Verkoopprijs scooter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Verkoopprijs scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 13:29

Ik heb een scooter, een Peugeot Vivacity Sportline met bouwjaar 2000.
De scooter heeft iets meer dan 6000 km op de teller staan, erg weinig dus. :)
Echter, hij heeft wat beschadigingen: een schaafplek op de achterkap én op de voorste kap (klein stukje aan het randje) en wat krassen op de vleugel. Daarnaast start hij niet, de electrice start werkt niet meer, de kickstart moeilijk, dit ligt aan de accu. Nu kan ik deze scooter verkopen aan een scooterzaak, die hem dan repareerd en doorverkoopt, maar de beste man wil een vraagprijs horen. De nieuwprijs was 2000 euro, wat kan ik voor deze scooter vragen? Hij moet hem natuurlijk repareren, en zal er ook nog winst op willlen maken, dat begrijp ik ;) Daarom zal ik er ook wat minder voor krijgen dan hij daadwerkelijk waard is. Hoeveel zouden jullie vragen?

Winged

Re: Verkoopprijs scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:45

Ik heb vroeger een vivacity uit 2002 gehad, die heb ik 1,5 jaar geleden verkocht voor 500 euro. Wel een klein puntje: Alles deed het nog, maar er zaten wel flinke krassen op. Was er namelijk - heel slim - twee weken voor de verkoop nog mee onderuit gegaan. Misschien is het slim op op marktplaats te kijken hoeveel mensen vragen voor een vivacity uit 2000?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 14:00

Heb ik gedaan, wel een poosje geleden, dat lag meestal rond de 750 euro maar die hadden veeeeeeeeeeel meer gelopen.
Ik gok dat deze man hem motorisch weer goed maakt (wat veel goedkoper is als voor een partikulier, omdat hij een scooterzaak en kvk heeft) en een beetje schuurt en spuit, dan heeft hij gewoon weer een goeduitziende scooter wet maar 6000 km op de teller. Ik gok dat hij hem dan voor ong 1000 euro weer te koop aanbiedt. Dus zeg 750/800 voor mij, waar dan nog de reparatiekosten van af gaan, maar ik vind het erg lastig inschatten wat die reparatiekosten voor hem zouden zijn.
Verdorie, ik had veel liever gehad dat hij gewoon een bod deed :')

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:03

Dan zeg je gewoon 1000. Dan zal hij hoogstwaarschijnlijk wel een tegenbod doen toch? kan je wat onderhandelen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:03

Heb je ook gekeken naar het bouwjaar dan? En de beschrijving van die scooters of ze motortechnisch goed in orde waren enzovoorts? Als ik het namelijk zo lees dan moet er in die van jou een nieuwe electrische startmotor en moet de accu worden nagekeken. Een nieuwe accu is niet zo heel erg duur, electrischestart is een ander verhaal dacht ik.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 14:39

@ Alette: Jups, heb ik toen ook op gelet, bj was vrijwel hetzelfde, die die ouder waren, waren uiteraard goedkoper, sommigen zelfs nog geen 400 euro en de nieuweren waren duurder. Maar het is al een poosje geleden dus ik zal nu nog eens gaan kijken :Y)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:06

Voor een scooter van 9 jaar oud zou ik niet meer dan 200 a 300 euro geven. Ook al heeft hij niet heel veel gelopen, je zal er waarschijnlijk toch de nodige reparaties aan krijgen. Je kan er natuurlijk altijd meer voor vragen, het is maar net wat de gek er voor geeft.
Ik ruil mijn scooters altijd na 5 a 6 jaar in, na die tijd gaan ze mankementen vertonen is mijn ervaring ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:23

mijn vriend heeft voor zn vorige scooter uit ik geloof 98 toch nog 450 euro gekregen, dit was een peugot, maar weet het type niet meer.. die was verder nog helemaal in orde en had geloof ik 8000 op de teller.
De scooter die hij nu heeft een Aprilia SR racing gaat hij waarschijnlijk morgen inruilen.. die is uit 2003 met 16000 op de teller en een paar kleine krasjes die overgespoten zijn.. daar hoopt ie geloof ik iets van 600 a 700 voor te krijgen maar durf ik dus nog niet met zekerheid te zeggen.
Bij de laatste heeft hij er overigens laatst nog wel een nieuwe accu en nieuwe verlichting, nieuwe pompen etc in gezet, dus die kan de dealer eigenlijk zo weer doorverkopen :)

