dubbeltje... eerste rang

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

dubbeltje... eerste rang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 19:30

denken mensen tegenwoordig niet meer na ofzo..

ik heb best veel te koop hier op bokt en op marktplaats..
ik verkoop ook veel nieuwe dingen.. en hier zit vooral mijn ergernis

als ik bv een rokje heb, nieuw met kaartjes en nieuw kost die 60 euro, vinden mensen het dan heel raar dat ik niet op een bod van 3 of 4 euro in ga

als ik een shirtje te koop heb, ook nieuw met kaartjes en deze kost nieuw 35 euro.. willen ze een vraagprijs weten.. als ik dan zeg dat de vraagpijs 10 euro is (lijkt me een schappelijke prijs voor iets wat nieuw is en 35 euro waard is) vinden ze dat veels te veel :') ja uuuhuuuuhhh wat had je dan verwacht?? dat je het shirtje voor 3 euro mee kan krijgen?? :')

sorry.. maar moest het ff kwijt..

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:38

Ik heb het ook wel eens voorgehad, met een dvd box van LOTR. Het was de trilogie in extended edition, had echt veel geld gekost
en ik kreeg een bod van 5 euro... :) Daar kon ik em geeneens voor verzenden. Op zulke boden reageer ik maar gewoon niet dan :)

_Patriciaa

Re: dubbeltje... eerste rang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:46

Idd gewoon niet op reageren..

Kom op zeg, dat kunnen ze toch zelf ook wel bedenken dat zo'n bod nergens over gaat..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:01

Ze zullen waarschijnlijk denken 'nee heb je, ja kun je krijgen'.

Ik vind in dit soort gevallen 50% van de nieuwwaarde een mooie prijs :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:07

Ik vind dat ook zwaar irritant.
Zo heb ik al mijn gothic lak spul nog niet verkocht.
Heb daar echt veel geld aan uitgegeven, een rok bijvoorbeeld, 80 euro. Krijg ik een bod van 5 euro.
Ja kom op zeg! Wilde toch wel iets van 25 euro ervoor. Maar das dan teveel. Koop het dan zelf maar nieuw! bah!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 20:28

ja of ze sturen een mail of pb met de vraagprijs.. geef je die, krijg je vaak dit terug: ja laat dan maar.. veels te duur

ja had je verwacht dat ik het gratis had gekregen dan? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:31

ik heb het ook. heb allemaal kleine dingetjes te koop maar moet toch rekening mee houden dat ik al op 1euro zit voor envelop (een stevige) en postzegels, en dan vinden ze het raar dat ik een bod van 3 euro voor een mooie kleine dromenvanger te laag vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:14

Rosie_Posie schreef:
Zo heb ik al mijn gothic lak spul nog niet verkocht.

Mensen beseffen vaak niet wat die kleren gekost hebben. Ik kijk veel op Marktplaats, als ik zie wat er geboden wordt op (goede!) corsetten bijvoorbeeld vind ik dat gewoon brutaal. Dat spul is hartstikke duur als je het nieuw koopt.

Maar, ik vind dat verkopers er dan ook maar een vraagprijs/richtprijs bij moeten zetten. Dan is er minder kans op onzinbiedingen denk ik.

Nu moet ik toegeven dat ik zelf ook laag 'inzet' als er alleen maar bieden bij staat. En daarmee heb ik laatst veel geluk gehad, ik wilde tot 50 euro gaan en de koper ging al akkoord met mijn beginbod van 30 euro. :D
Maar bij een richtprijs bied ik altijd redelijk geloof ik.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 22:50

heb er nu voor de proef prijzen bij gezet en ze kunnen ook nog bieden.. ben benieuwd..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:13

Dit is niet echt iets van alleen de laatste tijd, maar het valt me wel weer meer op op het moment. Niet alleen bij biedingen want daar heb ik niet zo veel mee te maken. Maar mensen zoeken iets, hebben ongelovelijk veel eisen en dan komt de "niet meer dan ...." dan denk ik tja, als je reeel nadenkt kan je zelf ook bedenken dat je dan of wat eisen moet laten varen of een beetje groter budget moet verzorgen :o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:32

Soms wordt er idd belachelijk laag geboden, ik snap dan niet waar mensen het lef vandaan halen :n Tuurlijk wil je een beetje laag beginnen, maar 3 euro voor iets was nieuw 35 euro kostte met kaartjes eraan is gewoon belachelijk weinig...
Vind trouwens dat er op bokt redelijker geboden wordt als op MP, maar dat is mijn ervaring...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 23:35

Mas schreef:
Soms wordt er idd belachelijk laag geboden, ik snap dan niet waar mensen het lef vandaan halen :n Tuurlijk wil je een beetje laag beginnen, maar 3 euro voor iets was nieuw 35 euro kostte met kaartjes eraan is gewoon belachelijk weinig...
Vind trouwens dat er op bokt redelijker geboden wordt als op MP, maar dat is mijn ervaring...

