Afstuderen... help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Afstuderen... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:52

Ik zit nu in het vierde en dus laatste jaar van de opleiding SPH. Vorig jaar heb ik een baan aangeboden gekregen op mijn toenmalige stageplaats in de psychiatrie, deze heb ik aangenomen. Omdat er nogal wat veranderingen in mijn persoonlijke situatie zijn gekomen (samen gaan wonen in huurhuis (we moesten plotseling beiden onze kamer uit ivm verkoop huis en wilden niet weer in een studentenhuis gaan wonen), nieuwe auto gekocht, veel kosten aan paard door ernstig ongeluk en jaar in de kliniek) heb ik ervoor gekozen om in mijn vrije ruimte van het vierde jaar fulltime te gaan werken voor studiepunten ipv een minor te volgen. Het is dus de bedoeling dat ik tot maart fulltime werk, en vanaf maart moet ik minimaal 16 uur per week blijven werken.
Helaas is het voor mij onmogelijk om terug te gaan naar 16 uur, in verband met huis auto en paard. Bovendien ben ik bang dat als ik tijdelijk 16 uur ga werken, dat mijn contract niet meer op 32 uur wordt terug gezet als ik gediplomeerd ben (bv door genoeg personeel oid). Ik vind dit gewoon een te grote gok, zelfs als het toegezegd wordt.
Ik heb het nu dus ontzettend druk met werken, afstudeerproject, verschillende keuzemodulen die ik moet volgen in mijn vrije ruimte naast mijn werk, stellingenpresentatie, artikel, intervisie met mijn afstudeergroep en veel verslagen voor studieloopbaanbegeleiding.
Ik zie er echt ZO tegenop om dit allemaal te doen. Ik kan ook niet lekker achter elkaar doorwerken zoals ik graag doe, want ik studeer niet alleen af maar in een groepje. En een project kun je niet gauw achter elkaar maken, dat gaat in stappen.
Hoewel ik nog nooit een onvoldoende ergens voor heb gehaald ben ik zo bang om mijn diploma niet te halen. Ik heb het overzicht even niet meer, weet niet waar ik moet beginnen, heb het ENORM druk, ben gestresst en ben hierdoor even minder gemotiveerd (dat komt wel weer als de deadlines in zicht zijn enzo ;) ).
Op het werk is momenteel personeelstekort, waardoor ik mij een slag in de rondte moet werken vier dagen. Bovendien gaan behandeloverleggen en patientbesprekingen van de patienten waar ik persoonlijk begeleider van ben ook gewoon door.

Mijn week ziet er op dit moment als volgt uit:

Maandag: op school met afstudeergroep, meestal van 10.00 - 16.00 daarna paard
dinsdag:vroege dienst 07.30 - 16.00, 's avonds school 18.30 - 21.30 tussendoor uurtje fitness
Woensdag: vrij (paard, fitness)
Donderdag: vroege dienst 07.30 - 16.00 daarna paard
Vrijdag: ochtend en middag school, daarna paard (les om 17.00) en fitness
Zaterdag: vroege dienst 07.30 - 16.00 daarna paard
Zondag: vroege dienst 07.30 - 16.00 daarna paard

Ik heb mijn vriend ook nog, en moet veel verslagen schrijven. Ik sport 3 keer per week. Doe ik dat niet dan kom ik aan en dat wil ik niet, ben net 8kg afgevallen.

Ik begrijp dat ik binnenkort prioriteiten moet gaan stellen, maar zie het nu even allemaal niet meer zitten. Heb vanavond voor de tv gezeten en ben nergens toe gekomen... Wie kan mij even opbeuren/moed inpraten/een schop onder mijn kont geven? :(

zap

Re: Afstuderen... help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:14

Ik leef met je mee...

Door een 'fout' (of naja, gewoon totaal geen overleg met ons) moeten al mijn medestudenten en ik 10 punten extra halen dit jaar, daarbij moet ik nog een project van vorig jaar uitwerken (met een hele vervelende leraar, waar niks mee af te spreken valt en communicatie is onmogelijk) daarnaast moet ik zoveel essays (AQCI) schrijven (wekelijks) en daarvoor zo enorm veel lezen (en dat dan voor nog 3 vakken + presentaties in een groepje...)... daarnaast nog werken/paard/vrienden..pfff

Ik zeg het je: je kan het :D

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:26

Ehm, ik ga misschien half bokt over me heen krijgen maar ik vind dat wat je hebt aan weekplanning echt niet veel, sorry. Als je ziet wat ik heb en daarbij sport ik 4x per week én een huishouden én ook nog eens een mannetje. Misschien moet je prioriteiten stellen, eens wat minder vaak naar je paardje of een x niet gaan sporten.