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:42

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, heb toevallig vandaag
mijn scooter hier op bokt te koop gezet... weet alleen ook niet
echt wat ik er voor moet vragen want heb er verder totaal geen
verstand van :?

het topic
[EA-OV] [TK]Zwarte Aprilia sr 50 scooter

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:57

Mijn scooter was 2 jaar oud, bijzonder weinig kms op de teller.
Het was een zilver grijze Peugeot Speedfight. Iets opgevoerd zodat ie de 80 KM haalde.

Hiervoor hebben we 1200 euro gekregen.

Maar deze was echt zgan. Ik gebruikte hem echt alleen als huis-station verkeer en verder niet. Vandaar dat ie ook heel weinig kms had.

Ik zou maar wat rondkijken op internet en kijken naar een vergelijkbare kwa model en kilometers en daar een beetje vanuit gaan kwa vraagprijs.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 00:51

mijn vriend heeft inmiddels zn scooter verkocht. hij kreeg er iets meer dan 600 euro voor. Wanneer zijn nieuwe scooter niet zo ongelovelijk in de aanbieding was geweest had de dealer m waarschijnlijk 100 euro meer geboden, dus dat kun je nog krijgen voor een oude scooter die wel goed loopt verder (en er zaten veel nieuwe onderdelen op). Je moet gewoon beetje rond bellen bij dealers in de buurt en vragen of ze ruilen/2e hands inkopen en wat ze er ongeveer voor bieden :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 02:15

Ik zou ook zo 500 tot 600 vragen aan uren werk en onderdelen zal er zeker nog wel 300 euro aan kosten aan zitten.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 07:26

aangezien de brommer niet start, zal de prijs die je ervoor krijgt lager zijn dan een brommer die dat wel doet.

Ik ben zelf mijn scooter aan het verkopen. 2 jaar oud, nog geen 6000 op de teller. Zelfde probleem, start niet. Onbekend merk ook nog eens. (nieuwprijs was rond de 1000 euro)
Gisteren wezen kijken voor een nieuwe en gevraagd of ze mijn oude in wilde ruilen.
De man van de winkel wilde mij er maximaal 200 euro voor geven (ongezien) (kreeg wel een kruisverhoor voer hoe hij eruit zag :P of tie nog heel was, niet beschadigd enzo. Op het niet starten na, is hij nog in super conditie :P )
Zelf hoopte ik er iets meer voor te krijgen, had hem op marktplaats staan voor het dubbele. :o
Maar deze winkel komt hem wel thuis ophalen (zometeen zelfs al :P)
en hij heeft nog een mooie korting gegeven op de nieuwe brommer die ik daar ga kopen. (die ik overigens vanmiddag al kan halen)
Dus dan maar wat minder terug.

Aangezien die van jou een merk scooter is, kun je er denk ik wel wat meer voor krijgen dan mijn 200 euro.
Maar ik ben bang dat het toch wel maximaal 500 euro gaat zijn. Zet iets hoger in, dat werkt altijd :P
Vraag bijvoorbeeld 600/ 750 dan kan de man van die winkel altijd tegenbieden :)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 08:07

Zou kijken wat je er bij die vent uit krijgt en wat je er particulier voor krijgt.

Zo als ie nu is is ie niet veel waard. Als je ergens technies in orde laat maken ben je zo 100 euro kwijt, Maar dan nog zitten er krassen op die de waarde erg onderuit halen. Krassen repareren is duur.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:11

voor een scooter die niet start kan je geen 1000 eurie vragen komt nog bij dat ie 9 jaar oud is.. hij zal toen wel 2000 euro gekost hebben maar ik zou rond de 600 proberen, maar dan zeg ik erbij dat dat nog veel is.