ik word hier zoooo moedeloos van...*zucht*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

ik word hier zoooo moedeloos van...*zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 17:19

Ik heb al een tijdje geen werk kunnen krijgen via uitzendbureau's,dus ben ik bij het UWV werkbedrijf aan gaan kloppen voor een (tijdelijke) uitkering.
Dit ivm 20 weken zwangerschap,dus op een vaste baan hoef ik nu even niet te rekenen in deze tijd.
Daarnaast probeer ik op allerlei mogelijke manieren thuiswerk te doen,maar je hoort veel verschillende verhalen daarover(vooral over slecht of niet uitbetalen).

Enfin,ik ben begin januari bij het UWV geweest,ging allemaal moeilijk omdat ik nog niet ingeschreven was op t adres waar ik woon.(ivm DIGID code)
Uiteindelijk toch gelukt,en ik kon een ww-uitkering aan gaan vragen.
Binnen 2 weken kreeg ik een brief,de ww-aanvraag was afgekeurd omdat ik niet genoeg gewerkt had in de 36 weken voor de aanvraag.
Dus door voor een bijstandsuitkering,hele formulieren ingevuld en alles op een rijtje moeten zetten qua schulden,laatste inkomen etc etc.
Alles netjes afgeleverd bij het daarvoor bestemde kantoor van de SoZaWe.
Binnen 5 werkdagen zou ik een brief ontvangen,met daarin een afspraakdata om nogmaals door te lichten waarom ik een uitkering aan vraag.
De 5 werkdagen zijn voorbij,geen brief.

Eerst naar de SoZaWe-instantie gebeld,die verwees me door naar het UWV omdat die de aanvraag verwerken.(heel logisch,not...eerst naar UWV,dan naar SoZaWe en dan weer terug naar UWV)
Nu heb ik net gebeld naar het UWV,en ik sta dus NIET ingeschreven bij het UWV werkbedrijf,en kan dus ALLES weer opnieuw gaan doen.
Weer langs UWV om me in te schrijven,weer ww aanvragen,weer afkeuring,weer bijstand aanvragen...

Je hebt een DIGID code nodig om je via internet in te schrijven bij het UWV werkbedrijf.
Gelukkig gaat het aanvragen van een DIGID code ook al van een leien dakje,je krijgt binnen 5 dagen een brief met je ww maar je kunt met je tijdelijke ww al inloggen...
Nou ik weet niet hoe en waar dat tijdelijke ww naar word verzonden,maar niet naar mijn mobiel en ook niet naar mijn e-mail.
Heel fijn,kan ik weer gaan bellen.

Ik word hier zoooo verschrikkelijk moe van,en dit soort dingen gebeuren dus ALTIJD,altijd als ik dringend iets moet regelen loopt het in de soep.
Net als het geintje van m'n andere topic,dat er iemand op mijn naam besteld,ik heb niets besteld maar er komen dalijk wel deurwaarders bij mij op de stoep,dat kan ik nu al op m'n vingers natellen ongeacht dat ik de bedrijven al heb ingelicht.
Echt,ik ga zo'n gigantisch feest geven op het moment dat alles een keer vlekkeloos verloopt.
Laatst bijgewerkt door timilon op 19-02-09 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Susan_

Re: ik word hier zoooo moedeloos van...*zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:25

Wat eens vervelende situatie.
Ik ben vorig jaar ook bij het UWV geweest om een uitkering aan te vragen.
Ik ben er helmaal niet aan begonnen, wat een papier werk :o
Maar ik ben dan ook niet zwanger en kom door gaan met soliciteren en zoeken.
Misschien kun je de volgende keer beter kopieen maken van alle papierwerk?
Succes hoop dat er snel een oplossing komt.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 17:33

ja,ik dacht dat ik alles al goed had gedaan ivm kopieën enzo.
blijkbaar toch niet voldoende.
eerst ben je een berg geld en tijd kwijt aan papier en invullen,en nu dus voor niets.
nieuwe ronde,nieuwe kansen.
maar ik wil ook zsm op mezelf ivm de kleine,en zonder inkomen geen huis.
tijd gaat wel heel erg dringen nu.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:39

