Merkkleding : zinvol of onzin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:17

Hai,

Ik vroeg me af, vinden jullie merkkleding leuk, mooi, zinvol of complete onzin? Ik hoor namelijk steeds meer mensen die het een beetje onzin vinden, terwijl ik zelf, erg genoeg, nogal verslaafd ben aan merkkleding. Ik koop niets zonder merkje, het moet allemaal mooi zijn (en een beetje duur :o ). Ik ben erg druk bezig met kleding en heb van cocktailjurkjes van Cavalli tot Burberryjassen en van Tommy Hilfiger schoenen tot Replay vesten in de kast hangen.

Ik was behoorlijk benieuwd wie ook zo'n enorme merk-koopverslaving heeft, wat je eraan uitgeeft, wat je het meest koopt? En waarom je juist weinig of geen merkkleding draagt.

Begrijp me goed: ik ben niet iemand die met z'n merken te koop loopt. Ik loop sowieso in merkkleding, maar nooit dat er ergens met koeienletters "GUESS" of "G-STAR" te vinden is. Dat vind ik ordinair en overschreeuwend, dus daar doe ik het niet voor. Maar gewoon voor de uitstraling, kwaliteit, details en ter bewondering van het merk.

Nou jullie! :D

Arvanti_haf

Re: Merkkleding : zinvol of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:18

ZINLOOS, zonde van je geld. Het gaat om je innerlijk.... maar maak dat de jeugd maar eens wijs.... (ben zelf ook 22 hoor...) maargoed. das mijn mening...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:19

Ik vind merken dan weer onzin. Tis allemaal altijd hetzelfde, maar in een ander kleurtje, echt origineel zijn ze nooit. En áls ze dan eens in de 100 jaar iets een-beetje-gewaagds hebben, dan wil niemand het dragen omdat ze bang zijn dat ze buiten de groep vallen...

Voor mij geen merken, alles simpel, en goedkoop.

Rebel_Jits

Ik vind het ook onzin. Ik koop wat ik mooi vind. Of er nou een merkje bij zit of niet, maakt me geen donder uit. Als het maar lekker zit :D

eenitraM

Zinvol is het wel. (merk)Kleding houd je warm. berschermd je lichaam tegen kou, maar ook tegen hitte. O:)

Verder. Ik ben een koopjesjager. Als ik een leuk truitje zie en dan voor 10 euro. Dan maakt het mij niets uit of er GUESS opstaat of Only ;)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:21

ik heb vorig jaar voor het eerst merkkleding gekocht :+ Ik ben er niet beter van geworden, voor mij hoeft het dus niet :n

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:22

Ja ik heb het ook een beetje, laatst moest ik een goedkoop shirtje vinden. Ik heb winkels doorgespit, van H&M tot The Sting, maar daar vind ik het gewoon niet. Kan er echt nieeeeeets aan doen. Dus ik was uiteindelijk weer geslaagd, alleen het het was wel weer Tommy :')

Vejstagirl: Daar ben ik het niet mee eens, orgineel heb je in merkkleding juist ook weer heel erg veel. Ik heb een vest van Gsus, er zijn er maar 3 van in die winkel. Orgineel genoeg lijkt me?

Sodeletuut

Ik vind het onzin. Ik heb ook wel wat merkkleding, maar omdat ik het mooi vind, niet om het merk.
Ik heb een tijdje geleden een shirt gekocht, en toen ik er mee aan kwam zei iedereen:
'oh wouuuw dat is een ...... bla bla'!!!! Ik zo.. : 'Een WAT?' :')

Nee, ik vind het vreselijke onzin dat je voor een shirtje 40 euro betaald omdat er toevallig Bjorn Borg op staat.
Terwijl je een net zo mooi shirtje kan kopen voor 15 euro. Maarja, zo denk ik er over.

Wat ik vind: Je moet het van je persoonlijkheid hebben, en niet van de dure kleren die je draagt. ;)

miss_nadine

Ik heb een periode gehad dat ik alleen maar merk kleding kocht maar de afgelopen jaren ben ik daar toch wel vanaf gestapt. Vind het nu zonde van het geld! Behalve als het uitverkoop is dat vind ik dan wel weer leuk shoppen :D

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:23

Ik vind het onzin...Zo wie zo die prijzen al.
En ik kan kleding vaak niet netjes houden.
Beetje zonde dan als je €100,- voor iets uit geeft wat een maand of 2 later het zelfde er uit ziet als een shirt bij de hema vandaan van €10,-.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:23

Ik draag kleren als ik ze mooi en betaalbaar vind. Helaas zijn meer de 'gewone' kleren dan de merkkleren die daaraan voldoen. Af en toe als iets afgeprijst is komt er iets van een merk in.

