Vraag vergoeding allergeenwerend beddengoed 2008/2009

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Vraag vergoeding allergeenwerend beddengoed 2008/2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:52

Hallo!

Hier thuis komen we er niet helemaal uit dus ik hoop dat hier mensen zitten die meer weten. :)

Ik ben zelf een astmaklant en allergisch voor huisstofmijt. Hiervoor heb ik speciale hoezen om mijn deken, kussen en matras. Deze werden eens per 10 jaar vergoed door de verzekeraar. In 2008 had ik mijn hoezen 10 jaar en wilde ik nieuwe bestellen. Dit wou ik voor 1 januari 2009 doen omdat ze per 1 januari niet meer vergoed worden door de zorgverzekering.
Voor de vergoeding van de hoezen heb je een indicatie van je arts nodig, deze heb ik ook, deze artsenverklaring is van 3 december 2008 en is naar de verzekering en naar Sanalife -de leverancier van de hoezen- gegaan.
Omdat we nog wat gedoe hebben gehad met Sanalife over de folder waarmee je de hoezen kon bestellen duurde het een tijd voor we die folder in huis hadden. Verschillende keren gebeld en uiteindelijk hadden we vorige week de folder in huis. Gelijk ingevuld en opgestuurd naar Sanalife.

De verzekering heeft dus in 2008 de aanvraag binnen gekregen, Sanalife in 2009.
Nu kregen we vandaag een brief met "... Als zij (de Menzis) deze eind 2008 hebben binnen gekregen, dan heeft u recht op vergoeding van uw zorgverzekeraar. Wij hebben echter de verklaring pas in 2009 binnengekregen en moeten op basis daarvan uw aanvraag afwijzen. Wel bieden bij u 35% korting op de normale prijzen, zoals vermeld in de offerte"

Nu zijn deze hoezen niet goedkoop, met korting zijn we al met al €167,20 kwijt.
Hebben wij nu nog recht op een vergoeding van de hoezen? Want ik vind zelf de reden van afwijzing van de aanvraag een beetje krom/apart, in de brief staat zo ongeveer dat we recht hebben op vergoeding van de zorgverzekeraar maar ook weer niet :+

Alvast bedankt!
Paulien

050206051012

Re: Vraag vergoeding allergeenwerend beddengoed 2008/2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:55

Even met je zorgverzekeraar bellen lijkt me :)

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:01

Is het de bedoeling dat je de rekening zelf declareert bij je zorgverzekeraar of doet Sanalife dat?
In het laatste geval denk ik dat het daar aan ligt dat ze nu je verzoek afwijzen. Maar zoals Quellian zegt, gewoon even navragen. ;)
Hoop niet dat je er gedoe mee krijgt dat je ze pas in 2009 aanschaft, verzekeringen kunnen soms heel moeilijk doen (heb bij één gewerkt, niet Menzis overigens. ;) )

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 16:41

Het is geregeld. Ze moeten de correspondentie met de menzis hebben en dan krijgen we het vergoed. Het telefoongesprek was trouwens hilarisch, mijn vader belde en had m op de speaker staan.

"en dan geeft u me een prachtig mooie kreet over vergoeden maar helaas voor u klopt alleen de spelling, over de rest wil ik even een aantal vragen stellen"

*doorverbonden voor de derde keer* "Ja *naam vader* nog een keer, u heeft hier wel verstand van?"

Maarr we krijgen het vergoed en dat scheelt behoorlijk wat! *\o/*
Volgende keer hopen op een snellere afhandeling, we zijn vanaf november bezig geweest met de aanvraag :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:45

Soms moet je idd even wat volhardender zijn als het op declareren gaat, ik declareer ook jaarlijks duizenden euro's
(chronisch ziek) en is ook elke keer weer spannend of het geaccepteerd is...Soms missen ze een stempel van de apoheek, andere keer weer heeft de apotheek het medicijn verkeerd ingekocht en wordt het niet vergoed...andere keer weer wordt alleen de stofnaam vergoed.
9 van de 10 keer komt het alsnog wel op zijn pootjes terecht, maar het is wel elke keer weer spannend.

Fijn dat het dan toch nog goed is gekomen!!