Volgens mij heb je inderdaad een schop onder je kont nodig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 08:50

Ik ga met Armaris mee, sorry. Bijna elke dag ben je om 16.00 klaar, woensdag de hele dag vrij. In die avonduren en overdag woensdag kan je naar mijn weten erg veel doen. En maandag, wat doe je tot 10 uur? Mss kan je je paard daarvoor doen, dan kan je na school meteen doorwerken.

Bedenk waarom je het doet, als je klaar bent heb je je diploma en ben je van al deze zorgen af!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 08:56

Adem in, adem uit. Zo vaak herhalen als nodig is ...

Om je leven iets te vergemakkelijken zou je kunnen overwegen om in plaats van 3x per week te sporten 2x te gaan en om een verzorger/bijrijder voor je paard te zoeken voor 1 of 2 dagen per week zodat je meer tijd hebt voor je afstuderen.

Verder vermoed ik dat je een perfectionist bent, daar is nog nooit iemand blij van geworden, vooral de perfectionist zelf niet (ja, helaas, ik ben ervaringsdeskundige :D ). Dus: loslaten wat je kunt loslaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 09:54

Ik ben inderdaad om 16.00 klaar, maar begin om 07.30 en moet om 05.30 opstaan. Op de vraag wat ik maandag voor 10.00 doe kan ik antwoorden: iets langer slapen dan 05.30 (tot 07.30). Ik heb maar twee dagen dat ik wat langer kan slapen, waarvan ik er maar eentje in de week echt vrij heb. Omdat ik zo vroeg begin en omdat we met zoveel tekorten zitten op het werk ga ik in de avond om half tien naar bed (als ik dat niet red zelfs om negen uur), anders red ik de volgende dag echt niet.

Helaas, paard kan ik echt niet minderen; zij is aan het revalideren en ik MOET gewoon iedere dag haar oefeningen doen. Rijden kan ik nog lang niet met haar (als dat nog wel kan), dus ik zie een verzorger in deze situatie ook niet zitten...

Perfectionist, ja dat ben ik inderdaad wel een beetje.

Ik ben blij als het 8 juli is :D

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:53

Het enige wat ik me heeel hard afvraag:
Er is nu een groot personeelstekort, en je verwacht dat er in juli ineens mensen over zijn op je werk??
Ik denk dat je echt die stap terug moet zetten naar 16 uur werken en dat er in juli écht wel ruimte is om weer 32 uur te gaan werken.
Of je gaat zo door en jezelf daarmee geen uurtje rust gunnen in de week.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:48

Sjonniej schreef:
Het enige wat ik me heeel hard afvraag:
Er is nu een groot personeelstekort, en je verwacht dat er in juli ineens mensen over zijn op je werk??
Ik denk dat je echt die stap terug moet zetten naar 16 uur werken en dat er in juli écht wel ruimte is om weer 32 uur te gaan werken.
Of je gaat zo door en jezelf daarmee geen uurtje rust gunnen in de week.

Ben ik het mee eens :) Je kan je nu wel over de kop werken, maar je krijgt er geen garantie mee dat je in juli ook 32 uur kan werken. Niemand heeft die zekerheid, ook niet als je een vast contract hebt. Waarom niet gewoon goed voor jezelf zorgen en wat minder gaan werken?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:10

Shaseera schreef:
Ik ben inderdaad om 16.00 klaar, maar begin om 07.30 en moet om 05.30 opstaan. Op de vraag wat ik maandag voor 10.00 doe kan ik antwoorden: iets langer slapen dan 05.30 (tot 07.30). Ik heb maar twee dagen dat ik wat langer kan slapen, waarvan ik er maar eentje in de week echt vrij heb. Omdat ik zo vroeg begin en omdat we met zoveel tekorten zitten op het werk ga ik in de avond om half tien naar bed (als ik dat niet red zelfs om negen uur), anders red ik de volgende dag echt niet.

Helaas, paard kan ik echt niet minderen; zij is aan het revalideren en ik MOET gewoon iedere dag haar oefeningen doen. Rijden kan ik nog lang niet met haar (als dat nog wel kan), dus ik zie een verzorger in deze situatie ook niet zitten...

Perfectionist, ja dat ben ik inderdaad wel een beetje.

Ik ben blij als het 8 juli is :D

Je hoeft niet perse een verzorger te hebben, ik begrijp dat je paard elke dag haar oefeningen moet doen maar kan een stalgenootje dat niet even doen?
Ik begrijp dat je er vroeg uit moet, maar je hebt dan de periode tussen 16u en 21u30(neem even aan dat je dan naar bed gaat), ik neem aan dat je zolang niet bij je paard zit?