nieuwe telefoon vol met onbekende nummers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

nieuwe telefoon vol met onbekende nummers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:47

Hoi,

Omdat mijn telefoon kapot was, had hem weggebracht naar de HI om te laten maken. Nu werd ik later die week gebeld dat niet meer gemaakt kon worden, en ik dus een nieuw toestel zou krijgen, kon ik vorige week ophalen. Vandaag maar weer eens mijn telefoon in gebruik genomen (had reservetoestel vriend) en kwam er achter dat heel veel telefoonnummers op het toestel stonden die niet van mij waren. Waren zowel telefoonnummers van bedrijven als mobiele nummers, ook echt van familie en vrienden leek het (oa opa, vader dave). Ook stond er erg veel muziek op, iets waar ik zelf ook nooit iets mee doe. Omdat ik vandaag toch weer in de buurt was, ben ik even langs de winkel gegaan om te vragen hoe dat kon en of ik mss de verkeerde telefoon had teruggekregen. Blijkbaar was dat niet mogelijk en was het echt mijn vervangende telefoon, de nummers en muziek konden er in gezet zijn door medewerker, maar waarom dat zou zijn, konden ze me ook niet vertellen. Ik moest alles maar wissen wat ik niet nodig had, omdat immers mijn telefoon was. Nog paar keer gezegd dat wel een vreemd verhaal vond, maar ze konden me verder niet helpen, mocht alles wat niet nodig was gewoon wissen. Uiteindelijk ben ik maar gewoon gegaan omdat ze niet echt moeite meer deden me te helpen, terwijl het mij leek dat wel nieuwe telefoon kon krijgen omdat niet weet wat hiermee is gebeurd.

Hoe zouden jullie reageren?

ShauniBef

Re: nieuwe telefoon vol met onbekende nummers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:48

ik denk dat iemand je huidige telefoon had en hem terug heb gebracht zonder de dingen te wissen?

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:49

ik weet dat ze bij de mediamark ook vaak gerepareerde toestellen als vervangend of las "nieuwe" meegeven.
ik vind het niet netjes,als jij recht hebt op een nieuwe, moet je een nieuwe krijgen ook.
het verhaal wat zij je hebben verkocht,klopt natuurlijk van geen kanten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:53

Ik zou maandag even met Hi bellen en de situatie uitleggen en dan zullen zij (hopelijk) wel vertellen dat je een nieuw toestel krijgt en niet een gebruikte van iemand.
Zo niet dan zou ik eens kijken op www.sgc.nl (geschillencommisie).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:53

Het is inderdaad vaker zo dat mensen een 'nieuwe' telefoon krijgen die wél door iemand gebruikt is. Als ik jou was zou ik teruggaan en een verklaring eisen. Bovendien mogen medewerkers volgens mij die telefoons nieteens testen of wat dan ook?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:55

A_lette schreef:
Het is inderdaad vaker zo dat mensen een 'nieuwe' telefoon krijgen die wél door iemand gebruikt is. Als ik jou was zou ik teruggaan en een verklaring eisen. Bovendien mogen medewerkers volgens mij die telefoons nieteens testen of wat dan ook?

ja hoor dat mogen ze wel.. als wij een telefoon verkopen zetten wij die eerst helemaal in elkaar.. om te zien of die het doet zodat de klant niet voor jan met de korte achternaam weer naar de winkel toe moet.. ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:56

wat het topic betreft..

het kan zijn dat het toestel door iemand is gebruikt en binnen 7 dagen terug is gebracht omdat hij/zij een ander toestel fijner vind... wel erg slordig dat de nummers etc er niet uit zijn gehaald door de medewerkers vd winkel

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:57

Aan mij hadden ze ook een taaie gehad, ik was niet weggegaan voordat ik een schone, lege en nieuwe foon had gehad en anders had ik ter plekke een klacht ingediend of het management willen spreken om te regelen dat alles alsnog netjes recht getrokken zou worden.

Je zou alsnog een klacht in kunnen dienen, al weet ik niet of die geldig is omdat je weg bent gegaan en dus de volle foon hebt geaccepteerd.

