Volwassenen onderwijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Volwassenen onderwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:31

Zijn hier mensen die bezig zijn met het halen van hun middelbare schooldiploma op het volwassenen onderwijs (of die dit hebben gedaan)?
Ik ben ooit begonnen op het gymnasium maar na 2 jaar ben ik gewoon vwo gaan doen. Vorig jaar ben ik blijven zitten in de 5e en ik ben nu naar 5havo gegaan. Het gaat nu goed, ik doe m'n best en zie dat daar resultaat van komt. Ik word er zelfs zo gemotiveerd van dat ik hierna nog graag m'n vwo zou willen doen, op het volwassenen onderwijs. Ik moet er namelijk niet aan denken om tot m'n 20e op een middelbare school rond te lopen.
Hoe zijn jullie op het volwassenen onderwijs terecht gekomen en hoe bevalt het jullie? Welke lestijden heb je en hoe is de begeleiding?

WillemYntJee

Re: Volwassenen onderwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:34

Gebruik de zoekfunctie even zou k zeggen, er zijn al genoeg topics over de VAVO.
K heb 7 jaar lang gymnasium gedaan, 1 x blijven zitten en toen gezakt, dus doe nu havo op de vavo. Bevalt me prima en k heb straks gewoon mn papiertje. Hoef gelukkig maar 3 vakken te doen, dus zit maar 12 uur op school. 1 dag vrij en verder alleen maar halve dagen :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:37

Ik heb het in '98-'99 gedaan, alweer een tijdje terug dus.

Ik was 2 keer blijven zitten in 5 VWO (eerste keer door de ziekte van pfeiffer, 2e keer doordat ik het totaal verkeerde vakkenpakket had gekozen). Dus ik moest van school.
In 1998 ben ik begonnen aan het volwassenonderwijs, 5-6 VWO in 1 jaar, met een totaal ander vakkenpakket.
Van elk vak had je 2 blokuren per week, dus per keer anderhalf uur les. Aanwezigheid was niet verplicht, maar als je meer dan 90% van de tijd aanwezig was geweest, kreeg je een extra tentamenkans.
In totaal had je dus per vak 3 uur les per week X 7 vakken = 21 uur les per week. De begeleiding was prima, ontzettend gemotiveerde en vriendelijke leraren. En wat mij zo goed beviel is dat je werd aangesproken op je eigen verantwoordelijkheid: toonde je inzet, dan wilden ze veel voor je doen. Was je er niet, dan was dat je eigen verantwoordelijkheid.
Ik had 2 dagen per week tot half 6 les, maar vaak 's morgens vrij. Dat besteedde ik dan aan mijn huiswerk.
Uiteindelijk ben ik geslaagd met prima cijfers (7's 8'en en een 9) en ik heb daar een fijn jaar gehad :j

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 13:19

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 14:47