Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
RoseK schreef:Toevallig ben ik ook net gestopt. Het was wel moeilijk om de knoop door te hakken maar ben toch wel opgelucht.
Ik weet nog niet wat voor studie ik nu zou willen doen, vandaar dat ik naar centrum studiekeuze ben gegaan. Daar hebben ze trajecten waarmee ze je kunnen helpen om een studie te vinden. Had vandaag intake en heb er wel een goed gevoel over.
Dat gevoel zinloos te zijn ken ik ook heel goed..
Suuszels: wel grappig, een vriendin van mij is nu met dat traject bezig. Ik vind het erg goed klinken, ook best heftig soms maar je werkt wel echt aan jezelf. (Alleen jammer dat het zo duur is..anders had ik dat misschien ook nog wel gedaan.)
Het was wel echt een geweldige tijd, met veel ups & downs..het is enorm zwaar maar dat was ook wel goed voor me, ik ben er een stuk volwassener van geworden 
. Maar wel goede gesprekken gevoerd op die school enzo, zodat ik zeker wist dat ik dit leuk zou vinden.
Aangezien het eerste jaar een gift is. Maar als je bijvoorbeeld al 4e jaars bent, en je stopt dan, nou... Ik heb al een studieschuld van 5000 euro ongeveer. Als je dan stopt, dan moet je dat terug betalen. Waarom heb je die opleiding eerst gekozen dan? Ik ben gewoon altijd van mening dat je moet doorzetten met wat je doet, en niet een quiter moet zijn ^^ No offence, nothing personal ^^
. En 3,5 jaar een hbo studie doen die echt niet bij je past, wordt een lange weg!! Denk dat je dan niet eens de motivatie hebt om je P te halen eerlijk gezegd.
Het geeft wel een fijn gevoel om aan het eind van zo'n studie te staan en te denken, ja, dit vind ik echt leuk! Ik ben nu 25, en vind het een prima leeftijd om af te studeren. Als ik meteen op mijn 18e de goede keuze had gemaakt en op mijn 22e klaar was geweest, had ik nog de onrust gehad om op reis oid te gaan. Nu heb ik dat allemaal gedaan, studentenleven uitvoerig geleefd
en heb ik zin in een werkend leven!
. Je moet al vrij jong een keuze maken voor de rest van je leven, dus zo raar is dat niet. Grobegni schreef:Ja dat is wel makkelijk zeggen, maar het is echt vreselijk als je geen idee hebt wat je wilt gaan doen!
Ik heb dat zelf ook wel gehoord in mijn omgeving, maar tja, ik was niet iemand die vanaf zijn 10e al wist dat ze arts wilde worden of leraar of dierenarts. Sommige mensen hebben dat nou eenmaal en geef toe, gaf de voorlichting van jou studie een correct beeld van de hele studie? Dat heb ik namelijk nog nooit meegemaakt!
Studieshoppen is helemaal niet zo erg, ik zit al twee jaar buiten mijn stufi om, dus heb twee jaar schuld, jammer dan, dat verdien ik wel weer terug in een baan die ik WEL leuk vind