leuk, die FNRS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

leuk, die FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 13:09

Ben april vorig jaar verhuisd, mijn eerste eigen huis :D
Dus ik netjes overal adreswijzigingen doorgeven, alles geregeld.
Maar van de FNRS kreeg ik maar geen reactie, dus in totaal heb ik 5 mails gestuurd met mijn adreswijziging. Wel elke keer netjes een bevestiging dat ze mijn mail gehad hebben maar ik kreeg nooit een brief of rekening oid van ze.
Dus in januari heb ik voor de zekerheid ook maar per post de wijzging doorgegeven, maar weer geen reactie.
Er komt ook best wat op je af als je een huis koopt en opeens alles zelf moet doen dus ik dacht dr ook niet steeds aan dat hum niet reageerden.
Vanochtend dacht ik er weer aan dus heb ze ff gebeld.
Ze hadden volgens hun helemaal niks doorgekregen etc en hadden alles naar mijn oude adres gestuurd.
Ja daar kom ik dus niet meer, en ja omdat ik maar niet betaalde hadden ze een incasso buro ingeschakeld en waren de kosten inmiddels opgelopen tot 90! euro. Of ik dat dan nu maar ff wilde betalen.
Nou nee dus, ik heb alles geregeld en hub hadden het dus niet goed voor elkaar, dus ik dat incassoburo bellen. Hadden er alle begrip voor, heel vriendelijke en meewerkende meneer, geen kwaas woord over hem. Dus hij had voor mij naar de FNRS gebeld en uitgelgd hoe het zat.
Nou wil de FNRS dus wel de helft betalen en moet ik dus alsnog 45 euro betalen omdat hun blijkbaar niks met mijn wijzigingen gedaan hebben. Heb aan de medewerker van het incassoburo gevraagd wat dr gebeurt zou zijn als ik niet ff had gebeld en het verder vergeten zou zijn, dan had ik dus voor de rechter moeten komen, en dat alles omdat hun een fout gemaakt hebben.
Sorry maar de stoom komt nu ff uit me oren. -:(-
Wat zouden jullie doen, die 45 euro betalen en zo is het goed of weigeren?

Rytm

Re: leuk, die FNRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:19

Hoeveel is het lidmaatschap van de FNRS ook alweer?
Rond de 30 euro toch? Ik zou dat gewoon betalen en de rest kunnen ze naar fluiten lijkt mij. Heb je die mailtjes en een kopie van die brief nog?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:23

Ik zou ook het lidmaatschap betalen en voor de rest een aangetekende brief sturen met de kopieën van je mails en brief. En tegelijkertijd een klacht indienen over de slechte service die ze verlenen :D

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 13:24

heb geen kopie van de brief, wel nog de bevestgings mailtjes die ik terug heb gekregen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:28

Staat daar de titel van je mail bij? Iets in de trant van "verhuizing" of "adreswijziging"?

Want daarmee sta je in principe ook al sterk. Dat is bewijs dat zij het wel ontvangen hebben, maar er gewoon niks mee gedaan hebben :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 13:30

nee staat geen titel bij.
Alleen de bevestiging dat ze hem ontvangen hebben.
Maar ze kunnen naar de rest van dat geld fluiten. Zijn ze nou helemaal!! (sorry word steeds kwaaier)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:32

Heb je ook de mailtjes die je zelf hebt gestuurd niet meer bij verzonden items staan?

Kan me goed voorstellen dat je hier kwaad van wordt :(:)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:36

KNHS, FNRS beide een pot nat.

Verstandiger was om het meteen telefonisch te doen, mail werkt bij beide partijen voor geen meter...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 13:41

Als ik dit had geweten had ik idd telefonisch gedaan. Maar Over het algemeen wil iedereen het schriftelijk ontvangen dus heb ik het zonder nadenken op deze manier gedaan.
De mailtjes zelf heb ik niet meer, heb dr ook nooit bij nagedacht dat je ze evt zou moeten bewaren.
Ik dacht echt zo van, ik heb het doorgegeven, zo is het goed.
En als dan blijkt dat hun ergens iets fout gedaan hebben mij dr voor willen laten betalen. Nou mooi niet!!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:47

