Getwijfel getwijfel... it drives me crazy....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

Getwijfel getwijfel... it drives me crazy....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 08:13

Nou,
Laten we hopen dat ik niet het enigste ben hiermee. :o

Ik heb nu al weer bijna 9 maanden een super lieve vriend.
Hij is echt geweldig.
Maar elke keer als ik een complimentje krijg dan ga ik heel anders denken
en krijg ik een leeg gevoel van binnen...

En dan ga ik dus denken: Vind ik me vriend nog wel leuk genoeg.
Wil ik niet liever weer vrijgezel zijn... etc.

Een vriendin van mij die kent dus een jongen....
En die heeft zulke mooie ogen.
Nee, ben echt niet verliefd op hem, maar hij heeft wel super mooie ogen.
Ook dan als ik daar aan denk dan ga ik anders denken..

Ik vind dit heel rot voor mijn vriend.
En ik baal er zelf ook erg goed van....
En gister dacht ik dus ook: vind ik hem eigenlijk nog leuk genoeg...

Maar ik wil hem ook niet kwijt.
Ik hou niet van uitmaken,
maar hij is wel helemaal geweldig.
Zo lief. En als ik samen met hem ben is het ook echt geweldig....

Wie heeft dit nog meer of heeft dit gehad??
En wat hebben jullie er aan gedaan??

Misschien dat jullie mij weer wat vrolijker kunnen maken.... :o :o

Storm

Re: Getwijfel getwijfel... it drives me crazy....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 08:43

Twijfels....
Ik denk dat iedereen wel twijfels heeft, of heeft gehad in zijn relatie. Je komt op punten aan dat je denkt 'is dit het nu? wil ik met hem verder? wil ik mijn hele leven bij hem blijven?' Dit is heel normaal en overkomt iedereen op een moment in de relatie.
Ik ben nu 2,5 jaar samen met mijn vriend, en nog steeds heb ik wel eens twijfels, dat ligt vooral aan mijzelf en aan mijn nare jeugd. Ik kan erg onzeker zijn.
Dat je van een andere jongen wat kriebels hebt, gebeurd ook in de beste relaties wel eens, probeer dat gevoel opzij te zetten als je er verder toch niks mee wilt doen.

Probeer het een beetje over je heen te laten gaan, als je weer gaat twijfelen over dingen die nergens op slaan, dwing jezelf over iets anders te denken of ga iets leuks doen. Als jij en je vriend nu 9 maanden samen zijn, zal je toch wel een leuk meisje zijn in zijn ogen, anders was hij allang weggeweest. En als hij je complimentjes geeft, zit het van zijn kant ook nog wel goed.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:40

Ik ben ook een enorme twijfel kont.
Ik ben ontzettend bang dat ik van alles mis terwijl ik met mijn vriend ben; ik wil sjansen en dansen met andere, kijken of ik nog wel goed in de markt lig. En gewoon mijn tong in iemand anders zijn mond stoppen :Y). Ik heb het gewoon altijd, verveel me denk ik ook snel. Kan je dus ook niet echt tips geven, probeer voor jezelf te beslissen wat je echt wilt, en of dit is wat je echt wilt...

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:53

Moeilijk...
Dat is zeker.
Iedereen heeft twijfels. Daar had ik het gisteren nog met mijn moeder over. Je weet nooit of je er goed aan doet om iets met die persoon te beginnen. Of te behouden.
Ik het zelf ook net zo'n twijfelweek gehad. Ik weet vanmezelf dat ik de eerste week van een relatie veel twijfel. Na die week moeten de twijfels minder worden. Worden ze dat niet gaat het waarschijnlijk met die persoon ook niet werken. Je moet denk voor jezelf gaan kijken hoelang je de twijfels al heb en hoelang je ze wilt houden. Je weet nooit of een beslissing goed is geweest. En je weet niet hoe je toekomst zal verlopen. Praat een keer met hem. Misschien helpt het wel. Bij mij in ieder geval wel.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 10:58

lovelygirly schreef:
Ik heb nu al weer bijna 9 maanden een super lieve vriend.
Hij is echt geweldig.

Maar ik wil hem ook niet kwijt.
Ik hou niet van uitmaken,
maar hij is wel helemaal geweldig.
Zo lief. En als ik samen met hem ben is het ook echt geweldig....

... Maar elke keer als ik een complimentje krijg dan ga ik heel anders denken
en krijg ik een leeg gevoel van binnen...

Een vriendin van mij die kent dus een jongen....
En die heeft zulke mooie ogen.
Nee, ben echt niet verliefd op hem, maar hij heeft wel super mooie ogen.
Ook dan als ik daar aan denk dan ga ik anders denken..

Even je bericht aangepast... maar zet dit eens tegenover elkaar. Wat zegt jou dat? Als ik dit zo lees vind je hem hartstikke leuk en lief en heb je het echt super met hem maar bij een complimentje voel je niet zoveel. En daar tegenover staat een jongen met mooie ogen :7 snap je? Geef jezelf de tijd, je hoeft nu toch nog geen beslissing te nemen? Probeer het gewoon nog even. Je kunt ook zeggen dat je elkaar even wat minder wilt zien of ga juist wat meer samen doen. Misschien kun je er samen wel over praten en helpt je dat.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:00

Het is hartstikke normaal dat je af en toe een beetje twijfelt!

