iemand heeft geld naar mij overgemaakt met een overschrijvingsformulier. deze is zondag de brievenbus in gegaan. hoe lang duurt het dan ongeveer voordat ik het op mijn rekening heb? (hun hebben postbank, ik ABN)
Een week volgens mij..moet worden verwerkt bij de bank. Van bank naar andere bank duurt sowieso al langer dan naar een eigen bank.
Je bedoeld met een acceptgiro zeker? Dat wordt in het weekend sowieso niet gedaan dus zullen ze het maandag wel hebben ingevoerd..Moeten ze het denk ik woensdag op zn vroegst hebben.
Dan moet je én de dagen van de TNT rekenen en de dagen die de bank bezig is om het te verwerken. Ik denk dat je ook zeker wel op een week ofzo mag rekenen
geen idee of dat een acceptgiro heet vrouwtje had geen internetbankieren, dus vandaar
Margreet
Geplaatst: 17-02-09 08:46
LiSSy schreef:
(hun hebben postbank, ik ABN)
Je bedoelt dat zij Postbank hebben?
tallechie
Geplaatst: 17-02-09 08:49
Dan duurt het ongeveer 5 werkdagen. Het zal dan maandag of dinsdag worden verwerkt. Zou je aan het einde van de week je geld moeten hebben.
Het gaat als het goed is niet met de TNT. Waarschijnlijk heeft ze het overschrijvingsformulier naar de bank gebracht. deze worden op een centraal punt verwerkt.
ach das gewoon twents hahaha alle taalfouten geef ik altijd gewoon op het feit dat ik uit twente kom, spreektaal wordt schrijftaal. lissy : duurt ongeveer 3 werkdagen, neem aan dat ze de acceptgiro bij de postbank door de deur heeft gedaan,,
Een overschrijvingskaart is geen acceptgiro en bij de postbank gaat het inderdaad via de post. Wat ik me meen te herinneren vanuit het verleden staat er 3 tot 4 werkdagen voor, maar houd maar rekening met een week dan kan het alleen maar mee vallen.