Zomaar geld huurtoeslag??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diamante

Zomaar geld huurtoeslag??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 20:41

Ik kijk net op mn rekening, ineens 161 euro van de belastingdienst aan huurtoeslag ... jan-dec huurtoeslag 2009 staat erbij.

Normaal gesproken krijg ik een bedrag van 105 euro per maand
en staat er gewoon de MAAND bij.

Wat is dit?
vertrouw het niet echt, dalijk kan ik ineens geld gaan terug betalen ofzo.

Iemand enig idee?

onley

Re: Zomaar geld huurtoeslag??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:42

is je huur verhoogt?
of heb je te weinig gekregen over 2008 ?

gewoon even bellen he ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:43

bij mij is de huurtoeslag verhoogd, zonder dat er andere kosten omhoog zijn gegaan, ook is mijn zorgtoeslag verhoogd, heb je er echt geen brief over gehad?

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 20:45

Nee ik heb er verder geen brief over gehad ofzo ..

Bel morgen iig even, maar was wel heel benieuwt!
Dalijk ben ik blij met geld wat miss een foutje is ;)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:45

Toeslagen worden altijd berekend op gegevens uit het verleden die bekend zijn bij de Belastingdienst en ze worden nogal eens geïndexeerd. Het is idd zaak om zelf na te gaan of dit juist is, want als naderhand blijkt dat je teveel ontvangen hebt, moet je idd terugbetalen.

Je kunt hier je huur- en zorgtoeslag 2009 wijzigen: http://toeslagen.nl/particulier/huurtoe ... /download/

Juist bij voorschotten (maandelijkse belastingteruggaves vanwege bv hypotheekrente) en toeslagen is het ontzettend belangrijk om die ieder jaar heel goed te controleren...

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 20:48

ik snap dr geen drol van :+
Mijn vriend en ik studeren beide, leven van studiefinanciering (wat niet tot inkomen behoort) en hebben allebei geen inkomen verder.
Dan kan er toch eigenlijk niks 'fout' of anders zijn?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:50

De Belastingdienst kijkt naar gegevens uit het verleden en ze indexeren, dus het kan wel degelijk zo zijn dat je teveel terug gaat krijgen... Je kunt op de site van de Belastingdienst ook proefberekeningen maken voor de toeslagen, dat is een paar minuten werk en je weet direct of het klopt wat je terug gaat krijgen. Kan je een hoop ellende besparen...

Diamante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 20:52

De proefberekening heb ik gemaakt... daar komt gewoon die 105 euro per maand uit.

Deze 161 euro die ik nu heb gekregen is volgens mij niet voor één maand. er staat namelijk jan-dec bij.
Wat is dat dan toch voor bedrag?

Haha voel me een beetje dom nu :P

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:01

Lang leve de belastingdienst. Ik krijg ineens weer zorgtoeslag, terwijl ik daar volgens mijn eigen berekeningen toch echt geen recht op heb. Grrrrr. "Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker". Ja ja, mafkezen :+ Ach, gelukkig valt dit in het niet met andere akkefietjes die ik met de belastingdienst heb gehad.....

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:01

Jan-dec zal wsn zijn dat dit gewoon je maandbedrag is tot en met december 2009. Je moet een brief gekregen hebben daarover, met een totaalbedrag en een bedrag per maand. Ik neem aan dat het totaalbedrag dat je krijgt dan € 1.932 ipv € 1.260 is.

Je kunt dat morgen ff kortsluiten bij de afdeling Toeslagen en dan toch ff het wijzigingsprogramma invullen en indienen... Anders kun je met een beetje pech volgend jaar bijna € 700 terug gaan betalen...

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:50

Ik heb vandaag ook mijn huurtoeslag gekregen, terwijl deze normaal pas op de eerste werkdag na de 19e wordt gestort. Maar bij mij staat er wel gewoon Maart bij.