Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Daar heb ik voor gestudeerd maar helaas geven ze in België de jonge onervaren mensen niet snel een kans

Tallie_Ho schreef:Je zou ook een gesprekje aan kunnen knopen of je contract verlengt gaat worden, zo nee heb je nog 2 maanden de tijd om wat anders te vinden
KiWiKo schreef:ik heb alleen maar voordelen van de kredietcrisis.... in de thuiszorg is het moeilijk personeel te krijgen en vast te houden, maar nu niet hoor
en ik heb ook geen last van inzakkende markt, mensen blijven toch zorg nodig houden

kensha schreef:Blingh schreef:Ik heb vrijdag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden.
Dit werd even tussen neus en lippen door verteld..
Zorg he?
Dus een goed teken ik die gesprek wel krijgt
Blingh schreef:Nouja.
Ik was aan het werk wilde pauze gaan houden. Bedrijfsleidster vertelt dat ze om 16.00 een gesprekJE met me wil. Prima..
Krijg ik dus dat te horen, erg fijn.

Njen schreef:Ik werk op een bedrijf dat salarisadministraties doet en we zien wel duidelijk dat bedrijven in een jaar van 15 naar bijv. 0 medewerkers gaan om te verlonen(dit hoeft overigens niet te betekenen dat er niemand meer werkt, maar voor hun heeft het geen nut om een paar medewerkers via ons te laten verlonen) of die heel erg inkrimpen en dat zijn niet allemaal slecht lopende bedrijven heb ik het idee.
Overigens mijn contract word eind mei ook niet verlengd, maar dat is omdat ze zogenaamd geen werk meer voor mij hebben
Citaat:Zo ging het bij mij ook zo ongeveer (sterker nog, hij was eigenljk volgens mij een dag te laat waardoor ik me al totaal geen zorgen meer maakte...)
Ging 's ochtends gewoon naar me werk, collega gaat heel even de deur uit en hop, daar kwam het. Geen waarschuwing vooraf en echt nog maar net een maand om te gaan zoeken naar iets anders, wat behoorlijk lastig is in deze tijd. Ik had recht op een vast contract en daarom wilde hij het na 2 en een half jaar niet verlengen, hji wilde in deze tijd niet vast zitten aan mensen en zoekt nu dus naar iemand anders.
Ik zit inmiddels alweer 2 weken werkloos thuis en solliciteren maakt je moedeloos, ALS je al antwoord krijgt is het vaak niets. Uitzendbureaus zijn helemaal vreselijk, doen een hoop beloftes maar houden zich nagenoeg niet aan de afspraken en zeggen je voor te stellen bij werkgevers. Ze melden er dan alleen niet bij dat zij die advertenties ook maar vinden in de krant en op internet en dat 9 van de 10 van die werkgevers helemaal geen zaken willen doen met uitzendbureaus...
Heb nu gelukkig ergens een fijn gesprek gehad en mag op een 2e gesprek komen.
Ik zou voor de zekerheid ook gewoon zelf het gesprek aan gaan, dan heb je nog ruim de tijd!! succes
Goldenflower schreef:In welke branche werk je eigenlijk? Ik vind het niet netjes dat je slechts een maand van tevoren te horen kreeg en solliciteren neemt behoorlijk veel tijd in beslag.

Goldenflower schreef:Ik zit ook in dezelfde branche als jij en mijn contract loopt ook binnenkort af.
Eind februari ga ik voor de zekerheid solliciteren voor het geval als ze mijn tijdelijke contract niet verlengen. Dan sta je tenminste sterker in je schoenen en zeker met deze economie.
Ik denk dat je gewoon voor de zekerheid moet gaan solliciteren. Ontslaan ze je toch, dan heb je hopelijk iets achter de hand en ontslaan ze je niet, dan kun je misschien onderhandelen over secundaire voorwaarden mits ze tevreden zijn over jouw prestaties.Njen schreef:Ik werk op een bedrijf dat salarisadministraties doet en we zien wel duidelijk dat bedrijven in een jaar van 15 naar bijv. 0 medewerkers gaan om te verlonen(dit hoeft overigens niet te betekenen dat er niemand meer werkt, maar voor hun heeft het geen nut om een paar medewerkers via ons te laten verlonen) of die heel erg inkrimpen en dat zijn niet allemaal slecht lopende bedrijven heb ik het idee.
Overigens mijn contract word eind mei ook niet verlengd, maar dat is omdat ze zogenaamd geen werk meer voor mij hebben
Waarom willen ze je niet meer als ze toch voldoende werk hebt? Mijn contract loopt ook eind mei af en ik hoop dat ik mag blijven ondanks dat ik dit jaar al bijna een week ziek ben geweest door verkoudheid/stress (moet maandenlang overwerken)Citaat:Zo ging het bij mij ook zo ongeveer (sterker nog, hij was eigenljk volgens mij een dag te laat waardoor ik me al totaal geen zorgen meer maakte...)
Ging 's ochtends gewoon naar me werk, collega gaat heel even de deur uit en hop, daar kwam het. Geen waarschuwing vooraf en echt nog maar net een maand om te gaan zoeken naar iets anders, wat behoorlijk lastig is in deze tijd. Ik had recht op een vast contract en daarom wilde hij het na 2 en een half jaar niet verlengen, hji wilde in deze tijd niet vast zitten aan mensen en zoekt nu dus naar iemand anders.
Ik zit inmiddels alweer 2 weken werkloos thuis en solliciteren maakt je moedeloos, ALS je al antwoord krijgt is het vaak niets. Uitzendbureaus zijn helemaal vreselijk, doen een hoop beloftes maar houden zich nagenoeg niet aan de afspraken en zeggen je voor te stellen bij werkgevers. Ze melden er dan alleen niet bij dat zij die advertenties ook maar vinden in de krant en op internet en dat 9 van de 10 van die werkgevers helemaal geen zaken willen doen met uitzendbureaus...
Heb nu gelukkig ergens een fijn gesprek gehad en mag op een 2e gesprek komen.
Ik zou voor de zekerheid ook gewoon zelf het gesprek aan gaan, dan heb je nog ruim de tijd!! succes
In welke branche werk je eigenlijk? Ik vind het niet netjes dat je slechts een maand van tevoren te horen kreeg en solliciteren neemt behoorlijk veel tijd in beslag.
Hopelijk heb je beter nieuws dan ik.
Dus mijn gesprek was niet zo leuk en gelukkig mocht ik eerder naar huis, want ik kon gewoon niet meer nadenken. Nu heb ik mezelf bijeen geraapt en nu zie ik positief in. Nu kan ik eindelijk minder uren gaan werken bij een nieuwe baas die ik nog moet vinden en gaan studeren in september. Niemand zal me tegenhouden met dat betreft!
Mag ik vragen wat ze als reden aangegeven hebben?