Word: pagina nummering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Word: pagina nummering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 15:19

HELP!

Wie weet er hoe ik mijn word document op een eenvoudige manier kan nummeren vanaf de derde pagina?
Heb al lopen klooien met selecties maken, maar snap er niks van.

Manonx

Re: Word: pagina nummering

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:25

uhm, bij mij in word is het:

Invoegen> Paginanummers
krijg je een schermpje, daar klik je nummer op eerste pagina af, daarna klik je op Opmaak,
krijg je weer een nieuw schermpje,

&dan staat er in het 2e blokje zegmaar, beginnen bij: en dan je pagina nummer ;)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 15:33

Bedankt voor je reactie, maar dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat er op blz 1 en blz 2 geen nummers moeten staan en op blz 3 moet nummer 1 komen te staan.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:34

Dan kopieer je alles vanaf pagina 3, en plak je dat in een ander Wordducument.
En dan klik je daar op invoegen --> Paginanummers...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:40

Zoals Doriet het doet, doe ik ook. Het is wat extra werk maar ik kom er anders niet uit.
Als je de paginanr erin hebt copier je het weer terug naar de eerste bestand.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 15:56

Dit zou een goede manier moeten zijn ja, maar mijn word is echt enorm vervelend. Die nummert dan als ik het erbij zet wel vanaf de eerste pagina en begint halverwege ineens weer vanaf 1 te tellen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:01

Dat heb ik ook een aantal keren gedaan.
Ik sloot dan de word af om het later opnieuw op te starten en dan werkte het wel goed.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:42

En als je op pagina 3 gaat staan en dan de hele stappenplan doet?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:57

Tussen pagina 2 en 3 een sectie einde toevoegen (Invoegen - pagina einde - sectie einde volgende pagina)
Terwijl je op pagina 3 staat de paginanummering toevoegen (Invoegen - pagina nummering)

Je moet dan wel de wel de paginanummering opmaken en kiezen voor "beginnen met" of "nummeren vanaf" (ik werk met een engelse versie dus weet de exacte bewoordingen van de nederlandse versie niet)

Het kan zijn dat je dan wel nummers ziet op de eerste twee pagina's. Je moet dan even de voettekst openen op pagina 3 (dubbelklik) en de opmaak hiervan wijzigen. Waarschijnlijk is deze standaard "sectie einde (zelfde als vorige)". Zodra je in de voettekst gaat staan verschijnt er ook een werkbalk. Daar zit een knop op waarmee je de koppeling van de sectieeinde kan uitschakelen. Vijfde knop van links als ik het goed heb.

Als je dan gedaan hebt ga je naar de voettekst op pagina 1 of 2 en verwijder je de paginanummering.

Je kan natuurlijk ook eerst de voettekst goed instellen en dan pas de pagina nummering toeveogen

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 23:09

Allemaal bedankt voor de reacties. Uiteindelijk opgelost op de manier zoals Falona zegt. Alleen was het goed zoeken naar dat ene knopje om de secties van elkaar te scheiden. Maar na een uur is het gelukt, mede dankzij mijn vriend.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:10

Je moet dan wel de wel de paginanummering opmaken en kiezen voor "beginnen met" of "nummeren vanaf" (ik werk met een engelse versie dus weet de exacte bewoordingen van de nederlandse versie niet)

Wat moet ik hier dan invullen? Beginnen met 3????

Het kan zijn dat je dan wel nummers ziet op de eerste twee pagina's. Je moet dan even de voettekst openen op pagina 3 (dubbelklik) en de opmaak hiervan wijzigen. Waarschijnlijk is deze standaard "sectie einde (zelfde als vorige)". Zodra je in de voettekst gaat staan verschijnt er ook een werkbalk. Daar zit een knop op waarmee je de koppeling van de sectieeinde kan uitschakelen. Vijfde knop van links als ik het goed heb.

Ja hij begint bij mij dan doodleuk met de 1e 2 pagina's Ik krijg wel een menu van opmaak maar waar krijg geen werkbalk voor sectieeinde????

Als je dan gedaan hebt ga je naar de voettekst op pagina 1 of 2 en verwijder je de paginanummering.

Je kan natuurlijk ook eerst de voettekst goed instellen en dan pas de pagina nummering toeveogen
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 21-02-09 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:18

Sectie einde zit in het schermpje wat je krijgt na je pagina einde, afhankelijk van welke word versie je hebt kan je die als het goed is zo aanklikken...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:31

Dwyne schreef:
Sectie einde zit in het schermpje wat je krijgt na je pagina einde, afhankelijk van welke word versie je hebt kan je die als het goed is zo aanklikken...

