Hier thuis komen we er niet helemaal uit dus ik hoop dat hier mensen zitten die meer weten.

Ik ben zelf een astmaklant en allergisch voor huisstofmijt. Hiervoor heb ik speciale hoezen om mijn deken, kussen en matras. Deze werden eens per 10 jaar vergoed door de verzekeraar. In 2008 had ik mijn hoezen 10 jaar en wilde ik nieuwe bestellen. Dit wou ik voor 1 januari 2009 doen omdat ze per 1 januari niet meer vergoed worden door de zorgverzekering.
Voor de vergoeding van de hoezen heb je een indicatie van je arts nodig, deze heb ik ook, deze artsenverklaring is van 3 december 2008 en is naar de verzekering en naar Sanalife -de leverancier van de hoezen- gegaan.
Omdat we nog wat gedoe hebben gehad met Sanalife over de folder waarmee je de hoezen kon bestellen duurde het een tijd voor we die folder in huis hadden. Verschillende keren gebeld en uiteindelijk hadden we vorige week de folder in huis. Gelijk ingevuld en opgestuurd naar Sanalife.
De verzekering heeft dus in 2008 de aanvraag binnen gekregen, Sanalife in 2009.
Nu kregen we vandaag een brief met "... Als zij (de Menzis) deze eind 2008 hebben binnen gekregen, dan heeft u recht op vergoeding van uw zorgverzekeraar. Wij hebben echter de verklaring pas in 2009 binnengekregen en moeten op basis daarvan uw aanvraag afwijzen. Wel bieden bij u 35% korting op de normale prijzen, zoals vermeld in de offerte"
Nu zijn deze hoezen niet goedkoop, met korting zijn we al met al €167,20 kwijt.
Hebben wij nu nog recht op een vergoeding van de hoezen? Want ik vind zelf de reden van afwijzing van de aanvraag een beetje krom/apart, in de brief staat zo ongeveer dat we recht hebben op vergoeding van de zorgverzekeraar maar ook weer niet
Alvast bedankt!
Paulien
