden om er te mogen staan!!

Maar goed na 2 jaar kwam deze parkeerboete pas binnen met een omslachte brief erbij waarbij ze een of andere excuses maakte ivm hun systeem er nogal in de war was ect ect ... Naja maakt ons niet uit maar let voortaan eens wat netter op de administratie zeg pfoe! Dit was trouwens niet de 1e keer, want vorig jaar Maart waren we ook bij mijn moeder en dat was maar voor een paar min waarbij we de gok maar even namen (natuurlijk ons eigen risico)...Maar op dat moment liepen er 2 parkeerwachters door de straat en ik ze bij onze auto zag staan en ze een bon uit zagen schrijven, naja eerst geprobeerd onderuit te banketstaaf maar dat tevergeefs...Ook deze bekeuring kwam 2 weken terug binnen (terwijl we vorig jaar maart de bekeuring gekregen hadden)...Maar deze keer hadden ze geen excuus brief erbij zitten...Nou sorry hoor maar houd voortaan de administratie eens lekker beter op orde joh!!

Duss mensen als men in Zwolle een parkeerboete krijgt wees gerust een jaar of 2 jaar later ontvang je pas de bekeuring :D :D