Want ontzettend vervelden voor je. Hoop dat het snel opgelost wordt. Maar omdat je nu waarschijnlijk moeilijk aan het werk kom vanwege zwangerschap en crisis. Kan je dan niet tot je zwangersschapverlof werken voor een uitzendburo. Succes inder geval.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 17:43

Ja,als ze werk voor me hadden bij de uitzendbureau's dan had ik zeker tot de zwangerschapsverlof bljven werken.
Maar er is gewoon niets te werken,das het probleem.
Ik heb in december bij de post gewerkt,maar dat hield op na kerst,daarna nog een dag in de verzorging maar dat was inval.
Ze bellen me wel steeds op of ik nog beschikbaar ben,maar dan moeten ze wel werk hebben.
Ik heb aangegeven alles aan te willen pakken,van schoonmaakwerk tot horeca.
Maar niets...

Ik ben al ergens anders gaan wonen omdat ik verwacht had meer werkgelegenheid te hebben in de grote stad.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:44

Och.. UWV.. Praat me er niet van! Ik krijg iedere maand een bedrag gestort op m'n rekening, maar als ik dan bel voor een of ander iets beweren ze dat ik niet bekend ben :+
Hopelijk wordt het snel opgelost!

Is schoonmaakwerk bij een thuiszorg dan niets voor jou? Hier in de buurt smeken ze erom.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 18:01

Geweldig,ik moet een digid code aanvragen,maar op het tijdelijke ww reageert ie niet.
Nu moet ik 5 dagen wachten tot ik de brief krijg met mijn officiële gebruikersnaam en ww.
Ik kan dus 5 dagen niets doen om me in te schrijven bij het uwv.
Ga ik maandag maar weer langs,want ik sta wel bij hun in de pc dus zij moeten mij toch ook gewoon op t werkbedrijf in kunnen schrijven lijkt me.
(ik zit nu in een andere stad,vandaar dat ik morgen niet kan)

Schoonmaakwerk bij een thuiszorg zou fijn zijn,maar ik sta dus ook al ingeschreven bij zo'n instantie.
Ik zal ze morgen eens bellen of ze nog werk voor me hebben.

Echt,je kan mij langzamerhand opvegen.
Ik weet niet waar ik nu nog geld vandaan moet halen,ik had echt verwacht(ijdele hoop) dat dit een keer vlekkeloos zou gaan.
En de rekeningen blijven binnen komen,dus ik loop overal achter.
En vanwege prive-omstandigheden MOET ik het echt zelf oplossen,ik hoef geen tijdelijke financiële hulp te verwachten van familie.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:07

Waar woon je?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 18:14

ik woon nu in rotterdam,maar wil terug naar brabant.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:17

Dat er dan helemaal geen werk is in rotterdam. Ik snap wel waarom je terug wil naar brabant. Niks mooier dan brabant.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 18:23

Tja,er zal best wel werk zijn,maar blijkbaar niet voor mij.
Voornamelijk werk waarvoor je een papiertje nodig hebt,en ik ben natuurlijk niet de enige die werk zoekt.

Abra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:24

Heel herkenbaar, die aanvraag en dat DIGID verhaal |(
Echt belachelijk; je aanvraag moet via de site en die is zóóó gebruikersonvriendelijk...

Sterkte, Het aanbod is inderdaad momenteel waardeloos; ik hoor er de UZB's ook al over :=

Ken je deze site? http://www.uitzendbureau.nl ? Kan je op selecteren op woonplaats

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:54

Naar welke vestiging in Rotterdam moet je?
Het is idd de bedoeling dat je via internet je inschrijving en aanvraag van een uitkering doet en dat er daarná een afspraak gemaakt wordt maar soms wordt er een uitzondering gemaakt, als je echt veel te lang op je DigiD code moet wachten of als je niet met een pc overweg kan.. Ik denk alleen dat je nu beter gewoon op je DigiD code kunt wachten en dan een afspraak kunt maken, dat is nog de snelste manier... het is druk bij UWV, en als je het zonder DigiD gaat doen gaat het allemaal nog langer duren...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:18

