Ik heb een sim only abonnement wat me goed bevalt,maar ik wil een nieuwe telefoon kopen(2e hands). heb nog geen specifiek merk/toestel voor ogen,maar heb wel wat eisen en een vraag. Misschien kunnen bokkers die vraag beantwoorden. Ik zie steeds vaker staan dat je op sommige toestellen navigatie kan krijgen. Kan dat gewoon gratis of kan dat alleen als je een speciale belbundel hebt? Lijkt mij echt ideaal want zit nogal eens op de weg en dan zou een telefoon die een routeplanner/tomtom heeft werkelijk geweldig zijn. Maar ik snap dus niks van,hoe dat zit????
Het kan gratis, je betaald dan alleen extra voor het toestel (dus extra in de winkel betalen) of de abonnementsbedrag is hoger dan normaal. Mijn vriend heeft het ook en het werkt erg goed. Ik ga er ook naar kijken voor mijn nieuwe abonnement.
Nee, in de toestel hoort een kaartje te zitten met de navigatie en ontvanger erin. Als het simlockvrij is doe je daar je simkaartje in en kun je het gebruiken.
Je kunt altijd even op de site van telefoonaanbieders kijken en de specificaties van telefoons bekijken. Daar staat wel tussen of de telefoon GPRS heeft. Als hij dat heeft kan hij ook een navigatieprogramma draaien
frankiej
Geplaatst: 11-02-09 21:29
ik heb 2e hands een samsung sgh-i780 gekocht. in dit toestel zit al een gps-ontvanger, me eigen sim erin en klaar. de vorige eigenaar had er de licentie van garmin voor 99 euro al bijgekocht. deze draait nog steeds. je moet alleen niet toestaan dat ie (verkeers)info van internet af gaat halen want dan gebruikt ie je telefoon abbo wel, wat vrij prijzig is als je daar geen internetabbo bij hebt. verder heeft die navigatie totaal geen binding met je simkaart. overigens vreet navigatie stroom, na een paar uur is je accu leeg. autolader is dus noodzakelijk bij een beetje afstanden rijden. maar ook deze kon ik er voor een prikkie bijkopen.