Ik vind het erg leuk om op deze manier wat meer bijzondere gerechten en producten tegen te komen en vooral om te zien hoe ze bereid worden (in een restaurant zie je dat natuurlijk niet
). Veel boodschappen worden er gedaan in de sponsorsupermarkt, maar vaak gebruiken ze ook 'apartere' producten, zoals schorseneren, eendenlever, truffel, (varkens)tong, etc. Nu zijn er niet veel producten die ik nog nooit gegeten heb, ben opgegroeid met apart en culinair eten, maar zelf kan ik die producten bijna nooit vinden. Komt ongetwijfeld ook omdat ik bijna alleen maar naar de Albert Heijn ga en af en toe de markt (en mijn studentenbudget het vaak ook niet toelaat
), maar 'ouderwetse' groenten als postelein, schorseneren en koolrabi vind ik sowieso niet in de supermarkt en vaak ook niet op de markt. Ook de wat meer bijzondere vlees- en visproducten kan ik nergens vinden.Het leek me daarom wel leuk om hier een topic over te starten, er zijn vast meer mensen die dit soort dingen kennen, eten of graag willen proberen (er zijn dan ook al een paar mensen waarvan ik zeker een reactie verwacht
). Ik ben benieuwd naar alle tips en natuurlijk bijbehorende recepten!Edit: ik heb hier natuurlijk maar een paar producten genoemd die zo even snel in me opkwamen, maar ben natuurlijk benieuwd naar al jullie ideeën, suggesties, recepten, etc.!
Graag zie ik dit topic niet uitdraaien op een wel of niet lekker/zielig discussie.
Absoluut! 
Echt totaal niets voor mij!