Ik ben anderhalf jaar samen met m'n vriend, en ik twijfel ook wel eens. Ik heb zelfs een paar keer op het punt gestaan om het uit te maken.. Ik voel die gevoelens altijd aankomen, en dan probeer ik er wat aan te doen. Dan boek ik een hotelletje, of ga iets anders leuks met hem doen zodat ik weer inzie dat ik gek op hem ben en hem écht niet kwijt wil. :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:04

Sommige mensen denken de persoon te missen, maar missen in werkelijkheid de relatie en alles eromheen.

Zet dit eens tegen elkaar af. Zo heb ik ook mijn vorige relatie beeindigd en heb nu een vriend waar ik helemaal verliefd op ben! Ik dacht in een zwart gat te vallen en bleef bij mijn vorige vriend, terwijl we meer vrienden waren. Nu zie ik dat het ook anders kan, al heeft dat wel even geduurd want ik vond het vrijgezel zijn net zo makkelijk.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:56

Ik wilde precies hetzelfde al Caesar typen, wát vind je zo fijn als je bij hem bent?

Toen ik nog met mijn ex had, hadden we het ook altijd heel leuk samen. Die jongen was verschrikkelijk gek op me en ik werd als een prinsesje behandeld, zo lief en goed was hij voor me :j Maar zijn complimenten raakten me niet van binnen, ik werd niet in vuur en vlam gezet door zijn woorden :n Voelde me op een gegeven moment zelfs schuldig, omdat ik het steeds moeilijker vond om lief en complimenteus terug te zijn, juist omdat ik steeds meer twijfels kreeg of ik hem nog wel leuk vond.

Uiteindelijk heb ik het uitgemaakt omdat ik niet genoeg voor hem voelde om door te gaan. Hij werd alleen maar gekker op mij, ik was echt zijn ware, terwijl ik steeds meer twijfels kreeg :\ Aan hem persoonlijk heeft het niet gelegen, want het was en is een geweldig lieve, leuke, charmante jongen, in vele opzichten een 'perfecte partner'. Maar in plaats van dat ik meer om hem ging geven en gekker op hem werd of dat ik van hem ging houden, voelde ik de gevoelens minder worden.

En ja, ik heb hem gemist. Want ineens was de warmte, de gezelligheid, het gevoel dat iemand gek op je is, weg. Maar al heel gauw voelde het als een opluchting, want ik hoefde geen toneel meer te spelen en was dit gewoon veel eerlijker voor hem :)

Dus denk goed na over je gevoel en blijf niet bij hem 'omdat je het niet leuk vindt op relaties te eindigen'. Dat vind niemand, zeker niet als je vriend gewoon een heel fijn en leuk persoon is. En blijf ook niet bij hem omdat je bang bent dat je de warmte van een relatie gaat missen. Als hij echt geweldig is, verdient hij ook iemand die 100% voor hem gaat!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:00

Ik kan hier echt niet tegen.

Ik vind het echt z'n lieve jongen.
En als ik samen met hem ben is het altijd geweldig. Gezellig.
En misschien is dit maar tijdelijk misschien ook wel niet....

Haha nog vaker wat doen? We spreken al zowat elke dag af... :P

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:07

Hoezo is het normaal dat je twijfelt? Ben ik dan abnormaal dat ik nog nooit één moment over mijn man, waarmee ik nu 17 jaar samen ben, getwijfeld heb :? ?

Volgens mij zijn twijfels een teken dat er toch ergens in je relatie flink aan gewerkt moet worden of dat je beter verder kan zoeken. Twijfel is (niet alleen in je relatie, geldt voor alles in je leven) een onderbuikgevoel dat je niet voor niets hebt.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:21

Dat gevoel heb ik ook Remy, mijn ervaring is dat twijfel een teken is dat er 'iets' niet goed zit :n Dat betekent ofwel dat er ergens aan gewerkt moet worden en dat het goed kan komen, ofwel dat je je gevoel gewoon moet volgen en een keuze moet maken :j

Ik ben nu 10 maanden samen met mijn vriend, even lang ongeveer als de TS, en heb nog geen seconde getwijfeld :n Ik ben er gewoon heel zeker van dat wij bij elkaar horen, en te oordelen naar zijn woorden denkt hij er net zo over :) Dat biedt nooit garanties voor de toekomst natuurlijk, maar twijfels zijn nooit goed...

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:53

lovelygirly schreef:
Ik kan hier echt niet tegen.

Ik vind het echt z'n lieve jongen.
En als ik samen met hem ben is het altijd geweldig. Gezellig.
En misschien is dit maar tijdelijk misschien ook wel niet....