Breghje

LimaMambo schreef:
A_lette schreef:

ja hoor dat mogen ze wel.. als wij een telefoon verkopen zetten wij die eerst helemaal in elkaar.. om te zien of die het doet zodat de klant niet voor jan met de korte achternaam weer naar de winkel toe moet.. ;)

En dan zet je allerlei prive gegevens in??? Lijkt me heel erg sterk. Uitproberen ja, maar daar heb je geen volle bestanden voor nodig, hooguit een paar nummers.

Winged

@LimaMambo: Ook met privenummers en muziek erop zetten? Vind het bepaald niet netjes dat privenummers in een telefoon blijven staan :n Die dingen zijn niets voor niets prive...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:59

LimaMambo schreef:
wat het topic betreft..

het kan zijn dat het toestel door iemand is gebruikt en binnen 7 dagen terug is gebracht omdat hij/zij een ander toestel fijner vind... wel erg slordig dat de nummers etc er niet uit zijn gehaald door de medewerkers vd winkel

Maar mag dat ding dan alsnog als nieuw worden verkocht? Als ik een nieuwe telefoon koop, mag ik er toch vanuit gaan dat dat ding nog nooit is gebruikt? Die krengen zijn meestal minstens 200 euro, dan wil ik wel een helemaal nieuwe!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:00

je mag je tel binnen 7 dagen wel ruilen ja maar dat betekend niet dat je hem eerst 7 dagen gaat gebruiken.en kijken of hij het doet hoef geen nummers er in te gaan zetten lijkt mij

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:02

A_lette schreef:
@LimaMambo: Ook met privenummers en muziek erop zetten? Vind het bepaald niet netjes dat privenummers in een telefoon blijven staan :n Die dingen zijn niets voor niets prive...

nee dat zeg ik toch niet..

ik reageer hier op..

Citaat:
Bovendien mogen medewerkers volgens mij die telefoons nieteens testen of wat dan ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:02

Heb ondertussen ook alle nummers en muziek gewist, had ik mss beter niet kunnen doen achteraf, maar vond het erg lastig. Nu heb ik natuurlijk geen poot meer om op te staan.

En over het in elkaar zetten, dat heb ik vandaag thuis zelf moeten doen. Kreeg ook echt alleen een toestel mee, batterij moest van vorige telefoon gebruiken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:03

LimaMambo schreef:
A_lette schreef:

nee dat zeg ik toch niet..

ik reageer hier op..

Citaat:
Bovendien mogen medewerkers volgens mij die telefoons nieteens testen of wat dan ook?

haike schreef:
Blijkbaar was dat niet mogelijk en was het echt mijn vervangende telefoon, de nummers en muziek konden er in gezet zijn door medewerker, maar waarom dat zou zijn, konden ze me ook niet vertellen.

Dat is in mijn ogen testen? :?

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:05

Ik vind dan eigenlijk wel dat ze als mede werkers hem hebben gebruikt eerst alles moeten wissen. Netzoals dat ze moeten controleren of iemand die de telefoon heeft gekocht en later niks vond en dan terug brengt of er iets op staat.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:05

met testen bedoel ik, na verkoop van het toestel, toestel in elkaar zetten en kijken of hij het doet.. waar de klant bij is ;)

en zoals ik later al zei:

Citaat:
wat het topic betreft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:21

Hoor net dat ook medewerkers het leuk vinden gewoon af en toe een telefoon te gebruiken die voor klanten is bestemd, kan dat, lijkt me erg vreemd!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:45

haike schreef:
Hoor net dat ook medewerkers het leuk vinden gewoon af en toe een telefoon te gebruiken die voor klanten is bestemd, kan dat, lijkt me erg vreemd!!

dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk..

wat wij wel eens doen, is als er een nieuw type toestel binnen komt, we er een test simkaart in doen om te kijken hoe die telefoon is.. we moeten natuurlijk wel weten wat we verkopen :P
maar daar word dan niet mee gebeld of wat dan ook..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:13

Het is heel simpel, je brengt je telefoon weg om te maken, en als dat niet lukt krijg je een nieuwe. Dat wil zeggen jij krijgt de gemaakte tel. van een ander. En een ander krijgt straks jouw gemaakte telefoon. Dat gebeurt al jaren, daarom moet je zorgen dat je nummers op je SIM staan en dat je alles wist voordat je je telefoon inlevert.