Rechten Qua auto kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazan

Rechten Qua auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 10:35

Goededag,
Wij hebben 8december een auto gekocht met inruil van onze oude auto een opel astra.
Met de afspraak dat de nieuwe auto Bmw touring een grote beurt kreeg alles werd nagekeken en we zouden een nieuwe bestuurders stoel krijgen (daar zat een scheur in) nou 8december naar de garager auto opgehaald bleek dak de stoel er nog niet was oke dat kan.
We reden naar huis toe en vonden dat hij toch nog wel raar liep (bij de proefrit ook maar toen zat er een oude kapotte accu in)
Wij dachten dat het mischien kwam omdat de auto n jaar stil had gestaan Vriendlief toch thuis even kijken onder de moterkap en johoor de oude accu zat er gewoon nog in.
een goede vriend van ons heeft een auto garage dus wij hebben de auto daar even heen gebracht en tot onze ontdekking heeft die auto helemaal niet door de apk mogen komen alles wat kapot kon zijn Qua slangen enzo was kapot,wij de Garage gebeldt waar de auto vandaan kwam deed de garagehouder eerst erg moeilijk maar uiteindelijk mochten we de auto + bij behorende waslijstje wat eraan gemaakt moest worden brengen.
Hij zou het allemaal gaan maken,De auto heeft daar 1week egstaan en ze hebben van de 28punten die egdaan moeten worden maar 3 punten gedaan(nog wel de 3simpelste dingen).
Nu is mijn vraag of hier iemand is die mensen rechten kent Qua kopen.

We hebben de auto op afbetaling gekocht de auto koste 2000euro dus maandelijks een betaling

tita

Re: Rechten Qua auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:37

BMW touring voor 2000 euro ????????????

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 10:40

ja (met alles nieuw wat de afspraak was)...s
*slaat zichzelf voor dr kop*

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:40

misschien kun je contact opnemen met de rdw ivm de apk keuring?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:47

Ik neem aan dat die 2000 euro het bedrag is wat jullie bij moesten leggen naast de inruil van de astra.
Maar heb je de auto gekocht met garantie en is de autohandelaar bij de BOVAG aangesloten bv.?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:48

Ben je rechtsbijstand verzekerd? Bel ze even voor info!

Of kijk even op consuwijzer.nl

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 10:56

Bienotje schreef:
Ik neem aan dat die 2000 euro het bedrag is wat jullie bij moesten leggen naast de inruil van de astra.
Maar heb je de auto gekocht met garantie en is de autohandelaar bij de BOVAG aangesloten bv.?

ja,er zit garantie op en hij is aangesloten bij de BPVAG ja die 2000 moesten we betalen (er gaat €600,- af van de astra) dus we moeten €1400,- betalen waarvan n deel al ebtaald is

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:24

Ik betwijfel sowieso of er wel garantie wordt gegeven op een auto van € 2000,-. Niet standaard, of heb je dat specifiek erbij gekocht? En wat zijn de garantievoorwaarden (op alles en incl. arbeid of bv. geen slijtage-onderdelen enzo?).

Sowieso hadden jullie per direct met de auto terug moeten gaan. Dezelfde dag, aangezien jullie aankoop niet volgens afspraak was. Nu zit er een tweede partij tussen en ben je inmiddels twee maanden verder. Dat maakt het niet makkelijker.

In ieder geval kun je eens bij de bovag navragen wat je hiermee kan. Succes..

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 11:32

de garagehouder zei dat er garantie op zat dus ga ervan uit dat hij dat meent.
vriendlief heeft meteen de garage houder gebeldt maar die had geen tijd om hem op tehalen dus de fout ligt niet bij ons want hij starte niet meer.
Maar toch bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:04

Allereerst erg onverstandig om een auto te kopen die een jaar stil heeft gestaan,
betekend dat er van alles vast gaat zitten, remmen, vierkante banden, olie in je blok wat er beroerd aan toe zal zijn, uitgedroogde stuur en ashoezen, water in de uitlaat, rust roest en dat geldt zéker voor een auto!

Goed je kan nu niet meer terug je heb hem al gekocht, vrees alleen dat het een regelrechte sloper is.
Allereerst, garantie kan hij wel zeggen, maar ik neem aan dat dit dan ook op het koop contract staat? Wat niet wegneemt dat ik het erg bijzonder vind als er garantie op zo'n bedrag wordt gegeven, want dat is meer uitzondering dan regel hoor :)

kazan schreef:
een goede vriend van ons heeft een auto garage dus wij hebben de auto daar even heen gebracht en tot onze ontdekking heeft die auto helemaal niet door de apk mogen komen alles wat kapot kon zijn Qua slangen enzo was kapot,

Ik snap even een ding, heeft jou vriend pas onder de kap gekeken toen hij bij die kennis in de garage stond en niet op het moment van de koop?
Dan nog iets, een schrale troost, hel hele motroblok mag aan gort zijn voor de APK, dat heeft helemaal niets met de keuring te maken namelijk, APK is een veiligheids keuring en heeft niets met de conditie van de motor, zijn slangen, koelssyteem, ontsteking en electrische apparaten te maken, niets.

