Er is al gedaan: carburateurreinigingsspray (ook in benzinetank), bougies en bougiekabels vervangen. Zonder effect.
Wat gek is, van de zomer heeft hij 6 wkn stilgestaan tijdens de vakantie en daarna was het probleem tot vorige maand helemaal weg!! Enkele maanden dus. Ik dacht dus aan iets van vuil?
Wat een daihatsu dealer (en andere cuore eigenaars) mij heeft verteld is (hebben) het volgende:
- Meestal zijn de elektrische sproeiers vuil of kapot (schoonmaken, vervangen of aan massa leggen)
- Veertje chokeklep kan uitgerekt zijn
- Bobine kan doorslaan
- Luchtmassa meter
- Vacuumslang kan lek zijn
Nu zegt de daihatsudealer dat het vervangen van de sproeiers bij hem €500,- kost!!! Dat is de auto niet waard. Ik denk alleen dat het een absurde prijs is. Nu leek het er ook zeer sterk op dat die man er zowiezo geen zin in had, het leek hem maar een barrel volgens mij (verder is het gewoon een fijn autotje, zit nog tot december 09 APK op nu, dus..)
Ik zou graag een inschatting van de kosten krijgen voor wanneer het 1 van bovenstaande dingen is! Helaas kan ik het niet zelf en ken ik ook niet echt iemand die het zou kunnen doen. Vervangen van de kabels heb ik zelf gedaan was ik al trots op
Ik wil gewoon een redelijke/betrouwbare richtprijs prijs horen, en dan besluiten of het het waard is..
Alvast super bedankt voor de hulp!!