Wat zouden jullie doen? (School).

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Wat zouden jullie doen? (School).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:02

Heey bokkers.

Ik ben 2 dagen niet op school geweest, ik had een galsteen aanval en toen heb ik die dag me ziek gemeld omdat ik echt misselijk enzo was. Vandaag moest ik naar het ziekenhuis.

Nou schijnt het, dat we een onvoldoende hebben voor een vak. Ik had iets in orde gemaakt (10x gezeurd bij mensen dat ze iets moesten inleveren, deden ze niet, pas op het allerlaatste moment, ik dus snel gemaakt en in geleverd, dacht ik). En nu zegt ze dat ik een dik probleem heb en dat ik het nu goed moet gaan regelen anders een dik probleem heb?

Wat zouden jullie doen?

Ik ga in elkgeval vragen aan mijn leraar of ik een onvoldoende kan krijgen en zij niet. Maar ja, of dat gaat werken.. En of ik het alsnog kan in leveren, omdat ik dacht dat ik het had ingeleverd en dus niet zo schijnt te zijn..

Man, zit hier gewoon te huilen, bang om naar school te gaan morgen.
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 11-02-09 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Re: Wat zouden jullie doen? (School).

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:03

uitleggen wat er aan de hand is ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:03

Tja probeerde ik net op msn, maar werd alleen maar gezegd dat ik een dik probleem heb. Waarom leveren mensen het dan zo laat in en moet ik alles in orde maken? Lukt mij toch ook niet elke keer?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:03

Gewoon zeggen WAAROM je er niet was.
Misschien dat ie dan je cijer terugdraait ? :)

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:05

Gewoon even met de leraar praten ;)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:06

Madeira_ schreef:
Tja probeerde ik net op msn, maar werd alleen maar gezegd dat ik een dik probleem heb. Waarom leveren mensen het dan zo laat in en moet ik alles in orde maken? Lukt mij toch ook niet elke keer?

Het uitleggen aan je leraar. en ook dat je het nog geprobeerd had om alles op tijd af te maken . maar dat de rest het ook niet heeft gedaan;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:06

Nouja, hopen op het beste.

Ik heb ooit met een toets tijdje geleden heel stom geweest, afgekeken bij internet, en ja, dat was echt stom. Afgesproken met de lerares dat ik de toets mocht overdoen, alles uit gelegd, maar nee, ze heeft het tegen de klas gezegd.. Fijn.

Durf echt niet meer naar school.

Krijg dingen over me heen dat ik de boel belazer enzo, ik weet dat ik fout was geweest, maar ik hoopte wel dat alles tussen mij en de leraers zou blijven..

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:09

Gewoon zeggen waarom jij er niet was en dat jij het alsnog in orde gaat maken. Gaat de leraar er alsnog tegenin naar je decaan/adjunct en daar de kranen open zetten.

Niet bang zijn om naar school te gaan, er valt altijd nog wat te regelen. :) Die meiden gaan jou echt niets aan doen op school hoor (dan zitten ze nog erger in de problemen), als ze dat wel doen dan stuur je maar de bokt knokploeg langs! :Y)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 21:12

Nou, weet je, als ze mij iets doen, oke. (Ik heb het overgens WEL ingeleverd, maar schijnbaar is er iets fout gegaan) maar ik wil gewoon dat ze van mijn geleidehond afblijven!! ;(

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:18

Bij een groepsopdracht is het bij ons op school mogelijk dat de iedereen een ander cijfer heeft. Dit heeft temaken met je induviduele bijdrage enzovoorts. Maar als jij jouw leraar uitlegt waarom je er niet was, en dat DIE ANDEREN het niet af hadden gemaakt, en jij snel iets in elkaar had geflanst 'om iig iets in te kunnen leveren' dan heeft jouw leraar dat te accepteren en kan hij jou niet zomaar een 4 geven, zeker niet als die anderen een 6 hebben bijvoorbeeld. Je moet niet bang zijn om andere groepsleden te verlinken. Bij ons op school juichen ze het juist toe als je meld dat iemand niet zijn best doet en de rest daar last van heeft, en bij ons was dat ook duidelijk in de cijfers te zien (wij hadden 8.5 die ander die minder deed 7.5) Ik zo dus gewoon je verhaal doen bij de leraar!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 21:21

Maar dit gaat over het vorige periode. Ik weet zeker dat ik het heb ingeleverd, maar schijnbaar is er iets mis gegaan. Maar waarom moet je gelijk iemand zo bang maken? ;(

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:24

ik zou alles gewoon rustig uitleggen. dat begrijpen ze heus wel denk ik.
en waarom zouden ze je hond iets aandoen? je hond zijn je ogen. ik neem aan dat je klas dat ook weet. zo diep zullen ze niet zakken.

dus hup naar je leraar en alles uitleggen komt vast goed :(:)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:25

heb je het nog op de pc staan, gewoon ff opnieuw uitprinten en voor de zekerheid morgen mee nemen. Er gewoon over praten en samen tot een oplossing komen. Als de leraar een beetje redelijk is moet dit geen probleem zijn ;)
Succes

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 21:48

Joeppie :D

Het is over.

Een ander meisje kwam online en heeft het netjes uitgelegd, en zij hebben geen onvoldoende, alleen ik waarschijndelijk, nou jammer dan. :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:51

Gewoon morgen even overleggen met de docent en het uitleggen als dat nodig is.
Vragen of je een vervangende opdracht kan krijgen of iets moet veranderen zodat je een voldoende kan halen.
Fijn dat het even netjes uitgelegd is, dan hoef je niet de hele avond met die rotgevoel te zitten.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:52

Super :j Vind het wel jammer dat je een onvoldoende hebt, ik zou het alsnog proberen recht te zetten, maar dat ben ik ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 21:53

Ja ik ga het ook vragen, maar heb liever zelf een onvoldoende en de rest niet dan dat je dat gezeur hebt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:01

Maar waarom laat je je bang maken door mensen? Dat is helemaal niet nodig hoor.
Als ik het verhaal zo lees krijg ik het idee dat jij de vervelende klusjes op moet knappen, omdat je liever geen gezeur krijgt, en dat je klasgenoten daar handig misbruik van maken. Dat hoef je niet te accepteren! Sterker nog: hoe langer je dat toelaat, hoe verder dat kan gaan. Als jij heel snel, heel duidelijk maakt dat jij je niet bang laat maken, en dat zij nog een veeeeeel groter probleem zullen hebben als ze ook maar iets raars doen, is het veel sneller over.

Spreek hier zeker ook over met je mentor, dat is echt heel belangrijk!

Mensen die gaan dreigen met 'je hebt een dik probleem', daar moet je niet naar luisteren. Die moet je zo snel mogelijk wegklikken en niet meer op reageren, en gewoon laten zien dat je je daar echt niet druk om maakt.
Succes