Elektrische sproeiers Daihatsu Cuore

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elise

Elektrische sproeiers Daihatsu Cuore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 08:39

Mijn Daihatsu Cuore stottert met rijden (moet heel snel doorschakelen om dit te voorkomen en in zijn 5 stottert hij vanaf ca. 80 km/u alleen nog maar. Je kunt wel blijven rijden maar fijn is anders en optrekken gaat moeizaam terwijl hij normaal lekker vlot was).

Er is al gedaan: carburateurreinigingsspray (ook in benzinetank), bougies en bougiekabels vervangen. Zonder effect.
Wat gek is, van de zomer heeft hij 6 wkn stilgestaan tijdens de vakantie en daarna was het probleem tot vorige maand helemaal weg!! Enkele maanden dus. Ik dacht dus aan iets van vuil?

Wat een daihatsu dealer (en andere cuore eigenaars) mij heeft verteld is (hebben) het volgende:
- Meestal zijn de elektrische sproeiers vuil of kapot (schoonmaken, vervangen of aan massa leggen)
- Veertje chokeklep kan uitgerekt zijn
- Bobine kan doorslaan
- Luchtmassa meter
- Vacuumslang kan lek zijn

Nu zegt de daihatsudealer dat het vervangen van de sproeiers bij hem €500,- kost!!! Dat is de auto niet waard. Ik denk alleen dat het een absurde prijs is. Nu leek het er ook zeer sterk op dat die man er zowiezo geen zin in had, het leek hem maar een barrel volgens mij (verder is het gewoon een fijn autotje, zit nog tot december 09 APK op nu, dus..)

Ik zou graag een inschatting van de kosten krijgen voor wanneer het 1 van bovenstaande dingen is! Helaas kan ik het niet zelf en ken ik ook niet echt iemand die het zou kunnen doen. Vervangen van de kabels heb ik zelf gedaan was ik al trots op :+
Ik wil gewoon een redelijke/betrouwbare richtprijs prijs horen, en dan besluiten of het het waard is..

Alvast super bedankt voor de hulp!!

KylaLover

Re: Elektrische sproeiers Daihatsu Cuore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:11

kijk eerst eens naar het brandstoffilter.
Mijn vriend heeft hetzelfde probleem met zijn auto gehad. Dit was dan wel een oudere auto, maar dit kwam dus doordat het brandstoffilter verstopt zat.

Elise

Re: Elektrische sproeiers Daihatsu Cuore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 15:12

Oké, bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:11

Die prijs klopt wel hoor Elise, als je een diesel heb betaal je dit ongeveer pér verstuiver ;)
Van de benzine zijn ze wat kleiner en minder complex, dus die prijs kan wel kloppen.
Zelf denk ik meer in de richting van een lamdasonde, of iets met de kath. Als die defect zijn
kunnen ze ook dit soort storingen geven.

Je zegt zelf dat je de bougiekabels zelf heb vervangen mag ik vragen hoe jij dit heb gedaan?

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:59

Oké bedankt, dan weet ik tenminste dat het geen hele vreemde prijs is. (dan is het meer de vraag, is de auto het waard)
De lamdasonde is er al afgehaald geloof ik, zonder resultaat. Kath is nog niet naar gekeken.
Bougiekabels, gewoon eraf gehaald en bij een automaterialenzaak de juiste besteld (ahdv kenteken) en er op gezet (1 voor 1 vervangen, ivm plaats van de kabels op de verdeler). Auto doet het weer dus ik neem aan dat het goed zit ;-)