Opa en Oma 50 jaar getrouwd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sarisv

Opa en Oma 50 jaar getrouwd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 18:02

Eind maart zijn mijn opa en oma 50 jaar getrouwd:D
Harstikke leuk natuurlijk, uit eten en een feestje uiteraard ;)

Maarja nu zitten we te bedenken, wat kunnen wij nou op zo'n feestje gaan doen?
Iets leuks,grappigs tussen door zeg maar... in plaats van alleen een kado te geven en klaar..
Er komt verder wel een bandje, maarja we willen even wat grappigs tussen door, of iets moois noem maar op..

Weet iemand nog iets leuks :D :+ ??

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:09

Mijn oom en tante moesten op hun 50-jarige trouwdag met de ruggen tegen elkaar gaan staan. In hun ene hand kregen ze een lichte hamer, in de andere een afwasborstel.
Vervolgens kregen ze vragen op zich afgevuurd over hun beiden. Als het antwoord op oom sloeg, moest de hamer omhoog, en sloeg het op tante dan de afwasborstel.

Voorbeeldvragen:
Wie staat 's ochtends het eerste op, wie doet de afwas, wie is het langst in de badkamer (kregen ze nog bijna ruzie omdat mijn oom de borstel en mijn tante de hamer omhoog stak :D :D :D ), wie wast de auto.
Nou ja, dit soort vragen dus.

maj0

Re: Opa en Oma 50 jaar getrouwd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:12

Mijn opa en oma zijn volgende week vrijdag 50 jaar getrouwd.
Wij hebben dus ook idd foto's (1tje uitvergroot op canvas) en een foto album en een verjaardagskalender met foto's,

Wij als kleinkinderen doen een liedje zingen over opa en oma, :) en miss dat mama (is enig kind) nog wat gaat vertellen.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 00:37

Leuke ideeen al zeg..
Ja kado krijgen ze sowieso hoor dat is al klaar/geregeld..
Maar ze houden wel van een geintje en gezelligheid dus ja we willen wel wat doen..

Die met afwasborstel en hamer is ook leuk zeg :P

Wij hebben ook wel eens.. nouja ik niet.. me vader en ooms kleine poppetjes met grote hoeden ofzo gespeeld.. Zie je alleen de blote buiken van de mannen waar gezicht op is getekend en grote hoed op die hun gezicht en armen bedekt.. dat vind ik echt mooiste maarja dat kennen ze al :P

Meer ideeën/tips altijd welkom

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 00:55

Wij hebben mijn opa en oma een nepcadeau gegeven :D

Ze kregen een ingelijste folder van een cruise naar Antarctica met vertrek vanuit Venezuela terwijl ze helemaal niet durven reizen _O- Dat was het "opwarmertje" voor het echte cadeau dat ze moesten vinden d.m.v. een speurtocht door de buurt :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:09

bromfiets schreef:
Wij hebben mijn opa en oma een nepcadeau gegeven :D

Ze kregen een ingelijste folder van een cruise naar Antarctica met vertrek vanuit Venezuela terwijl ze helemaal niet durven reizen _O- Dat was het "opwarmertje" voor het echte cadeau dat ze moesten vinden d.m.v. een speurtocht door de buurt :D

Hallo!

Hoe was je op het idee gekomen om zo´n nepcadeau te geven?? De opa en oma van mijn vriend zijn dit jaar 50 jaar getrouwd en ze hebben hele familie al uitgenodigd op 20 juni (2 dgn na onze ontmoetings data, waarbij mijn vriend iets van plan is op 18 juni ivm wij dan 5 jaar samen zijn :P ).

Maar nu zijn we dus ook op zoek naar een echt leuk en grappig cadeau en zoals zo´n nepcadeau spreekt ons ook wel erg aan :D Dus hoe was je begonnen met zo´n folder te maken??
En dan voor naast die nepcadeau willen we dan ook nog een echt-heid cadeau geven..Wie ooh wie heeft goeie inspiraties voor ons?? :D

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:12

Luchtballon vaart is ook wel leuk.
Als ze nog een beetje goed ter been zijn natuurlijk :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:16

De folder was een echte folder van een bestaande reis :) De gedachte er achter was eigenlijk dat ze absoluut niet durven vliegen.

