[ENQ] voor meisjes 13 - 16 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vlieg

[ENQ] voor meisjes 13 - 16 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 13:19

Voor mijn opleiding (SW) moet ik een klein onderzoekje doen.
Ben je van het vrouwelijk geslacht en tussen de 13 en 16 jaar dan kun je mij helpen door de onderstaande vragen te beantwoorden.
Wil je je antwoorden niet open en bloot op het forum zetten dan kan het uiteraard ook via PB.

Alvast bedankt!

Leeftijd:

Kledingmaat:

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat:

Wat is voor jou het schoonheidsideaal?

Wat is voor jou de ideale kledingmaat?

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken?

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier?

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom?

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt?

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou?

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)?

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?)

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?

Evt. Opmerkingen/aanvullingen:
Laatst bijgewerkt door Winged op 15-02-09 14:42, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:24

[LZP] > [STW]

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:31

Leeftijd: 14

Kledingmaat: M/L/XL

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Nee.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? : Het innerlijk en tevreden over jezelf zijn.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? S/M

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Veel.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ik lijn me hele leven al bijna. Alle lekkere dingen laten staan.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Me buik en gewoon me vet.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, Ik zit er dan heel erg mee en denk er lang over na.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? ja

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Vet wegzuigen :P

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Nietveel. Ik wil me zekerder voelen.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee, Wel over de kleding

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? This mooi om te zien en zou het wel willen hebben.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:33

Leeftijd:
15, in Apr 16

Kledingmaat:
36, broek: 27/34

Redelijk .

Iets dunner

Die ik heb.

-

Meerdere malen, minder eten, meer sporten

Naja niet echt heel ontevreden,

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?
Hmm, zou het niet leuk vinden maar me er ook niet iets van aantrekken

Misschien ooit mijn borsten :P Heb nu 70 C/D, mag wel 1 cupje groter

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?
Zie hierboven .

Iedereen vind dun mooi, maar daar ben ik het mee eens, jou niet van echte dikke mensen .

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?
Misschien wel mijn gewicht, maar zo ie zo zou ik niet dik wilen zijn.

Mooi .

Ja, boulimia en anorexia

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?
Ja, ieder zijn ding, ben er niet persee tegen.

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:34

Leeftijd: 16

Kledingmaat: 36

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: ja, over het algemeen wel.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? weet niet.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? minder snoepen, meer bewegen

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? ja, gewoon niet eten :P

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? kleine borsten

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Dat ik klein ben en kleine borsten heb. tjaa... dat is niet leuk om te horen natuurlijk, daar wordt ik onzeker van.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee, God heeft je zo gemaakt en daar moet je maar tevreden mee zijn.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Geen dus, mensen moeten je nemen zoals je bent.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Lees wel tijdschriften en kijk reclames (maar die vind ik allemaal zo nep) verder google ik veel als ik iets wil weten.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Klein beetje

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Meestal zijn ze wel mooi, maar ik vraag me altijd af of dat hun eigen figuur is of dat ze erg aan de lijn zijn.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, zij kotst haar eten uit.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ken ik niet. heeft dat iets met anorexia te maken of zo?
Laatst bijgewerkt door o0Michelle0o op 15-02-09 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:35

Leeftijd:14 (sinds vandaag)

Kledingmaat: ongeveer 170-176(staat in een shirtje van mij die net te kort is)

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: ja hoor

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? weet ik niet precies.Misschien een normaal figuur hebben?(niet te dun niet te dik enz)

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? weet ik niet

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? weet ik ook niet

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier?nooit.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? haha,mijn neus :') te puntig

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Oh ze maken wel eens opmerkingen over mn rode haar ik probeer me er gewoon niks van aan te trekken

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? als je tanden bleken of haar verven enzo onder plastische chirurgie verstaat...(niet dat ik dat wil doen ofzo)

weet ik echt niet
door al die graatmagere modellen willen veel mensen ook zo dun zijn..
Nee.Maar als ik een foto zie met een model die een leuk kledingstuk aan heeft(grappig shirtje ofz)dan kijk ik daar wel extra naar bij het winkelen of ik zoiets tegenkom.Maar dat heeft niet echt wat te maken met het uiterlijk
echt erg.Dat je er zo uit wilt zien.Ik vind het je helemaal niet knapper maken.Kijk bijv eens:
http://www.nothinspiration.com/wp-conte ... hunter.jpg
Nee,niet dat ik weet
-
Nee

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:35

Leeftijd: 14, over een week 15

Kledingmaat: 36 en soms 38

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja redelijk.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Iemand die straalt, en dus lekker in zijn vel zit.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? Ik denk maat 36 of 38.