Ik zie het nut niet in om het dubbele tot driedubbele van je geld uit te geven aan iets die je bijna identiek vind in de volgende winkel zonder merk. Daar is mijn geld me te kostbaar voor.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:23

Ja, ik vind merkkleding wel origineel. Misschien niet in 'DE groep' maar wel origineel. Wordt gewerkt met duurzame materialen en mooi stoffen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:24

Pistasche schreef:
Ja ik heb het ook een beetje, laatst moest ik een goedkoop shirtje vinden. Ik heb winkels doorgespit, van H&M tot The Sting, maar daar vind ik het gewoon niet. Kan er echt nieeeeeets aan doen. Dus ik was uiteindelijk weer geslaagd, alleen het het was wel weer Tommy :')

Vejstagirl: Daar ben ik het niet mee eens, orgineel heb je in merkkleding juist ook weer heel erg veel. Ik heb een vest van Gsus, er zijn er maar 3 van in die winkel. Orgineel genoeg lijkt me?

Ja, maar er zitten winkels door het hele land, sterker nog, de hele wereld...

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:24

Ik geef niet zoveel om materie. Er zijn voor mij veeeel belangrijke dingen op de wereld. Vind het natuurlijk wel belangrijk om er leuk uit te zien, maar dat hoeft niet zo belachelijk duur. Bovendien betaal je bij merkkleding alleen maar om de naam, wat ik belachelijk vind. Maar ja, zo werkt dat nou eenmaal in onze consumptiemaatschappij.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:25

Picassox schreef:
Ja, ik vind merkkleding wel origineel. Misschien niet in 'DE groep' maar wel origineel. Wordt gewerkt met duurzame materialen en mooi stoffen.

IEDEREEN loopt in G-Star broeken. ALLEMAAL dezelfde broeken..
En IEDEREEN loopt met BjornBorg onderbroeken..
En zo nog veel meer..
Lekker origineel.. :+

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:26

Ben het helemaal eens met Arvanti_haf, ik kreeg af en toe opmerkingen over mijn kleding op school, mijn ouders hebben het gewoon niet breed. Zodra ik vorig jaar dus van school af kwam en ging werken ben ik gelijk de stad in gegaan, en heb een bende merkkleding gekocht. Want dát is goed! ( in de ogen van de jeugd) Ben nu eindelijk verstandig geworden en voor mij geen dure merkkleding meer, ga wel naar coolcat als ik weer wat nodig heb (kast ligt nu nog vol genoeg :+ )

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:26

Sodeletuut schreef:
Picassox schreef:

IEDEREEN loopt in G-Star broeken. ALLEMAAL dezelfde broeken..
En IEDEREEN loopt met BjornBorg onderbroeken..
En zo nog veel meer..
Lekker origineel.. :+

Okee okee, met je eens!
Alleen ik draag geen Bjorn Borg en géén G-starbroeken.

Ik draag Nolita, Circle of Trust, Guess, Fornarina, etc.
En ik draag absoluut geen Bjorn Borg, goedkoop en lelijk en ordinair.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:27

Vjestagirl schreef:
Pistasche schreef:

Ja, maar er zitten winkels door het hele land, sterker nog, de hele wereld...

Ja maar in mijn omgeving waar ik ben, ben ik wel bijna de enige die 'm heeft. Zo bedoel ik het, ik snap natuurlijk ook wel dat het nooit 100% orgineel kan zijn, maar toch iets orgineler dan anders :Y)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:27

Sodeletuut: Ik ben het met je eens dat het gros dat doet, maar ik voel me daar verder niet bij aangesproken. ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:27

Picassox schreef:
Okee okee, met je eens!
Alleen ik draag geen Bjorn Borg en géén G-starbroeken.

Ik draag Nolita, Circle of Trust, Guess, Fornarina, etc.
En ik draag absoluut geen Bjorn Borg, goedkoop en lelijk en ordinair.

Haha okee, dan heb jij originelere kleren. :D

Maar als je bij mij op school kijkt, zie je zeker 60% van de mensen met dezelfde merken/kleren lopen..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:28

Picassox schreef:
Sodeletuut: Ik ben het met je eens dat het gros dat doet, maar ik voel me daar verder niet bij aangesproken. ;)

Hihi waarom reageer je 2x op dezelfde opmerking? :=

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:28

bjornborg goedkoop? :D :D :D

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:29

Meld me :D

Alleen geen G-star ect voor mij..
Doe mij maar Burberry, Chanel, Dior, Dolce & Gabbana, Gaastra, Gucci, Lacoste, Louis Vutton, O'neill, Oilily, Prada, Ralph Lauren, Scapa Sports, Tommy Hilfiger ect..

Vind zeker wel dat de merkkleding waarden hebben, kwaliteit zeker, zit goed en het is mooi.
Laatst bijgewerkt door KvE op 11-02-09 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:29

DeSa schreef:
bjornborg goedkoop? :D :D :D

Tja, goede kwaliteit is ver te zoeken. Als een shirt gaat pillen oid is lijkt het snel goedkoop ja. :)

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:30

Ik denk dat picassox het niet heeft over de standaart merkkleding waar idd iedereen in loopt, maar meer de speciale gevallen die je ziet en echt moet hebben. Dat is meer liefde voor het kledingstuk dan populair zijn met een merk.

Kleding van bepaalde ontwerpers zijn ook geweldige, met verassende details en mooie stoffen.

Zelf heb ik niet veel merk, heb er gewoon he geld niet voor, maar ik vind het heerlijk om langs de design jurkjes te lopen en alles te bekijken en aan te voelen.