Hoe peuter in zijn bed houden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Hoe peuter in zijn bed houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:30

Tijn is nu 2 jaar en klimt constant uit zijn bed, hoe moe hij ook is.
Moeders van bokt, hoe hebben jullie dit opgelost?

sindaspecial

Re: Hoe peuter in zijn bed houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:33

Ik had die van mij een slaapzak aan. Die kan je eventueel onder het matras vastmaken..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:33

Hij heeft een slaapzak aan maar dat schijnt geen probleem te zijn.
Vastmaken? Hoe doe je dat veilig?

sindaspecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:37

heb lussen aan de zijkant gemaakt en zo onder het matras door.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:38

nooit vastmaken. Desnoods leg je hem vervroegd in een groot bed. Steeds terug leggen en verder geen aandacht aan geven. Aanhouder wint in dit geval. Wel heel frustrerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:41

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:41

Hmmmm, denk dat ik meer voorstander ben van een pedagogisch verantwoorde oplossing in plaats van vastbinden aan bed.....

Stoeltje ergens neer zetten, "wil je niet naar bed? Ga dan daar maar zitten." Verder geen discussie aangaan, geen gesprek voeren ("het is nu grotemensentijd, kindjes moeten stil zijn"). Zal niet lang duren of kind wil zelf héél graag naar bed. "Mama, mag ik naar bed?" "Alleen als ik je niet weer zie tot morgenvroeg."

Leuke placebo-oplossing voor het "ik-kan-niet-slapen-probleem": vitaminepilletje met vruchtensmaak voor kinderen... "Wil je een slaaptabletje?" Geheid dat ze heerlijk slapen ;)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:45

Ik ben geen moeder, maar zou het oplossen door idd geen discussie aan te gaan, niet praten en weer in bed leggen. Volhouden en doorzetten. Laat je niet verleiden door een woord te wisselen met hem.

Vastbinden... daar krijg je spijt van als er een noodsituatie ontstaat..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:47

Nouks schreef:
Hmmmm, denk dat ik meer voorstander ben van een pedagogisch verantwoorde oplossing in plaats van vastbinden aan bed.....

Stoeltje ergens neer zetten, "wil je niet naar bed? Ga dan daar maar zitten." Verder geen discussie aangaan, geen gesprek voeren ("het is nu grotemensentijd, kindjes moeten stil zijn"). Zal niet lang duren of kind wil zelf héél graag naar bed. "Mama, mag ik naar bed?" "Alleen als ik je niet weer zie tot morgenvroeg."

Leuke placebo-oplossing voor het "ik-kan-niet-slapen-probleem": vitaminepilletje met vruchtensmaak voor kinderen... "Wil je een slaaptabletje?" Geheid dat ze heerlijk slapen ;)

Dat klinkt heel leuk Nouks maar hij is 2. Hij klimt uit zn bed en komt de kamer is, op een stoeltje gaan zitten ed. snapt hij niet, om over een 'slaaptabletje' nog maar te zwijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:49

Hmmm nou ja, misschien heb je er in de toekomst nog wat aan ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:50

Dus dan ga je voor de aanpak van n bed terugleggen en weer weggaan. Geen aandacht geven. En de volgende dag belonen als het goed is gegaan. Ze snappen meer dan je denkt!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:50

Ik klom vroeger ook altijd uit bed. En mijn oppas wist niet meer wat ze moest. Dus mijn vader gebeld, die naar boven gekomen mij in bed gezet. Daarna ben ik er weer uitgeklommen stond mijn vader om de hoek :=. Heb het daarna nooit meer gedaan.

Misch is dat een optie?

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:51

Vastbinden, NOOIT doen! :o

En inderdaad, het is vermoeiend voor jou, maar gewoon zonder discussie terug leggen in bed en weggaan.........
De volhouder wint!!!! :D

Succes!!!! :(:)

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:51

denice schreef:
Dus dan ga je voor de aanpak van n bed terugleggen en weer weggaan. Geen aandacht geven. En de volgende dag belonen als het goed is gegaan. Ze snappen meer dan je denkt!

Even doorzetten maar dit is volgens mij ook gewoon de beste oplossing. Het heeft bij onze kinderen weg gewerkt.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:53

Je hebt toch ook van die speciale peuterbedjes??
Daar zit dan nog zo`n rekje voor....Miscien iets om zelf in elkaar te zetten, best simpel en mischien wel net zo doeltreffend tot dat hij wel het besef heeft dat hij in zijn bedje moet blijven??

