Fout van Justitie Incasso Bureau!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustMeDJ

Fout van Justitie Incasso Bureau!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:22

Ik weet niet of dit hier hoort.. Maar het heeft met de maatschappij te maken?
Anders wilt iemand hem dan verplaatsen naar het goede forum?

Hallo allemaal, Ik heb een vraag..

Ik heb twee weken geleden een bon gekregen van de politie, omdat ik zonder voor en achter licht reed.
Nou kom ik net thuis en licht die boete in mijn brievenbus.. Ik kijk naar mijn naam staat er Meijer R.
Tsjaa zul je denken is toch normaal? Maar zo heet ik dus niet ! :+ Ik heet Meijer I.

Nou zit ik met de vraag; Moet ik de boete betalen? Het is niet mijn naam, en hoe moet ik dit regelen? Klinkt een beetje Banketstaaf 8)7 Maar het is toch echt niet mijn naam haha.

Ik ga morgen zo wie zo naar mijn leraar Recht, maar dacht misschien hebben jullie hier iets over gehoord of zelf mee gemaakt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Groetjes Ireneee :evaw:

Anoniem

Re: Fout van Justitie Incasso Bureau!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:23

uhm... mijn broer had ooit dat hij ramon pilk werd genoemd in plaats van zijn echte achternaam pilk is namelijk maar 2 foutjes maar hij hoefde zijn boete niet te betalen wegens vormfout, en denk ook dat je topic verkeerd staat maar weer niet waar die wel hoort

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:23

Misschien gemeen van mij, maar ik hoop dat je de boete gewoon moet betalen...
Weet je hoe gevaarlijk het is om zonder licht te fietsen?
Als automobilist zie je zulke fietsers vaak pas op het allerlaatste moment, en kunnen er levensgevaarlijke situaties ontstaan.

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:32

crossmonster: Ik weet dat ik fout ben zonder licht.. Ik wil die boete best betalen, als zij mijn naam goed schrijven!:)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:35

Hmmm, ik had paar weken geleden, precies hetzelfde :P
Ik heb hem wel gewoon betaald. Want ik denk dat ze me toch wel weten te vinden, aangezien ik mijn adres netjes heb achtergelaten. Dus somehow, ze komen er wel achter. En als je niet betaald, en ze sturen zo'n aanmaning, dan wordt de boete hoger! :)

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:36

Nah, ik zou daar niet zo'n moeite mee hebben hoor. Gewoon een foutje, dat gebeurt overal. Niet miepen en gewoon betalen zou ik zeggen :)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:37

Ik denk dat je hier onderuit kunt komen.... Bezwaar maken, staat volgens mij op de bekeuring hoe dat moet.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:39

Die bekeuring is toch voor jou bedoelt..
Jij ben toch zonder licht gaan fietsen...

Dan is die boete gewoon voor jou bedoelt, en voor niemand anders, ookal staat er een fout in.
Gewoon betalen dus :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:39

Vind ik flauw hoor, kom op je was fout gewoon betalen anders leer je het nooit.Maar goed dat ik je niet tegen kwam want ik ben nacht blind en had je zo van de weg gereden.

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:43

Het was niet s'avonds of snachts.. Was sochtends om 8 uur en 2 minuten later gingen de lantaarnpalen alweer uit, Maar goed dat maakt niet uit. Ik vind het ook terecht dat ik de boete heb gekregen! rijdt al paar jaar zonder licht en 1 keer moet je eerste keer zijn :)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:44

tjonge wat een wereldverbeteraars hier :D

De vraag van Ts is niet of het stom was dat ze zonder licht fietste, maar of haar bekeurig rechtsgeldig is......

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:44

Er proberen onder uit te komen daar gaat het om.

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:45

M_EL_ISSA: tuurlijk is de boete voor mij, Maar ik heet geen R!

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:46

Dankje shera!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:47

Het maakt toch niet uit of je klaasje, pietje of hansje heet?
Jij bent toch zonder licht gaan rijden, dus is de boete gewoon voor jou :)
Maar ik zie al dat je die gaat betalen. :j

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:50

Naja betalen... Als ik bezwaar kan maken doe ik dat natuurlijk :+

ilona1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:50

Als er een fout staat op een bekeuring hoef je hem niet te betalen. Maakt niet uit wat voor een fout !
Ik heb dit even voor je nagevraagd bij een vriend van ons die politie agent is.

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:53

ilona1980: dankje wel! Maar weet jij misschien ook hoe ik dit kan regelen?

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:53

ilona1980 ; damn, had je dat niet eerder kunnen zeggen! HAHHA Bij mijn stond er een G op, ipv C! :D Maja, nu heb ik toch netjes betaald... -_-' maar toch... GRRR!!!

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:55

Charica: Haha is best banketstaaf inderdaad..;)

kimmetje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:02

Bent u het niet eens met een boete of beschikking voor een verkeersovertreding of snelheidsovertreding, dan kunt u binnen zes weken na de verzenddatum van de beschikking schriftelijk beroep aantekenen bij de officier van justitie. Dit kan alleen bij lichte overtredingen.

Op de voorkant van de acceptgiro vindt u het adres van de officier van justitie waarbij u beroep kunt aantekenen. Op de achterkant staat precies welke gegevens u in uw beroepschrift moet vermelden. Het is belangrijk dat u bij uw beroepschrift een kopie van de beschikking meestuurt en de kentekenhouder het beroepschrift zelf ondertekent. Wanneer u in beroep gaat, hoeft de sanctie nog niet betaald te worden.

Via de Bezwaartest op de website van het Bureau Verkeershandhaving OM kunt u een indruk krijgen van welke argumenten doorgaans wel of niet gehonoreerd worden door de officier van justitie.

Dit heb ik op postbus 51 gevonden.

maar denk dat jou bezwaarschrift weinig zin heeft.
Wilt u bezwaar maken omdat u denkt dat er iets mis is gegaan in de procedure?
Ja, er klopt iets niet in de gegevens op de beschikking

Uw antwoord: Ja, er klopt iets niet in de gegevens op de beschikking
Sommige mensen verkeren in de veronderstelling dat dit ‘vormfouten’ zijn waardoor de beschikking vernietigd moet worden. Kennelijke vergissingen zijn echter geen aanleiding om de sanctie te vernietigen. U kunt beroep instellen, waarna u een nieuwe beschikking krijgt met de gecorrigeerde gegevens. De boete moet uiteindelijk dus wel betaald worden (dat kunt u ook meteen doen, zonder eerst beroep in te stellen).

Resultaat: naar aanleiding van het beroepsschrift zal de Officier een gecorrigeerde beschikking laten toesturen. Uiteindelijk moet de boete dus wel betaald worden.

Dit kom eruit wanneer je die bezwaartest invult.

Dus denk dat je hem dan toch beter gewoon kan betalen, kost anders waarschijnlijk een hoop moeite voor niets.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:06

ik zou het toch proberen :D

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:06

Ben ik nou een wereldverbeteraar als ik zeg dat het nooit bij mij zou opkomen om op die manier onder een boete uit te komen?
Dat ik het sowieso belachelijk vind om onder een boete uit te komen die je terecht gekregen hebt? Neem gewoon je verantwoordelijkheid en betaal die bekeuring!!! :( :( :(

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:08

Ik heb bij het CJIB gewerkt.
Hier kun je niet onderuit komen.
De Wet Mulder laat geen vernietiging op grond van dit soort vormfouten toe.....
Jammer maar helaas.... betalen....

edit: overigens hoeft het ook geen fout van het CJIB te zijn... Het kan ook zijn dat de agent het verkeerd heeft opgeschreven of dat er tijdens het invoeren/inlezen van de boete iets verkeerd is overgenomen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:10

Nou nou nou, jongens toch! Het IS gewoon een fout van de politie dat ze haar naam verkeerd hebben opgeschreven. Tuurlijk was ze fout dat ze zonder licht reed, maar nou moet niet iedereen hier ineens schijnheilig gaan zitten doen alsof ze t zelf nooooit doen.

TS je kan bezwaar maken en zeggen dat t een vormfout is, geen idee hoe t dan verder gaat, maar als t goed is kunnen ze je dan niks maken. En dat is hun eigen domme fout.

Edit; lees net Liezel haar reactie, dus helaas kan je er niet onderuit komen. Nou zal t waarschijnlijk ook niet om een mega groot bedrag gaan toch?