voor mijn spreekvaardigheid moet ik zelf iets verzinnen en vertellen.. (over mij/famillie/hobby's/enz.)
Nu heb ik in het Nl's een stukje, maar dat moet dus nog vertaald worden, ik vroeg me af of iemand mij hiermee kan helpen?
Ik ga jullie wat vertellen over mijn famile, mijn huisdieren en wat ik later worden wil.
Hallo, ik ben Jacyntha en ik ben vijftien jaar oud. Ik woon in Bergen op Zoom met mijn moeder, stiefvader en broer. Mijn moeder heet Karin en is 46 jaar oud. Ze werkt bij het CIZ in Bergen op Zoom. Mijn stiefvader heet Koos en is tweeënveertig jaar oud. Hij werkt bij Cranebroeck in Dongen. Mijn broer heet Noël en is 20 jaar oud, hij loopt stage bij Menpower in Bergen op Zoom en werkt bij Nelisse en de Sfinx.
Mijn vader woont met z’n vriendin en haar zoontje ook in Bergen op Zoom. Zij werken bij de Philip Morris in Bergen op Zoom.
Ik heb bij m’n moeder drie katten, een hond, een hamster en drie vissen. Ik heb een Siberische kat, hij heet Adam en is 1 jaar oud. En een Rag Doll, hij heet Floris en is 3 jaar oud. De andere kat heet Eva en is 2.
Mijn hond heet Bobby en is 5 jaar.
Bij mijn vader heb ik 2 katten, een schildpad en vissen. Ik heb 2 Siberische katten, zij heten Beau en Ruud. Ruud is de broer van Adam. Beau is 10 maanden oud.
Ik ben gek op paardrijden en heb ook een pony. Zij heet Anneloes. Anneloes is 9 jaar. Ik heb haar nu 3 jaar. Anneloes staat in Moerstraten. Ze is voor mij erg lief, maar vreemde mensen vindt ze nog een beetje eng.
Ik wil later dierenarts worden. Het lijkt me erg leuk en interessant. Ik houd heel veel van dieren en vindt dat een leuke kans om ze te helpen.
Daarvoor moet ik in antwerpen, utrecht of gent gaan studeren aan de universiteit. Ik denk dat ik in antwerpen wil studeren, want dat is het dichtste bij. Een vriendin van mij studeert daar ook en heeft het erg naar haar zin. De studie is wel erg moeilijk en duurt lang.
Ik wil dierenarts worden voor huisdieren en paarden. Vee lijkt me niet zo leuk, omdat ik daar niet zo veel mee heb.
Alvast onwijs bedankt voor de moeite!!

Groetjes Jacyntha.
.. (heb voor sommige woorden een vertaalmachine gebruikt..)
met Word kan je het gewoon in het nederland typen, dan doe je vertalen en kan je een taal kiezen en dan alleen nog even de fouten er uit halen
En sommige woorden of stukken heb ik in de vertaal machine gedaan