Hoe dit aan te pakken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Hoe dit aan te pakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 20:42

Ik heb vorig jaar aan de toenmalige vriendin van mijn broertje een tweepersoonsbed uitgeleend. Ook heeft ze in die tijd ook gebruik gemaakt van mijn fiets.
De relatie ging uit met mijn broertje. In goed vertrouwen heeft zij het bed mogen lenen en heb ik het niet direct teruggeëist.
Een half jaar geleden belde ze of ze het bed konden brengen over een uurtje. Wij waren die avond helemaal niet thuis, dus dat werd hem niet.
We hebben niets meer gehoord. Nu eist ze dat we deze week het bed komen halen, anders gooit ze het weg. Ze heeft het al die tijd gratis mogen gebruiken.
Dit voelt echt als stank voor dank. We hebben gezegd dat wij ook geen vervoer hebben en dat moeten regelen. We hebben voorgesteld dat we het halen tegen de vervoerskosten. Wil ze niet.
Hoe kan ik dit aanpakken? Ik wil mijn bed terug en wel op de plek waar ze het ook heeft weggehaald toen ze het wilde lenen.

Anoniem

Re: Hoe dit aan te pakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:58

Natuurlijk is het stank voor dank dit zo van je te eisen, maar ik zou hier persoonlijk toch boven blijven staan, het bed ophalen, er verder niet moeilijk over doen en je gewoon blijven bedenken dat jij in ieder geval zo vriendelijk was haar dat bed zo lang te lenen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:10

Ergens begrijp ik haar idee wel, dat dit nu zo moet.
Het is toch een herinnering aan je broertje. Of de relatie leuk of minder leuk ten einde is gegaan, na een poosje wil je toch die spullen wel kwijt.
Als zij geen mogelijkheden heeft om het terug te brengen, wat misschien ook wat pijnlijk kan zijn, wil ze graag dat jij het komt halen.

Ik had met m'n ex na drie maanden ook nog spullen van hem liggen, maar hij twijfelde er niet aan om ze op te halen. Dus heeft m'n zusje ze teruggebracht. Ik hoefde hem niet zo nodig gezien. Ik denk dat de ex van je broertje ook zo denkt..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:16

Ik vind haar reactie nogal raar en idd stank voor dank om je zo voor het blok te zetten ineens. Ben het verder wel eens met Nouks, gewoon ff je rug rechten en het bed snel proberen op te halen, dan ben je ervan af.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:11

Ik zou hetzelfde doen als wat nouks zegt denk ik. Gewoon gaan halen en verder er maar niet meer over na denken. Jij hebt je best gedaan, meer kun je niet doen.
Maar ik kan me ook wel vinden in het verhaal van janine, misschien wil ze je broertje niet onder ogen komen? Er kunnen tal van redenen zijn waarom ze nu zo doet.. maar het blijft gewoon rot dat ze nu zo doet..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:22

Nou ik vind eigenlijk dat ZIJ het terug moet brengen. Zij heeft dat bed mogen lenen en lijkt mij dus normaal dat zij zelf het ook weer terugbrengt.......? !!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 08:24

Bitterbal schreef:
Ik zou hetzelfde doen als wat nouks zegt denk ik. Gewoon gaan halen en verder er maar niet meer over na denken. Jij hebt je best gedaan, meer kun je niet doen.
Maar ik kan me ook wel vinden in het verhaal van janine, misschien wil ze je broertje niet onder ogen komen? Er kunnen tal van redenen zijn waarom ze nu zo doet.. maar het blijft gewoon rot dat ze nu zo doet..

Ik woon op mezelf, dus mijn broertje komt ze niet tegen. Het lijkt erop dat ze het komt brengen deze week.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:29

Dat is goed nieuws TS, toch wel fijn dat ze het nu kom brengen :j

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:58

nou stank voor dank, zo klink het voor mij ook idd.. wel fijn dat ze het nu idd zelf komt brengen ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:21

Dat is erg netjes van d'r! :)
Al kan ik me ook goed voorstellen dat ze het moeilijk vind om jou onder ogen te komen. Wij bokkers weten natuurlijk niet wat er zich heeft afgespeeld. Hoewel er tussen mij en mijn ex niets ernstigs was gebeurd, vond ik het verschrikkelijk toen zijn zusje hier weer over de vloer kwam. Ik heb toen wel even moeten slikken. Ze zal haar redenen wel hebben voor haar gedrag. :)