Hij kan dus heel rustig door de APK zijn gegaan terwijl je blok half op instortten staan.
En trust me er is een strenge controle op APK en geen hond gaat het risico nemen een auto slecht te keuren omdat hij dan zijn APK onmiddelijk kwijt raakt.

Kortom, jullie hebben echt een barrel gekocht, maar dan vraag ik mij af waar hebben jullie naar gekeken op het moment dat jullie hem kochten, of was je op slag verliefd?

kazan schreef:
We reden naar huis toe en vonden dat hij toch nog wel raar liep (bij de proefrit ook maar toen zat er een oude kapotte accu in)

Eeb auto gaat niet raar lopen als de accu kapot is hoor, die gebruikt hij alleen om te startten, dus dat hij beroerd loopt denk ik eerde rin de richting dat hij zo lang stil heeft gestaan en het blok beschadigd is.
Heeft niets met de accu te maken, dat merk ej alleen dus met het aanslaan van het startten.

Succes met deze auto, ik denk dat je een kat in de zak heb gekocht, ik weet wel zeker.

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 16:24

We hebben tijdens de koop wel onder de moterkap gekeken.
Hij loopt vrij als je hem wilt starten,de garage houder(die wij kennen niet waar de auto vandaan komt) zei dat die niet door de apk mocht zo...

Bedankt voor reactie ChiQa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:33

Kazan wat bedoel me hij loopt vrij als je hem start?
Maar als hij onder de motorkap heeft gekeken dan
had je toch ook gezien dat er een oude accu inzat en er slangen loszaten?

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:46

Ben je bij Tony Keijzers geweest ofzo? Daar klinkt het naar... Ik ben ook bang dat je een roestbak hebt gekocht... Ik hoop voor je dat het goed komt...

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 16:50

nee niet bij tony keijzers,

Chiqa mn vriend zegt dat die heeft er wel n beetje verstand van (haha) hij zegt dat ie vrij loopt.
de startmoter loopt vrij van het vliegwiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:53

kazan schreef:
Chiqa mn vriend zegt dat die heeft er wel n beetje verstand van (haha) hij zegt dat ie vrij loopt.

En wat heeft dit met de accu te maken dan? Want die twee staan los van elkaar. De startmotor is een ander onderdeel dan de accu...Ik denk dat je vriend er niet veel van begrijpt :D
Kan je de auto niet terug brengen of naar de sloop? Mss krijg je er nog wat voor.

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:55

2000 euro is best weinig voor een (goede BMW) meestal moet je dan al oppassen. Ondanks dat je met een BMW wel 3 a 4 ton kan rijden heeft zo een auto echt goed onderhoud nodig.Ik ga er vanuit gezien de prijs dat het al een ouder type is!

Wat al eerder gezegd is over de accu klopt, als je motor slecht loopt heeft dit niks met je accu te maken wel kan het zijn dat je dynamo niet goed meer is en als deze het niet meer doet heb je wat grotere problemen! Als deze de accu niet goed bijlaadt zal het startprobleem blijven.

Meeste Bovag bedrijven geven geen Bovag garantie onder de 4500 euro (als ik me niet vergis) dan is dit een garantie van het bedrijf
zelf bv op alleen de motor en versnellinsbak voor 3 mnd.

Maar als jij bij de verkoop heb afgesproken wat er gemaakt moest zijn/ in orde moest zijn en dit is niet gedaan heb je wel degelijk iets
te zeggen.

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:56

Ik zou even langs een BMW dealer rijden en hem aan laten sluiten op de computer, dan weet je meteen wat er allemaal precies aan mankeert, meestal doen ze dat gratis. En ik zou daarmee de verkoper confronteren.

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:59

Sirius1804 schreef:
Ik zou even langs een BMW dealer rijden en hem aan laten sluiten op de computer, dan weet je meteen wat er allemaal precies aan mankeert, meestal doen ze dat gratis. En ik zou daarmee de verkoper confronteren.

Uitlezen van storingsgeheugen is meestal niet gratis helaas! Zal rond de 50 euro zijn, maar dan heb je gelijk wel een goed
overzicht van alle foutmeldingen die er in de auto zitten! Ben je ongeveer 30 min tot 45 min op aan het wachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:02

simsalakim schreef:
Uitlezen van storingsgeheugen is meestal niet gratis helaas! Zal rond de 50 euro zijn, maar dan heb je gelijk wel een goed
overzicht van alle foutmeldingen die er in de auto zitten!

Klopt uitlezen kost geld het is toch een diagnose die gesteld wordt.
Vraag me alleen af of deze auto niet te oud is voor dit soort apparatuur...

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:02

Nou ja 50 euro zou ik er dan nog wel voor over hebben, bij ons deden ze het wel gratis, ondanks dat we de auto niet bij de dealer hadden gekocht. Dan hadden we gewoon mazzel denk ik.

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:05

Uitlezen is bij de meeste oude types nog wel mogelijk alleen zal je niet uitgebreid kunnen doorspitten als je een foutmelding vind waar
het vandaan komt!

Je kan altijd even wat informatie bij de dealer vragen, meeluisteren en even kijken kost meestal niks en bij de dealer weten ze wel
de zwakke punten van de meeste type's! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:14

Hey Simsalakim zie dat we nagenoeg collega's zijn :D