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Gewoon minder snoepen, en meer bewegen.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja, door minder te snoepen, en meer te bewegen.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Ja, over mijn buik, en mijn bovenbenen. Mijn buik is een beetje bol, en mijn bovenbenen iets te breed.
Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Nee, nog nooit gehad.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Ja, als je ergens echt last van hebt (overtollige huid ofzo) als het er maar natuurlijk uitziet.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Zou ik nu nog niet weten.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Een grote, in tijdschriften en op tv zie je allemaal dunne modellen. Daardoor lijkt het net alsof iedereen een maatje 32 zou moeten hebben, en dat je dan pas 'knap' bent.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Onbewust wel, iedereen zegt dat het niet uitmaakt hoe je er uit ziet, maar het speelt wel.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Het lijkt vaak ongezond, en onnatuurlijk.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, anorexia.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja , ik weet wat het voor sites zijn, heb er wel eens door nieuwsgierigheid opgekeken, ik ben er zelf tegen.

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:38

Leeftijd: 15

Kledingmaat: 36/38

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ik zou het liefste een maatje kleiner willen.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Goed in verhouding zijn en een mooi gezicht.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? minder vet eten en meer sporten

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja,minder vet eten en sporten

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn buik,zou hem liever wat strakker willen.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Mijn vader over mijn gewicht,hier werd ik onzeker van.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Ja

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Liposuctie

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Een kleine

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Dat vind ik heel fout

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ik heb ze welleens bekeken en ben er tegen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:41

Leeftijd: 16 jaar

Kledingmaat: S-M

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Euhmm, niet echt :P

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? iemand met een mooi lijntje, normale boezem, en uitstraling

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34-36

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Op een verschikkelijke manier lijnen

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja, op de verkeerde manier :P

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Ja, mijn armen zijn té gespierd om mooi te zijn & ik vind m'n borsten iets té (D-cup)

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Niet perse, maar een gemene blik doet meer dan 1000 woorden :)

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? misschien wél

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? mijn kringen rond m'n ogen weghalen & lipposuctie, helaas zijn er die stomme littekens

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? een heet grote rol, maar er al altijd een schoonheidsideaal zijn, met of zonder de media :)

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? ja

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? net iets té mager, maar soms kan het er mee door

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) ja, anorexia nervosa

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? ja & ik ben eigenlijk niet 100% tegen :)

Dooortje

Re: enquete voor meisjes 13 - 16 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:53

Leeftijd:
16 jaar

Kledingmaat:
34/36

Ja hoor :j

iemand met een mooi gezicht, goede verhouding, zelfvetrouwen

Maatje 36

Best wel veel, maar het moet wel gezond blijven. ;)

Nee, ik ben nooit te dik geweest.

Mijn buik, die mag wel iets platter.

Nee, nog nooit gehad

Nee, je moet tevreden zijn met wie je bent.

Geen. ;)

Een grote rol, door té dunne modellen willen meer mensen er zo uit zien.

Ja.

Ik vind die mensen té dun, en niet mooi meer.

Nee.

Ik heb er wel eens opgekeken, maar snel weer weg geklikt.. vind het echt vreselijk dat mensen elkaar aan moedigen om niet te eten, en wat je eet uit te spugen. Ik ben er dus tegen.

paasei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:00

Leeftijd: 13 jaar

Kledingmaat: Maat S, 176, 36

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Jawel

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Slank, mooi gezicht.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? S, 38

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Vinger in me keel steken, niet meer eten

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? puistjes

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Negeren en me poedersuiker voelen.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Een hele grote rol.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Ja

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? TE dun.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ik hbe er weleens op gekeken, ben er tegen

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: -

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:01

Kledingmaat: 36/38 licht eraan welk merk

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: beetje er mag wat gewicht vanaf verder niet

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? zelfvertrouwen (wat ik helaas niet veel heb)

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 36

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? als je gezond left en gezond gewicht hebt niets

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? ja minder chips/snoep eten

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? mijn rug waarom : allemaal rode plekken oer lelijk

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? zovaak ben veel gepest geweest op de basis school ik deed er niets mee ik was zoals ik was en het boeide me verder niet

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? nee ben tevreden met me zelf

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? veel mensen willen er vaker nog perfecter uitzien

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? stiekem een beetje ;)

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? ik vind het afschuwelijk als ze het express doen maar er zijn mensen die er gewoon niets aan kunnen doen

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) ja anorexia

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? weet wat het is heb er nog nooit op gekeken

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:05

Leeftijd: Zestien.

Kledingmaat: 36, 38 soms ook wel 40 (hangt af per merk).

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Absoluut.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Uitstraling en goede verhoudingen vind ik belangrijk, niet te groot, niet te klein, niet te dun, niet te dik. Normaal. :+ Ik vind het niet mooi dat iemand hyperslank is en dan een cup E heeft.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? Voor mij persoonlijk? 38 denk ik

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Minder snoepen, gezonder eten maar niet drastisch minder gaan eten.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Door wat minder te snoepen.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Uhm, m'n navel (ik heb een breukje) en m'n linkeroor (is niet even groot als m'n rechter). Soms mijn benen, als er kringen op staan.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Neen.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Mijn navel zou ik wel laten doen. :j Maar ook enkel omdat dat iets is dat makkelijk kan verholpen worden. Misschien doe ik het later wel.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Zie vorige vraag, maar voor de rest zou ik, op mijn navel na, niets doen. Zeker geen borstvergroting ofzo!

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Ik denk een redelijk grote, we worden heel vaak geconfronteerd met beelden van 'de perfecte vrouw'.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Soms vind ik modellen helemaal niet mooi, bv. omdat ze te mager zijn, en ik probeer me er niet door te laten leiden, makkelijk is echter anders.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Ik kan er niet naar kijken, ik vind het zo lelijk en 'vies'.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, iemand die anorexia heeft gehad.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ik weet wat het is, nog nooit op gekeken en ik ben er 100 % tegen! Gewoon walgelijk dat zoiets bestaat..

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:07

Kledingmaat: s/m

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: gewicht niet kledingmaat wel

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? weet niet

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? S

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? vanalles sporten enz

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? uhm ja bijna hele dag niet eten maar dat is niet goed

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Ja me dikke kont ik vind gwn te dik :P

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? niet echt eigelijk ze zeggen wel uit me klas je bent dik maar dat zegge ze tege iedereen

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? uhm nu nog niet

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? mischien vet weghalen?

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? ?

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? niks te mager vind er vreselijk uitzien

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) ja meisje van 17 super mager weet niet de maat

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?ik ben er gwn tege nog nooit op gekeken

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: niks eigelijk

stoplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:15

Leeftijd: 15, in maart 16

Kledingmaat: shirt: XS/S broek: 36/38

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja, redelijk.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Slank, platte buik

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 36/38

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Gezonder en minder eten

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Minder eten, niet snoepen tussendoor

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Buik mag iets platter

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Nee, niet echt

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee, zeker niet. Ben best tevreden met mezelf, en zou me ook nooit laten ombouwen!

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Geen

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Hele grote rol, zeker bij onzekere personen

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Heeft wel invloed, maar zou niet minder gaan eten omdat iemand dunner is dan ik. Kan ik mezelf wel meteen uit gaan hongeren :Y)

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Lelijk, dat is echt te dun...

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja, weet ik, nooit op gekeken en ben er echt tegen.

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:20

Kledingmaat: S-M & 36-38

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? felblauwe ogen & bruin haar

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? wat ik nu heb

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? /

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? neen

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? de lengte van mijn benen, geeft heel vaak problemen met kleren & paardrijden,...

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? ik negeerde het gewoon

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? neen

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? /

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? 'k weet niet ze beinvloedt wel veel

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? neen

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? moeten hun maar weten, ik ga er niet naar streven

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) neen

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? ik begrijp wat er in ze omgaat maar ben ook niet helemaal voor

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:22

Leeftijd: 14

Kledingmaat: Als de maat normaal uit valt een S :P

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja :)

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Alles een beetje in verhouding.

