Homoseksualiteit in de kerk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

honolulu

Homoseksualiteit in de kerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 20:52

Naar aanleiding van [LZP] Leraar maakt mij belachelijk , ben ik heel benieuwd wat er word verteld over homoseksualiteit in kerken en de bijbel?

Sorry als het hier verkeerd staat!

benangelique

Re: Homoseksualiteit in de kerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:59

homoseksualiteit wordt gezien als afwijkend en daardoor staan veel kerkelijke stromingen hier negatief tegenover.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:15

Was het niet zoiets van dat je best homo mag zijn, maar het niet mag praktiseren?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:53

Wij zijn Christelijk en gaan wekelijks naar de kerk. Toch val ik wel op meisjes. Mijn ouders respecteren me en mijn gemeenschap respecteert me ook. Ik heb al meerdere gesprekken met mijn dominee gehad waarin duidelijk wordt gezegd dat ze blij is dat ik gelukkig ben. En daar gaat het toch om? Gelukkig zijn, met wie dan ook.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:22

en volgens mij vertelt saskia hierboven me nu het enige waar het om draait; het geluk

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:25

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:41

bedankt, ga het even door lezen!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:01

Veel christelijke stromingen interpreteren de Bijbel op zo'n manier dat ze homosexualiteit veroordelen.

Er staan inderdaad citaten in de Bijbel waar je dat uit kunt afleiden. Er staan echter ook citaten in de Bijbel dat je bepaalde groenten niet naast elkaar mag verbouwen, bepaalde soorten vlees niet mag eten, dat een vrouw een sluier moet dragen en dat ze anders net zo goed haar haar kan afknippen, en dat het okay is om mensen die een ander geloof hebben dan het jouwe uit te moorden.

De Bijbel is een heel divers boek, wat over een langere periode is geschreven en waar de meningen van veel verschillende mensen in terug te vinden zijn. Als je handig zoekt, kun je alles beargumenteren met bijbelcitaten.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:11

De bijbel blijft een door de mens geschreven boek die hun eigen wensen erin hebben verweven en de gedachte gang van die tijd. Het is hoe je er mee omgaat wat telt. Zelf ben ik gelovig maar zie ik af van elke religie omdat in mijn ogen niet de religie telt maar hoe je leeft, en de mens gewoon weg te simpel is om te snappen waar het allemaal werkelijk om draait. Waarom de moete steken in iets zo natte vinger werk als het uitkiezen van een religie :P Er is toch 90% kans dat je er naast zit, en denk je dan echt dat je verkeerd beland? God is een goeie gast een geen klein kind. Ik verwacht van hem toch wel meer dan zo simpel te denken als dat mensen doen.

Ik kan er zelf niet zo goed tegen dat de bijbel zichzelf op vele plekken enorm tegen spreekt. Het leek mij een geweldig idee als een stel rechten studenten de bijbel gingen uitpluizen zoals ze dat met rechtboeken zouden doen. Dus tegenspraken opzoeken, kijken waneer iets wel geoorloofd was en waneer niet om zo religie's te kunnen beoordelen op hun geloofwaardigheid alsof het een crimineel of slachtoffer is van diens eigen daden.

En over homosexualitiet? laat een mens toch heerlijk in zijn eigen waarde. Waarom je zo ergeren aan andermans levenswijze als het niet de jouwe benadeelt. Oke, alle mooie mannen zijn geneigt homosexueel te zijn, maar daar hebben alleen wij vrouwen last van. Ik vind het teveel wijzen met het vingertje en verwijten maken naar een ander en dat snap ik niet zo best. Je moet je naaste lief hebben no matter what.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:04