nou dat valt ook vaak tegen hoor.. hier op bokt..
of mensen die een hele lijst willen hebben en dan een totaal prijs willen.. en als je dan elk artikel een normale tot lage prijs geeft en dan alles op telt, ja dan willen ze het ineens niet meer want dan is het wel erg duur.. :Z

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:37

tja dan moet je er maar een vraagprijs bijzetten. van sommige dingen weet je gewoon ook niet wat de waarde is!! kun je vaak ook niet zien op een foto.en ja bieden mag.... anders moet je maar vaste prijzen erbij zetten!
heb ook weleens een maazeltje gehad hoor door gewoon te bieden wat ik ervoor uit wilde geven

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 23:41

suuzepuus schreef:
tja dan moet je er maar een vraagprijs bijzetten. van sommige dingen weet je gewoon ook niet wat de waarde is!! kun je vaak ook niet zien op een foto.en ja bieden mag.... anders moet je maar vaste prijzen erbij zetten!
heb ook weleens een maazeltje gehad hoor door gewoon te bieden wat ik ervoor uit wilde geven

kom op.. als de nieuwprijs er bij staat.. lijkt het me toch echt onlogiscch dat je dat artikel voor 3 euro mee gaat krijgen..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:45

nja ok als de nieuwprijs erbij staat misschien wel maar het ligt er ook wel een beetje aan om wat voor iest het gaat denk ik!
maar iets met de kaartjes eraan van 35 euro zou ik niet voor minder als 20/25 euro verkopen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:47

LimaMambo schreef:
suuzepuus schreef:

kom op.. als de nieuwprijs er bij staat.. lijkt het me toch echt onlogiscch dat je dat artikel voor 3 euro mee gaat krijgen..

JA dat hangt er vanaf... Als ik zie dat mensen voor een set van een dekje en peesjes die 2 jaar gebruikt zijn soms nog 35 euro willen hebben vind ik dat veel. Dan kan je dekje nog zo leuk 40 euro hebben gekost en je peesjes 20, maar 2 jaar gebruikt betekend vaak wel zwarte vegen van het zadel, betekend gebruikssporen op de peesjes... Dan vind ik 15 euro een redelijker bod. Doe ruig, 25...

Maar ik ben het er wel mee eens dat mensen belachelijk laag durven te bieden...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:50

Waarom verkoop je nieuwe spullen met de kaartjes er nog aan vraag ik me dan af.
Heb je ze zelf in de uitverkoop gekocht en probeer je ze duurder te verkopen?

Over het algemeen koop ik mijn spullen om ze zelf te gebruiken nl., dus als ik dingen te koop zie met kaartjes er nog aan vraag ik me al snel af hoe je eraan komt en wat de reden van verkoop is. Jij wilt van die spullen af.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:51

nja en sommige mensen zijn ook niet ech handig met hun vraag prijs...
pas stond iets op mp voor 400 euro. ik stuur een mailtje wat ze eervoor wilden hebben, krijg een mailtje terug 250 euro OFZO. vervolgens ik weer een mailtje; voor 200 euro kom ik m morgen halen en ja hoor dat was goed.....
het was wel dat ik lager ging bieden omdat er ofzo bij stond hoor...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:52

Fitzroy schreef:

Over het algemeen koop ik mijn spullen om ze zelf te gebruiken nl., dus als ik dingen te koop zie met kaartjes er nog aan vraag ik me al snel af hoe je eraan komt en wat de reden van verkoop is. Jij wilt van die spullen af.

nja dat zou natuurlijk ook nog kunnen...
een truotje van 35 euro kost inkoop niet meer dan 15 euro....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 23:53

Fitzroy schreef:

boeit dat wat hoe ik aan die kleding kom? zeg je dat in een winkel ook? wil je alles in de winkel ook voor inkoopsprijs?

en ik heb ook vaak dingen gekocht die ik nooit aan deed.. dus??

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:57

Fitzroy schreef:

Dat slaat ook nergens op natuurlijk , ik verkoop zelf ook zo vaak spullen met kaartje er nog aan gewoon omdat ik het gekocht heb een paar weken later aan wil doen en dan het dan toch niet leuk vind.
Of omdat het niet terug gebracht mag worden maar alleen geruild ofzo.. er zijn zoveel redenen om iets weg te doen met een kaartje er nog aan..

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:00

Ik heb bij veel dingen geen idee rond wat voor een prijs ik moet denken (al kijk ik daarvoor vaak bij andere advertenties van een soortgelijk product) en ik bied vaak ook laag... nee heb je, ja kun je krijgen! Maar 3 euro voor iets dan 40 euro nieuw kost vind ik niet normaal, je verwacvht toch niet dat iemand daar serieus op in gaat?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:01

och ja proberen kanaltijd. gewoon negeren als je dat te laag vind.... of het bod verwijderen! (opmp dan)