Vaak staat er in verzonden emails, ook nog je emailtjes die je naar hun hebt verstuurd. Die kun je ook gebruiken als bewijs ^^
Maar erg balen van hun zeg! Denk je dat je er alles aan doet om hun op de hoogte stellen, en nu dit!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 21:59

Ze kunnen gewoon naar dat geld fluiten.
Ben nog steeds kwaad :(

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:58

Geef je groot gelijk in 2007 is mijn pony overleden, gelijk startkaart afgemeld diezelfde maand nog voor november omdat het anders niet meer kan, krijg in in 2008 nog 3 keer een rekening van de manege dat ik alles moet betalen! na de eerste brief gelijk gebeld dat ik alles al in Juli 2007 schriftlijk alles heb afgemeld, nou et zou gegeregeld worden (dit was in januari) Daarna rond juni weer dezelfde rekening en verdomme in novevember nog 1 nou ik ben echt volledig geflipt aan de telefoon, ik had al 3 keer aangegeven dat mijn pony dood was en ik gelijk heb afgemeld. (heb trouwens nooit wat hoeven te betalen)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 11:25

Zo dat is helemaal erg, als je pony al is overleden...
Als nog sterkte met het verlies.
Ik betaal gewoon mijn contibutie en die incassocosten kunnen ze cht naar fluiten. Moeten ze hun zaken maar goed regelen.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:13

Hmm, normaal zijn ze helemaal niet zo moeilijk. Ik had laatst iemand die ook verhuisd was, maar helemaal niets doorgegeven had (pas na een jaar ofzo) en die hoefde alleen maar 14,- euro te betalen. Heb je de FNRS zelf al gebeld? Maar toch ben je zelf ook fout. Je weet wanneer je ongeveer een rekening mag verwachten want dat is altijd voor de afgiftedatum dus had je zelf al eerder contact op kunnen nemen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 16:28

Tuurlijk had ik dat moeten weten.
Maar had best veel aan me hoofd en dacht dr dus niet een ander achter ze kont aan te lopen terwijl ik alles geregeld had.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:37

Soep wordt niet zo heet gegeten als ie opgediend wordt.
Blaas maar lekker even uit, gil maar tegen de muren. Doe een dansje eet een koekje. Zo, en nu mag je ze even uitlachen.
Rustig blijven,
Jij gaat dat bedrag niet betalen, dat is duidelijk. Wat je moet doen is van de week even een mailtje maken waarin je de nu door jou hier omschreven communicatie even bevestigd. En waarin je ze nog eens zoetjes wijst op jou voornemen niets te betalen aangezien jij er alles aan gedaan hebt hen op de hoogte te brengen van het feit dat.... Voeg daarbij de data van alle bevestigingsmailtjes en wacht verder af.
Ze zullen nog wel een keer of wat gaan sputteren en je misschien proberen te intimideren met het incaso bureau. Gelukkig heb je die steeds ge cc't dus die zijn al helemaal op de hoogte van wat er aan de hand is.
Hebbie een rechtsbijstand? Dat zou mooi zijn kun je fijn terug intimideren.

Het gaat nog al wat energie kosten, zij denken namelijk dat zij een langere adem hebben dan jij, gewoon volhouden meid en anders opzeggen......
Succes

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:43

Betaal jij nou maar alleen het lidmaatschap. ;)
Als jij bewijzen dmv e-mails hebt van de adreswijziging, kan jou niets verweten worden.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:03

mrie, moest toch stiekem ff lachen om je eerste regels, je hebt gelijk en ze zijn het niet waar je druk om te maken.
Heb me ff flink uitgeleeft op het schrobben van mijn badkamer, zo is die enrgie toch nog ergens goed voor die je krijgt van het kwaad wezen :D

En ik ben nog steeds heel kwaad :o
Heb idd een rechtsbijstandverzekering dus als ze echt moelijk gaan doen gooi ik die wel ff fijn om hun oren.
Zal zo het lidmaatschap betalen.
Met een klachtenbrief/mail zal ik nog ff wachten omdat ik bang ben in mijn kwaadheid verkeerde dingen te zeggen

Stelletje *piep* -:(-

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:28

Helemaal goed, ben trots op je.... :wave: