Ergeren aan buren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Ergeren aan buren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 18:43

Hoooi bokers,

Sinds de zomer hebben wij nieuwe buren, niks mis mee, maar het zijn Afghanen.
Veel problemen heb ik daar ook niet mee, maar wel aan hun..
Toen ze net kwamen moesten de oude bewoners de schuur afbreken, en wij een schutting plaatsen.
Kwam er een kerel genaamd K. om te vragen of wij ze willen helpen met opnieuw bestraten en de heg snoeien!
Eerst hadden we geen last van ze, maar naar een paar maanden begonnen ze te schreeuwem, midden in de nacht.
En aan de andere kant slaapt een klein kindje (4), en hun moeten er om half 6 uit, en mijn vader ook geregeld.
Muziek zetten ze ook hard, niet overdag, nee om 12 uur 's nachts tot half 4..
Opruimen doen ze niet, de tuin ligt vol troep, en flikkeren ook bij ons neer..
En ze geven een grote bek aan andere mensen..

Wel gaan de mensen met een tolk(ja, ze praten geen NL), om te zeggen dat dit stopt, want dit kan niet langer

Wat te doen?

Sorry voor dit gezeur, maar ik moet het even kwijt

Kus

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:45

politie en/of woningbouw bellen

Anoniem

Re: Ergeren aan buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:49

s'nachts kan je gewoon de politie bellen voor geluidsoverlast. en ik zou idd met de woningbouw/wijkagent gaan praten.
ook kan je proberen om met die mensen zelf te praten maar of dat helpt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:54

hebben wij zo ongeveer al 2/3 jaar. politie bellen heeft geen zin, die man is al bekend bij de politie maar ze doen er niks aan.stucadoren om 4 uur 's nachts, wietparty's, muziek keihard... en politie bellen heeft geen zin. we hebben al vaker midden in de nacht politie gebeld maar ze doen niks

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 18:56

kweenie,. ik zou de troep teruggooien en in een taal die universeel is vertellen dat ik dit soort dingen niet op prijs stel :)

tegen de politie zeggen dat als hun er nu niets aan doen dat je het dan zelf gaat doen kan ook wel eens helpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:00

idd, een beetje dreigen dan kunnen ze vaak ineens wel komen.. of blijven bellen, dan worden ze je vanzelf wel zat :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:33

Hebben jullie zelf al geprobeerd om met ze te praten?
Want die 'kerel' genaamd K. kan blijkbaar ook met jullie praten? Nu weet ik niet wat zijn relatie tot het gezin is, maar blijkbaar een bekende, anders vroeg hij niet om hulp.
( en trouwens, ik snap niet echt wat daar ergerlijk aan is, iemand die om hulp vraagt? )

En euh, je moet met ze praten met een tolk, maar je weet wel dat ze een grote bek geven :? Dan lijkt me die tolk ook niet nodig, als je ze toch al begrijpt.

Troep in hun eigen tuin, tja...het is misschien niet netjes... maar een ieder mag zelf weten wat hij/zij met z'n tuin doet toch? ( tenzij het ongedierte / overlast geeft uiteraard )
Troep bij jullie hoort natuurlijk niet, al een met de troep naar de buren gegaan? Met handen en voeten kom je een heel eind hoor :j En bijna iedereen begrijpt wel een 'No' of 'Not nice' :)

De opmerkingen als dreigen e.d. vind ik een beetje jammer eigenlijk.. Denk niet dat je daar een constructieve oplossing mee haalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:52

als er iemand tegen mij loopt te schreeuwen of op een bepaalde toon dingen roept dan hoef ik ze niet te verstaan, en dan maakt het me niet uit wat ze roepen maar dan weet ik wel dat het niet aardig bedoeld is, heb ik geen tolk voor nodig :n
dreigen bij de politie dat je zelf actie onderneemt bedoel ik daar mee, dus niet bij de mensen zelf (al kan je wel zeggen dat je de politie belt als ze niet stoppen, is geen bedreigen maar waarschuwen)
ik was hier heel snel klaar mee geweest.. ik moet smorgens ook om 6 uur mijn bed uit, en dan zit ik niet te wachten op keiharde muziek snachts :n

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:56

ik ook niet hoor dees.............. gekkenhuis :) :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 20:25

@ Kanelly
Praten met K. heeft geen zin, hebben we al gedaan, maar hij kiest kant voor de buren.
Woningbouw komt van de week met mensen aan andere kant praten, ook dat ik er last van heb als ik huiswerk maak enzo.