We zijn bezig de zolder opruimen, ik heb daar heel veel spullen van mij gedropt. Waarvan ik zo iets had, jah doe er niks meer mee, maar weggooien mag ook (nog) niet.. Dus huppa ik plante het wel op zolder neer. We hebben een mega grote zolder.. En hij staat gewoon helemaal vol. Uiteraard met rommel, maar ook dierbare dingen of spullen voor vakantie/kerst/pasen/sinterklaas etc. Dus eigenlijk een combi van van alles..
Nou goed, wij zijn dat nu dus aan het uitzoeken. Wat niet even in 2 daagies is gebeurt, maar je minstens toch echt wel een week voor nodig hebt.. (minstens hè). Nou krijg ik dus heel wat spullen die ik daar toen der tijd neer gelegd heb terug van zoek maar uit. M'n ouders zeggen telkens weer, wil je dit niet bewaren (bv. een pen die het nog wel doet maar onder het stof zit verfvlekken erop (was vroeger nog al crea bea, kun je zelfs aan m'n vloer nog zien
) en vind ik er alles behalve 'schoon' uitzien). Ik zo, dat vieze ding kun je toch beter gewoon weggooien? (en wat is een pen nou
) Zo zijn er ook meer dingen, bv. aantekeningen die je op school hebt gemaakt. Schriften gooi ik neit weg, maar losse blaadjes bv. weer wel.. Of speelgoed waar je echt niks meer mee doet, kraaltjes etc.Hun hebben overal wel een reden voor waarom je het zou kunnen bewaren of "later voor je eigen kinderen", sommig speelgoed bewaar ik wel hoor. Dat vind ik gewoon zonde om weg te doen, en m'n ouders willen zelf ook speelgoed van ons (m'n broertje en ik) bewaren voor "als we opa en oma worden"

En wij krijgen maar te horen, jullie gooien veel te snel dingen weg en jullie gooien te veel weg!!
Maar ik heb zo iets je kunt toch niet alles bewaren
? Het is gewoon niet normaal hoeveel we bewaren, we hebben echt een grote zolder en daar kun je alleen nog je kont in keren (terwijl je er makkelijk een binnenspeeltuin zou kunnen maken bij wijze van
) Ben ik nou te makkelijk met weggooien of m'n ouders te moeilijk
?

Schooldingen als schriften en agenda's.. Tja, stonden wel grappige dingen in, alleen heb ik ze wel weg gedaan. Dit omdat wij vroeger een schrift hadden op school. Geweldig om terug te lezen over 'geheime' liefdes en acties van anderen die nodig besproken moesten worden enzovoorts
Van het voorjaar maar even weer een grote voorjaarsschoonmaak op mijn slaapkamer houden 
) om nog maar te zwijgen over al dat servies, kleren, speelgoed, onderdelen uit dingen waarbij bv het apparaat kapot was maar dat onderdeel nog goed.