Wanneer je op werk.nl kijkt zijn er verschillende vacatures beschikbaar in Rotterdam.
Waaronder magazijnmedewerker, productiemedewerkers, klantenservice medewerker inbound, postbezorger, etc.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 21:35

@ thirsa:ik moet bij uwv slinge zijn.Het punt is dat ik dus geen digid code aan kon vragen,dat ik daarom naar het uwv ben gegaan en ik toen dus ingeschreven ben.
Wat blijkbaar dus mis is gegaan,en ik het hele traject overnieuw mag doen(ww aanvragen,afkeuren,bijstand aanvragen).
En dus weer weken kan wachten,maar rekeningen wachten helaas niet.

@ luuntje: zoals ik al aangaf,ben ik niet de enige die werk zoekt.
En staan er zat vacatures op werk.nl en bij de sites van uitzendbureau's die allang gevuld zijn,helaas.
Ik doe echt mijn uiterste best om nog enigszins werk te vergaren.(meerdere uitzendbureau's,reageren op vacatures op internet/kranten.maar zodra ze weten dat je 20 weken zwanger bent haken ze af,en ik moet dat wel melden)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:39

[LZP] > [STW]

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:43

timilon schreef:
Tja,er zal best wel werk zijn,maar blijkbaar niet voor mij.
Voornamelijk werk waarvoor je een papiertje nodig hebt,en ik ben natuurlijk niet de enige die werk zoekt.

Dat is echt onzin; zeker in de randstad maar zelfs hier in het noorden liggen de 'makkelijke baantjes' voor het oprapen.
Schoonmaken,thuiszorg,postbezorger,call center....noem maar op.
Ook vaak tijdelijk werk en flexibele uren.
Sorry dat ik het zeg maar; volgende keer wellicht éérst zorgen voor een baan met een vast contract en dán pas zwanger worden....

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 23:55

gelukkig kun je makkelijk oordelen vanachter een pc.
ik snap zelf ook wel dat de zwangerschap nu zeker niet handig is,het is dan ook zeker niet gepland.
en er komt geen volgende keer,1 kind vind ik wel genoeg.
wel fijn dat jij zo goed weet dat de baantjes voor het oprapen liggen,ik zal het onthouden als ze me voor de zoveelste keer bellen met de vraag of ik nog beschikbaar ben en dat ze me gelijk bellen als er werk is.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:01

timilon schreef:
gelukkig kun je makkelijk oordelen vanachter een pc.
ik snap zelf ook wel dat de zwangerschap nu zeker niet handig is,het is dan ook zeker niet gepland.
en er komt geen volgende keer,1 kind vind ik wel genoeg.
wel fijn dat jij zo goed weet dat de baantjes voor het oprapen liggen,ik zal het onthouden als ze me voor de zoveelste keer bellen met de vraag of ik nog beschikbaar ben en dat ze me gelijk bellen als er werk is.

Het komt wellicht wat bot over maar zo bedoel ik het niet; kijk, jij beschrijft de problemen die het met zich meebrengt om werk te krijgen.
Mijn ervaring is dat dit helemaal niet zo moeilijk is.
Ben je ook bereid om bijvoorbeeld in een call center te werken etc?

Abra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:38

Wildgirl schreef:
Het komt wellicht wat bot over maar zo bedoel ik het niet; kijk, jij beschrijft de problemen die het met zich meebrengt om werk te krijgen.
Mijn ervaring is dat dit helemaal niet zo moeilijk is.Ben je ook bereid om bijvoorbeeld in een call center te werken etc?

Hoever reikt jouw ervaring terug ??? :7 .
Mijn ervaring was óók dat het niet zo moeilijk WAS.
Sinds kort is daar een nieuwe ervaring bij....