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Sporten/geen snoep.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Stoppen met veel snoepen.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Nee niet echt, boezem mag wat groter maar dat groeit vast nog wel.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, vaak zat. Ik word ondanks mijn b cup toch nog een platte plank genoemd. Zonet toen ik terug fietstte van paardrijden werd ik nog 2 keer lelijk genoemt. Ik had dan ook wel 4 uur in de regen gestaan... Meestal doet het enorm zeer als iemand een rot opmerking over mijn uiterlijk maakt en dan is mijn humeur ook behoorlijk naar beneden.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee, ik heb gister nog op tv gezien hoe dat gedaan word. Nee dankje...

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Geen.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Veel. Meiden willen ook zo dun worden.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee niet echt.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Afschuwelijk. slank is mooi, mager niet.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Nee??

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:24

vlieg schreef:
Voor mijn opleiding (SW) moet ik een klein onderzoekje doen.
Ben je van het vrouwelijk geslacht en tussen de 13 en 16 jaar dan kun je mij helpen door de onderstaande vragen te beantwoorden.
Wil je je antwoorden niet open en bloot op het forum zetten dan kan het uiteraard ook via PB.

Alvast bedankt!

Kledingmaat: 34/36

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? heb ik niet echt

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? normaal, 34/36

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? beetje meer sporten ofzo

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? nee.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? ben nergens ontevreden over ;)

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? nooit echt serieus, hooguit als grapjes ;)

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? nee

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? geen

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? een grote rol, zoals ze op tv zijn schijnt het beste te zijn ofzo..

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? ik snap niet dat zulke mensen nog op de foto mogen...

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) nee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? weet het wel, nog nooit op geweest, ben er tegen ;)

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:25

Leeftijd: 14 jaar, over 2 maand 15

Kleding maat wel. Gewicht.. mwoa.. kan lichter.. ik weeg 63.5 kilo. Zou graag toch wel 5 kilootjes lichter wegen.

? idd slank platte buik, wel mooie ronde vormen zeg maar, kleine schoenmaat, egale huid etc...

36/38 :D
nvt
ja...
Helemaal niets meer eten,
Alleen snoep latenslaan
ehm.. sja voor de rest niet

ja. Ehm mijn buik, wat platter.
En altijd die dikke wallen/donkere kringen.
en mijn grote schoenmaat ( 42/43)

nee.
nee ben bang voor naalden XD

ehm liposuctie

het vergroten van de onzekerheid bij meiden.

soms wel soms niet licht aan mijn emotie dat moment
te dun
ja zo veel.
Anorexia, boulimia

ja, ja en giga tegen.
/

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:26

Kledingmaat: 38

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: er zou wat vanaf mogen (vreetbuien op het moment :P)

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? taille die je goed ziet, beetje het beeld van plusmodellen

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? lijnen op de sonja bakker-manier met een eigen draai eraan

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? ja, een tijdje sonja bakker gedaan en een tijdje op mijn eigen manier gezond gegeten en veel bewogen

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? mijn enórm (overdreven) gespierde bovenbenen en mijn buik, mijn 'onderkin'

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? ik geloof het niet, als het wel zo is was het in ieder geval niet erg kwatsend, anders zou ik het nog wel weten

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? nee. ik lijk liever niet op een barbiepop

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? áls ik dan zou moeten kiezen zou het denk ik liposuctie worden

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? een heel grote rol. Als ik kleding koop en ik zie alle modellen van bladen en tv voor me en kijk dan in de spiegel, zakt mijn zelfvertrouwen ongeveer tot 0. dit kan trouwens sowieso elke minuut omhoog en omlaag gaan hoor ;)

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? niet bewust, maar ik denk dat bijna iedereen daar onbewust wel door geleid wordt

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? meestal vind ik het echt lelijk. van die knokige armpjes en beentjes! in bikini zou ik me volgens mij zelfs niet prettig voelen in die maat. liever iets dikker dus.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) nee, (gelukkig) niemand

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? ik weet wat het zijn, en heb er wel eens op gekeken omdat er toen iets over op tv was geweest. niet voor mezelf dus! ik vind het echt vreselijk, en je moet toch wel echt iets mankeren in je hoofd voor je al die onzin op die sites gaat geloven!