Haha nog vaker wat doen? We spreken al zowat elke dag af... :P

Ik heb precies hetzelfde als jij Lovelygirly.
maar als ik er aan denk dat ik zonder hem verder moet dan begin ik al te huilen.
Hij is voor mij perfect en ik kan me gewoon geen betere jongen voorstellen.
Ik wíl ook helemaal geen andere jongen!
Maarja... waar komt dit gevoel dan ineens vandaan!?

Ik ben wel een erge nadenker, en erg onzeker.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:33

In mijn ogen ben je nu TE veel bezig om de goede punten en je fijne gevoel boven te houden. Geef eens toe aan je twijfel om erachter te komen waar het knelpunt zit.

Komt je twijfel boven? Ga eens na welke gedachte daaraan vooraf ging. Was het een bepaalde opmerking of een gevoel? Mistte je een klik of heb je op bepaalde momenten een andere gedachte?

Als je de twijfel boven hebt; dan kun je pas zeggen of hij zo geweldig is of niet. Je verstand zegt dat je van hem moet houden, maar je gevoel zegt heel wat anders.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:49

Toen ik een jaar of 16, 17, 18 was, toen had ik dit soort gevoelens vaak ook na een maandje of 8. Vreselijk! Maar ik wist dan genoeg: dit moest uit! Heb het dan ook vaker zelf uitgemaakt dan dat de ander dat deed. Op een gegeven moment hangt het gevoel en je vriend als een soort blok aan je been.. Vaak was ik dan een paar dagen wel heel verdrietig, maar na een week of 3 voelde ik me helemaal opgelucht! Je moet voor jezelf kiezen en niet uit medelijden bij hem blijven :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 15:58

Pletje123 schreef:
Toen ik een jaar of 16, 17, 18 was, toen had ik dit soort gevoelens vaak ook na een maandje of 8. Vreselijk! Maar ik wist dan genoeg: dit moest uit! Heb het dan ook vaker zelf uitgemaakt dan dat de ander dat deed. Op een gegeven moment hangt het gevoel en je vriend als een soort blok aan je been.. Vaak was ik dan een paar dagen wel heel verdrietig, maar na een week of 3 voelde ik me helemaal opgelucht! Je moet voor jezelf kiezen en niet uit medelijden bij hem blijven :)

Dan moet je wel weten dat dat je gevoel is en je keus. Ik had dit namelijk ook, al ging er wel veel gesprekjes aan vooraf met mijn beste vriendin. Uiteindelijk had ik het mezelf gewoon toegepraat dat het niet langer ging zo. Ben er geen moment verdrietig om geweest. Op dat moment overheersde bij mij het irritatie niveau.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:04

Hoe bedoel je je eerste zin Caesar? Ik snap em niet helemaal geloof ik :o

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:28

Pletje123 schreef:
Hoe bedoel je je eerste zin Caesar? Ik snap em niet helemaal geloof ik :o

Sorry. Ik bedoelde het meer op het gevoel van de TS. Dat ze een knoop voelt, maar niet weet waar die vandaan komt. Je kunt het wel bij elk ander gevoel dan verliefdheid uitmaken, maar het is altijd wat tactischer om na te gaan waar dat gevoel vandaan komt. Dan kun je je keus maken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:41

Ja dat klopt Caesar :) Je moet niet geheel impulsief te werk gaan.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 07:16

Ik heb er met mijn vriend een goed gesprek over gehad.
In het begin was het via msn. Het was een erg moeilijk gesprek.
En later ook nog in het echt. :)
En dat heeft me wel even goed gedaan.

Ik heb eerder wel eens getwijfelt.
Maar ik denk dat deels onzekerheid er ook achter zit.
Ik had eigenlijk altijd jongens gehad die uitwaren op 1 ding.
Die eigenlijk een beetje met mijn gevoel aan het spelen waren.
En nu krijg ik ineens een serieus iets....
Moet ik misschien toch aan wennen.

We gaan het gewoon proberen.
Ik wil wat we hebben gewoon nog niet op geven.

En die andere jongens.
Tja, die laat ik voor wat ze zijn.
Het is even dat ik er over ga denken, maar dat is nu wel weer over.
De minpuntjes van hun komen ook wel naar boven... :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:50

Nou fijn dat jullie gepraat hebben :) praten blijft tenslotte het belangrijkste om een relatie te kunnen laten werken mijnsziens :)
Ik heb in vorige relaties ook veel getwijfeld, dat kwam telkens na iets meer als een jaar.. En aldoor weer probeerde ik dan of ik die twijfel wat vaak gepaard ging met irritatie weg te krijgen, maar diep van binnen wist ik genoeg. Beide keren is het een half jaar later uit gegaan (ik wilde het altijd echt nog wel een kans geven).
Met mn huidige vriend ben ik nu iets meer als een jaar samen en die twijfels en irritaties zijn er nog steeds niet :) wel veel onzekerheden omdat deze relatie op zoveel punten anders/beter is en door die onzekerheden wil ik wel weer eens gaan twijfelen of ik wel goed genoeg ben enzo en of hij me nog wel leuk vind, maar daar praat ik dan gelijk over en dan is het meestal gauw weer weg :)