En zeggen dat je het niet bot bedoelt is onzin. Een opmerking als deze:
wildgirl schreef:
Sorry dat ik het zeg maar; volgende keer wellicht éérst zorgen voor een baan met een vast contract en dán pas zwanger worden....

is veroordelend, denegrerend en bemoeiziek. Werkelijk ongepast; zoiets schrijf je niet m.i. :n
Wat denk je met jouw opmerkingen te bereiken?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 08:56

Wildgirl,je 2e post komt al een stuk anders over.
Ik vind het heel erg dat het allemaal zo moeizaam gaan,en enkele jaren geleden had ik idd zo werk,waar ik maar wilde.
Ik ben wel bereid om in bijv. een Callcenter te werken,maar niet als ik daar meer als een uur voor kwijt ben om te reizen.
Als het me meer kost dan dat ik eraan verdien dan schiet het nog niet op.
@abra:bedankt.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:31

Wildgirl schreef:
Mijn ervaring is dat dit helemaal niet zo moeilijk is.

Ik denk dat je stiekem zelf ook wel snapt dat het voor iemand die 5 maanden zwanger is nét ietsje lastiger ligt.

En inderdaad, TS had dan eerst voor werk kunnen zorgen en dan zwanger worden. Tuurlijk. Maar misschien zit er wel een heel verhaal achter waar jij niks van weet, heb je daar ook over nagedacht?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 21:43

waarschijnlijk bedoelde wildgirl het niet zo bot als in haar eerste post lijkt,ik wil daar geen "ruzie" over hebben in dit topic.
ik vind het wel fijn dat er mensen zijn die niet alleen naar het zwangerschap-werk verhaal kijken.
ik ga morgen maar weer een paar uurtjes spenderen aan het UWV,en doorvragen over hoe het nu exact zit.
gelukkig is dat niet het enige dat ik moet regelen in korte tijd.... }:0
ik wilde graag m'n toekomstige huisje klaar hebben voordat de kleine er is,en ik denk dat ik dat nu wel even kan vergeten.
maar om nog lang met een heel gezin in 1 huis te zitten vind ik ook niet zo aantrekkelijk,ik ben zowieso nogal op mezelf.
wat werk betreft heb ik veel interesse in thuiswerk,maar dat is ook niet zo makkelijk.
het leek mij namelijk ideaal,ook als de kleine er dalijk is,dan kan ik in m'n eigen tijd(als de kleine bijv slaapt) werken,en hoef ik geen oppas voor de kleine te zoeken etc,plus dat je in mindere mate van een uitkering afhankelijk bent.
e-mails verwerken schijnt niet uitbetaald te worden,pennen in elkaar draaien word blijkbaar niet meer gedaan.
t zijn maar kleine voorbeeldjes,maar het is wel heel irritant en t zorgt er wel voor dat je afentoe de moed opgeeft.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:32

Nee, da's waar, Timilon. Het is meer dat ik het zo typisch Bokt vind, en dat het me begint te irriteren. Bijna altijd als iemand zich iets afvraagt en daarbij zijdelings wat info geeft, wordt er op die info direct keihard ingehakt of om verklaringen gezeurd of van alles erbij gehaald. Omdat ik dat zo vaak zie gebeuren, vat je ook reacties die niet zo bedoeld zijn sneller op alsof ze in die categorie vallen, denk ik.

Is het een idee om te kijken naar werk waar je je kindje straks mee naartoe zou kunnen nemen? Schoonmaken bij mensen thuis bijvoorbeeld, of misschien klusjes doen voor mensen in je omgeving, bijvoorbeeld dat mensen hun strijk bij jou brengen en dat jij die doet. Al zijn dat soort dingen belastingtechnisch wel weer heel ellendig om te regelen, kun je het misschien beter met het UVW uitvechten. ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:39

timilon schreef:
ik woon nu in rotterdam,maar wil terug naar brabant.

Hago (schoonmaak) in Eindhoven zocht een tijdje terug nog personeel Nu weet ik niet.
Maar ze zitten door heel Nederland, want nu ineens verhuizen zal zo snel ook niet gaan.
Maar wat een gedoe zeg,zeker nu je zwanger bent is het helemaal zuur als ze zo enorm moeilijk doen. Ik hoop voor je dat het snel opgelost is.