Gezien dat er een héél oud topic is, maar hellow, 1 antwoord. Nee nee, journalisten, dat gaat zo niet. Wij staan bekend om nieuwsgierig én schrijfvaardig te zijn! Sta op en laat je horen! Geef er hier een lap op!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Gezien dat er een héél oud topic is, maar hellow, 1 antwoord. Nee nee, journalisten, dat gaat zo niet. Wij staan bekend om nieuwsgierig én schrijfvaardig te zijn! Sta op en laat je horen! Geef er hier een lap op!
Ik studeer journalistiek in Zwolle, volgens mij is er pas geleden nog wel een topic geweest over het studeren van journalistiek enzovoorts
Hoe bevalt de journalistiek jou? In je hoeveelste jaar zit je?
Studeer jij ook al of ben je nog aan het rondkijken?
Bevalt me ook super!
Wat moet je daar dan zoal doen?
Meer theorie in praktijk brengen enzovoorts. Stage heb ik pas in het vierde jaar. Crossmediaal is het 'werken in de wijk'. RTV dus. Gaat via een website waar radio/tv/geschreven tekst op komt met nieuws dat insteek dat je grotere dingen reflecteert op, in dit geval, Zwolle.
)
Lekker ervaring opdoen!

En die keuze hangt dan weer samen met je stage maar de rest (in het derde een halfjaar en in de 4de een halfjaar) is eigenlijk vrije keuze
Ik begon al te vrezen hehehe 
! dejavu schreef:Jak! Journalistiek, heb ik een jaar gestudeerd in Tilburg. Ik kon mijn draai er niet vinden. De stof vond ik ook niet interessant en daarbij; ik kan geen goede berichten schrijven. Interviews al helemaal niet. Ben blij dat ik er weg ben!
Zo heeft ieder zijn ding
zwieke schreef:dejavu schreef:Jak! Journalistiek, heb ik een jaar gestudeerd in Tilburg. Ik kon mijn draai er niet vinden. De stof vond ik ook niet interessant en daarbij; ik kan geen goede berichten schrijven. Interviews al helemaal niet. Ben blij dat ik er weg ben!
Gelukkig zijn er mensen die het wel tof vindenZo heeft ieder zijn ding

Er zijn zowel negatieve als positieve dingen aan de studie vind ik, maar uiteindelijk moet je alles erbij nemen. Maar als je beseft dat deze studie toch niet voor jou is gemaakt, kun je inderdaad beter iets anders zoeken wat meer naar jouw persoonlijkheid/interesses aanleunt. Zo zijn er studies en jobs genoeg die ingevuld moeten worden, al een geluk

Dat is een mindere dat je niet zo goed ingelicht bent geweest over de richting... Maar gelukkig heb je toch een deel journalistiek gehad en je bent er bijna, dus nog even doorbijten!:) Is er veel verschil tussen beide richtingen? Daar heb ik niet zoveel verstand van
Annash schreef:Ik heb communicatie en journalistiek. Het zou 50/50 zijn werd mij verteld, maar het is meer 80/20. En dat vind ik wat minder tof. Daarnaast zou ik met deze opleiding gewoon de echte journalistiek in kunnen, maar dat blijkt nu ook wel anders te zijn.
Dus je zit in je laatste jaar dan?
Duim alvast voor je!