Ik heb hem zojuist gevonden dank je en geplaatst op mijn 2e pagina. Maar kom dan weer niet verder. |(
Als ik op pagina 1 en 2 de paginanummering verwijder dan verwijderd hij die ook op pagina 3. Waar kan ik dit nu uitzetten? :( |(

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:40

Dan moet je bij je voettekst, dubbeklikken onderin je pagina, uitvinken dat je voettekst hetzelfde is als de vorige. En dat even bij beide secties doen, dan kan je daarna bij de tweede sectie de pagina nummering weer invoegen en moet hij het doen als het goed is... succes!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:42

C_arola schreef:
Zoals Doriet het doet, doe ik ook. Het is wat extra werk maar ik kom er anders niet uit.
Als je de paginanr erin hebt copier je het weer terug naar de eerste bestand.

Volgens mij ben ik echt blond ofzo :o
Je hebt dus je 1e 2 pagina's die verwijder je uit je document ergens anders naar toe. Je maakt de paginanummering in je rest van je document en dan? Hoe kopier je die tekst met de opmaak achter je 1e pagina's zonder nummering??? Begint hij doodleuk weer met die nummering.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:49

Dwyne schreef:
Dan moet je bij je voettekst, dubbeklikken onderin je pagina, uitvinken dat je voettekst hetzelfde is als de vorige. En dat even bij beide secties doen, dan kan je daarna bij de tweede sectie de pagina nummering weer invoegen en moet hij het doen als het goed is... succes!

Ik kan wel aanvinken geen paginanummering (zie niets waar ik de voettekst uit kan vinken dat hij niet hetzelfde als de vorige is dat blijft gewoon staan???) maar als ik dan de paginanummering wis op pagina 1 en 2 en dan vervolgens op 3 de nummering er weer inzet dan verschijnt het doodleuk weer op alle 3 de pagina's grrrr

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:54

ik zal even een printscreen maken van hoe het er bij mij uitziet, heb wel office 2007, weet niet of je een andere versie hebt maar dan kan het er dus iets anders uitzien ;)

edit: Heb het met rood aangegeven welk figuurtje ik bedoel. Bij office 2000 en 2003 zit dat geloof ik in de balk bij kop/voettekst bewerken. Moet je eerst bij invoegen denk ik, kop en voettekst wijzigen en dan komt er zo'n balkje in beeld waar hetzelfde plaatje bij staat. Deze moet niet geselecteerd zijn zodat je net zoals in mijn bestand bij je voettekst niet meer hebt staan 'zelfde als vorige' Bij mijn koptekst staat dit nog wel, ook met rood vakje omheen zodat je ziet dat je dat niet meer moet zien. Hoop dat het zo lukt!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dwyne op 21-02-09 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:56

Dwyne schreef:
ik zal even een printscreen maken van hoe het er bij mij uitziet, heb wel office 2007, weet niet of je een andere versie hebt maar dan kan het er dus iets anders uitzien ;)

Ik probeer ze nu ook te maken van hoe er dat bij mij uitziet maar weet niet hoe ik dat moet uploaden :o
Heb office 2007 voor thuisgebruik.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:02

Dwyne schreef:

edit: Heb het met rood aangegeven welk figuurtje ik bedoel. Bij office 2000 en 2003 zit dat geloof ik in de balk bij kop/voettekst bewerken. Moet je eerst bij invoegen denk ik, kop en voettekst wijzigen en dan komt er zo'n balkje in beeld waar hetzelfde plaatje bij staat. Deze moet niet geselecteerd zijn zodat je net zoals in mijn bestand bij je voettekst niet meer hebt staan 'zelfde als vorige' Bij mijn koptekst staat dit nog wel, ook met rood vakje omheen zodat je ziet dat je dat niet meer moet zien. Hoop dat het zo lukt!
Afbeelding

Het is gelukt pffff. Zag de 'knop' in ene staan boven in beeld. Zo nu voel ik mij echt heel blond. Te laat naar bed gegaan gelooof ik thanks!!

Denk dat deze manier nu voor iedereen te doen is nu. Wat een gedoe met de oudere versie ging het vele male simpeler maar goed.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:03

Oew dat is wel een mini afbeelding... even een linkje is misschien duidelijker... http://img.photobucket.com/albums/v346/ ... ring-1.jpg

edit: Mooi dat het gelukt is! :D De oude versie lijkt in het begin makkelijker, maar als je eenmaal 2007 gewend bent is dat zo ideaal en stukken sneller...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:43

Ok fijn te horen dat het in principe makkelijker gaat worden in de nieuwe versie.