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:53

koop een meegroei bedje (laag peuter bedje)
hij kan er dan zelf in en uit.
maak een slot op zijn deur,zodat hij niet van zijn kamertje af kan.
leg hem in zijn bedje,het gewoone ritueeltje,boekje lezen kusje geven en dan loop je van zijn kamertje af.
hij zal gelijk achter je aan komen,maar jij doet de deur dicht,na 1 minuut ga je weer naar hem,zegt,nu ga je slapen,en legt hem in zijn bedje,en je loopt weer weg,dit zal je denk ik zeker meer dan een keer of 10 moeten herhalen,maar na de 2e keer zeg je niks meer,geef hem alleen een kus op zijn bolletje,leg hem in bed,en na 1 minuut ga je weer terug,als hij dan nog niet slaapt.

over het algemeen werkt dit zo goed,en zal je na een dag of 2 verbetering gaan zien.
het is even volhouden,maar het kwartje zal echt bij hem gaan vallen.
en uiteindelijk komt hij niet meer uit zijn bedje.
heel veel succes,mijn jongste is ook net 2 :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:54

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-23 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:57

amazone77 schreef:
koop een meegroei bedje (laag peuter bedje)
hij kan er dan zelf in en uit.
maak een slot op zijn deur,zodat hij niet van zijn kamertje af kan.
leg hem in zijn bedje,het gewoone ritueeltje,boekje lezen kusje geven en dan loop je van zijn kamertje af.
hij zal gelijk achter je aan komen,maar jij doet de deur dicht,na 1 minuut ga je weer naar hem,zegt,nu ga je slapen,en legt hem in zijn bedje,en je loopt weer weg,dit zal je denk ik zeker meer dan een keer of 10 moeten herhalen,maar na de 2e keer zeg je niks meer,geef hem alleen een kus op zijn bolletje,leg hem in bed,en na 1 minuut ga je weer terug,als hij dan nog niet slaapt.

over het algemeen werkt dit zo goed,en zal je na een dag of 2 verbetering gaan zien.
het is even volhouden,maar het kwartje zal echt bij hem gaan vallen.
en uiteindelijk komt hij niet meer uit zijn bedje.
heel veel succes,mijn jongste is ook net 2 :+

Een slot op de deur van een kinderkamer? NOOIT.. wat als er brand uitbreekt in de kamer van je kind?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 12:57

Hij slaapt nu nog in een ledikant en daar klimt hij dus uit, hij blijft nu godzijdank in zn bedje liggen (moet even slapen tussen de middag) maar nu nog in slaap krijgen.

@Judith, meisjes zijn meestal een stuk verder qua ontwikkeling, niet vervelend bedoeld maar zou ik zelf niet weten wat mijn zoontje wel en niet snapt?

@Amazone, bedankt voor je reactie! Hier heb ik wat aan, om de 1/2 minuten terug ben ik nu ook mee bezig.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:00

Wat doet hij dan als hij er uit gaat?

Ik ben echt, wat slapen betreft, heel inconsequent. Mijn meiden wilden ook nooit alleen slapen, ze eindigden altijd bij mij in bed. Dan sliepen we allemaal :D . De jongste is nu 6 en nu slapen ze allemaal zonder problemen in hun eigen bed.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:01

er hoeft geen hangslot op zijn deur,maar een haakje is al voldoende,in geval van paniek trek je die zo open.
hier hangt op iedere kamer een rook melder.

misschien is een halve minuut in het begin beter charaz,hij moet natuurlijk niet in paniek raken of angstig gaan worden.

als het jou lukt om het vol te houden,dan komt het helemaal goed.
ik ga de oudste terug naar school brengen. :D ,pauze zit er weer op.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 13:02

Of hij speelt eventjes in zijn kamer, of hij komt de woningkamer al lachend in rennen (slaapkamer is beneden).

Wil nog niet juichen maar volgens mij slaapt hij nu....

Thuis (ben nu bij mijn ouders en de paarden), heeft mijn vriend een plank op zijn bed gemaakt zodat hij er niet uit kan.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:06

Hier ook van hetzelde last gehad,ik heb het lediekant weggehaald,en een gewoon 1 persoons bed neergezet.
Hem verteld dat het bed voor grote kinderen is,2 weken kwam hij er constant af.elke weer stopte ik hem in en vertelde dat ik beneden ging koffiedrinken en daarna even bij hem kwam kijken.
Toen verzon hij al zijn spullen van plek te halen of hoofdbonken,hij wou perse naar beneden.
Genegeert en alles van zijn kamer gehaald wat hem zou kunnen bezeren en de deur op slot.
Om het kwartier kijken en zodra hij sliep ook al was het niet op zijnbed,de deur weer op een kier gezet.
Na 2 week dacht ik hou ik dit nog vol :o ??en toen kwam het ,ik bracht hem op bed en hij zei,mama koffiedrinken en dan kom je boven jaimy op bed dan de deur open :D ,geweldig daarna nooit meer gedaan

Edit mijn zoontje was 20 maanden
Succes het blijft lastig
Laatst bijgewerkt door brendalevita op 12-02-09 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:09

Mss is een stickersysteem een oplossing, elke keer als die in bed is gebleven 1 sticker en bij 5x niet uit bed klimmen een klein presentje, net als je kunt doen met zindelijkheidstraining. Dit soort beloning werkt imo erg goed, en dat hebben ze ook wel door hoor ;) Ze snappen meer op deze leefdtijd dan meniging denkt ;)

Verder kun je een haakje op zijn deur doen, zodat hij zijn eigen kamer niet uitkan.
Laatst bijgewerkt door uffie op 12-02-09 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:09

Hij zal moeten leren dat zijn bed is om in te slapen.............
Als hij lachend de kamer binnen komt rennen, ziet hij het dus als een spelletje.
Daarom moet je niet mopperen, maar gewoon zeggen: Nee, je gaat NU slapen en leg je hem gewoon terug in zijn bedje.
Verder niks doen, want hij mag ook zijn bed niet gaan zien als een strafplek! :o