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: -

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:28

Leeftijd: bijna 14.

Kledingmaat: M

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Hmm, niet met mijn gewicht, kledingmaat gaat.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? slank platte buik, wel mooie ronde vormen zeg maar, kleine schoenmaat, egale huid etc...

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? veeel.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Minder eten.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Ja, mijn gewicht (60 kilo, 1.69) en figuur.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Nee..

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Niet nodig

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Niet nodig.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Een grote rol, ik wil er wel goed uitzien.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Soms

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Veelste dun...

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, maar dit vertel ik niet. ;)

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Geen mening.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:28

Kledingmaat: 36

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja, alleen buikje is minder.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? : mooi slank maar wel vrouwelijke vrouwen. geen wandelend skelet, maar ook geen blubberbuik.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 36-38

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn oren, te groot en het zijn flaporen en mijn buik is zo bol. Ook te kleine borsten.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? ja ik voel me daar niet goed bij, en zo'n opmerkingen blijven lang door mijn hoofd spoken.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee, is wel al over nagedacht voor mijn oren in verband met pesters maar niet gedaan. Ik wou niet aan hun toegeven.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Een grote rol, want als daar dikke vrouwen afgeschilderd zouden worden als superknap en het ideale, zou iedereen dat volgen.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Ik kan zeggen nee, maar zowiezo onbewust wel.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Je natuurlijke vorm is het mooiste, dus meisjes met natuurlijk die maat zijn er mooi mee maar die, die zich doodhongeren zien er walgelijk uit.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, erge vorm van anorexia al jaaaaren in therapie.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja, wel eens op gekeken, maar was voor een schoolopdracht. ;). Ik ben er (natuurlijk!) tegen.

abc12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:38

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Gezond (dus niet te dik, maar ook niet te dun)

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Minder tussendoortjes?

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Beetje dikke benen, maar ik zit er niet echt mee.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, maar ik negeer het, ik ben blij met mezelf.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? -

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Iedereen denkt dat ze te dik zijn, wat ik dus onzin vind.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Eng, al die botten... :Y)

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ik weet wat het is, maar ik heb er nog nooit op gekeken.

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:44

Kledingmaat: XS, S en 32

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Tevreden zijn met jezelf (innerlijk en uiterlijk)

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34-36

Nee ik doe er niks aan, dan zou ik wat aan moeten komen en dat komt vanzelf wel.

Nee nooit.

Mijn Kuiten ( te gespierd)

Nee eigenlijk nooit..

Nee, tenzij er écht iets is waardoor je zelf onzeker bent zou ik het misschien wel doen.

Niks

Bij mij niet zo'n grote rol, modellen hebben vaak ook problemen en eetstoornissen
En dat zou ik nooit willen.

Nee, maar ook wel. sommige zijn van nature heel slank en mooi dan vind ik dat wel betrekking hebben.

Te dun, zeker omdat ze ook nog eens heel lang zijn is maatje 32 echt te klein.

Ja..
Anorexia,Boulimia

ik weet wat het zijn, heb er misscihen 1 keer opgekeken omdat ik een link kreeg van een vriendin.
Ik ben er tegen. Ookal kunnen ze praten over hun probleem ik vind niet dat ze elkaar daarin moeten aanmoedigen
om door te zetten.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:49

Kledingmaat: 34/36

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: ja grotendeels wel, al zou ik toch wel een tikkie dikker willen zijn.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Knappe kop, mooie uitstraling en goed figuur.

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Meer sporten

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? nee nooit

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? mn neus, die vind ik te groot

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Toen voelde ik me rot, maar heb me er verder niet te veel van aangetrokken.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Misschien wel

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? neuscorrectie misschien wel

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? je ziet veel mensen die er 'ideaal' uitzien

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? ja

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Ik denk niet dat die meiden echt gelukkig zijn.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) ja Anorexia

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? heb er weleens van gehoord en bekeken, ik vind dat die dingen verboden moeten zijn.