Als echt cadeau hebben we ze een nieuwe auto gegeven :P

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 14:19

Uhm .... oja even vergeten bij te vermelden :o

Ze houden beiden erg van de natuur. En gaan bij waarneer ze het aan kunnen altijd elk jaar wel paar keer met de caravan op pad en dan vooral richting Frankrijk of de leuke plekjes in Nederland :D

Ze hebben nog niet zo lang geleden (01-01-2009) nieuwe auto :D Het zijn ook wel 2 mensen die van lolletjes houd en vandaar dat ik dus ook wel leuk lijk om zo´n nep-cadeau te geven :D

En zijn oma we denken heel eerlijk gezegd dat ze niet echt in een luchtballon gaat kruipen :D

Hmm .... @ bromfiets ze hebben zelf al een nieuwe auto aangeschaft :D En naar wat ik weet hebben ze nog niet echt gevlogen (ja jaren geleden toen ze nog zo jong waren als ons) daarna zijn hadden ze een caravan genomen en elk jaar daarmee op pad gegaan! :D

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:16

Wij hadden voor de 90e verjaardag van mijn oma een toneelstuk/act gedaan waarin we alle typische eigenschappen en gewoontes van oma hadden verwerkt. Was een groot succes.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:22

Als ze van kamperen houden is een camping/anwb/vakantiebon misschien een leuk idee, maar dan niet richting de "standaard" landen, maar bv. naar Zweden. Hele mooie natuur daar :D

Als nepcadeau zou je bv ook ergens een grote doos van een superdeluxe nieuwe tv kunnen halen en daar alleen een foto van de familie in kunnen doen. Is ook wel erg gemeen :+

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:28

Heeej thnx bromfiets :D Dat van die nepcadeau super de luxe tv met foto van familie erin klinkt ons wel erg leuk :D Ze zullen versteld staan, want ze hebben nu echt waar zo´n afgestansd ding :D

En zo´n vakantiebon kan je die in verschillende prijs categorie kopen?

In ieder geval erg bedankt voor je inspiratie ;) als je nog meer in je op komt horen we het natuurlijk graag. Want het is dan nog niet zover ivm ze de hele familie uitgenodigd hebben op 20 juni (dus we hebben nog even om voorbereidingen te plegen) :D

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:32

Je kunt ook (als je de mogelijkheid hebt) een quiz doen met een laptop en een beamer, met oude foto's. Vragen: wie is dit, waar is dit, in welk jaar was dat, enz. Leuk voor alle aanwezigen en al die oudjes smullen van oude foto's.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:35

Wij zijn voorzien van een laptop maar hoe bedoel je met een beamer? :o Hmm voel me nu even dom :o

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 19:14

Cadeau is al geregeld dus daar hoeven wij geen ideeën meer voor hoor ;)
Gaat ons meer om iets leuks, een act/stukje te doen ;)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:17

Ik heb toen mijn oma en opa 40 jaar getrouwd waren een gedicht voorgelezen. Was echt een persoonlijk gedicht over hun als oma en opa en namens allen kleine kinderen. M'n oma moest er van huilen, dus ze zouden het vast wel leuk gevonden hebben ;)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:49

__Possie__ schreef:
Wij zijn voorzien van een laptop maar hoe bedoel je met een beamer? :o Hmm voel me nu even dom :o

Projector om presentaties vanaf je laptop op een groot scherm te vertonen.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:52

mijn opa en oma waren 59 jaar getrouwd
maar toen ze 50 jr getrouwd waren, werden ze door de gemeente tv gefeliciteerd, was erg leuk
helaas is vorige week mijn opa overleden |(

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:19

wij zijn vorig jaar met onze ouders een weekend weg geweest. we waren met 27 personen. We hadden een soort van kamphuis met div. slaapkamers en voor me ouders een apart huisje, konden ze even bijkomen van alle drukte. Het was echt buiten gewoon, 3 fotoboeken vol met leuke herinneringen.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 22:49

Me vader heeft al een leuke act bedacht samen met de buurman..Gewoon even als gein tussen door..
Kan helaas niet zeggen wat want een familie lid zit hier ook wel eens op forum :P

Nu kwam me zus vandaag mee dat ze met mij wel een leuk/geinig liedje wou zingen (hoezo laat maarja)
Nu wouden we iets verzinnen op het liedje greatest lover van Luv :+ maar kan niet aan die
Karoake versie komen/vinden hier op internet.. Iemand een idee (nu nog eigen tekst verzinnen behalve
dat sjalalalala gebeuren natuurlijk)

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 01:02

levensloop!
erg grappig om te doen, en je kunt bij de kinderen van je opa en oma altijd genoeg grappige gebeurtenissen krijgen om uit te beelden.

edit; ik lees nu pas dat het al eind maart is...misschien een beetje kortdag om dit nog in mekaar te zetten (vergt best wat tijd om het in mekaar te zetten en te oefenen)